کد خبر 640595
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از ارائه گزارش شش دستگاه کلان مرتبط با اجرای برجام به این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی با اشاره به مکاتبه چند ماه قبل خود با دستگاه‌های مرتبط با اجرای برجام برای دریافت گزارش نحوه اجرا و آثار برجام در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: در این برنامه با پنج یا شش دستگاه کلان که درگیر اجرای برجام هستند، مکاتبه شده است که اکثر آنها به صورت مکتوب پاسخ داده‌اند.

وی افزود: اخیراً نیز مسئولان این دستگاه‌ها به کمیته هسته‌ای کمیسیون فرا خوانده شده‌اند تا آخرین گزارش خود را جهت استفاده در گزارش شش ماهه اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که این دستگاهها در پاسخ خود به چه نکاتی اشاره کرده‌اند، تاکید کرد: فعلا نمی‌توانم بگویم؛ این مسائل در گزارش کمیسیون درج می‌شود.

بروجردی همچنین درباره علت کندی کار کمیسیون امنیت ملی در تهیه گزارش شش ماهه اجرای برجام و قرائت آن، گفت: ما می‌خواهیم این گزارش، یک گزارش دقیق و کارشناسی باشد و به طور مستمر نیز تحولات مسیر اجرای برجام رصد می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: وقتی می‌خواهیم به صحن مجلس گزارش دهیم، باید آخرین وضعیت و آمار را درباره روند اجرای برجام داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود ارائه دو گزارش از سوی وزارت خارجه و قرار داشتن در آستانه دریافت سومین گزارش این وزارتخانه، هنوز مجلس گزارش شش ماهه خود را نداده است، گفت: از ابتدا قرار شد که پایان شهریور ماه سقف زمانی ما برای تهیه و ارائه گزارش شش ماهه اجرای برجام باشد اما با توجه به اینکه حدود ۲۰ روز تعطیلی داشتیم، این مسئله به مهرماه کشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام»، کمیسیون امنیت ملی مجلس موظف بوده است بعد از دریافت دو گزارش سه ماهه اجرای برجام از سوی وزارت خارجه، گزارشی از روند شش ماهه اجرای برجام به صحن مجلس ارائه دهد. دو گزارش سه ماهه وزارت خارجه در تاریخ‌های ۲۶ فروردین و ۲۶ تیرماه امسال به این کمیسیون ارائه شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چهار روز پیش در گفتگو با مهر، از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره اجرای برجام تا روز یکشنبه ۱۸ مهرماه خبر داد؛ این در حالی است که گزارش سوم وزارت امور خارجه تا ۲۶ مهرماه باید به مجلس ارائه شود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس