فرمانده جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما دوستان و دشمنان خودمان را موقع جنگ شناختیم، آل‌سعود خبیث و سازمان‌های حقوق بشری را در زمان جنگ شناختیم.

به گزارش مشرق، سردار محمد باقرزاده چهارشنبه شب در مراسم یادواره روستاهای بخش خرم‌آباد تنکابن با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که فرموده‌اند من نگران آن هستم که مبادا یادواره شهدا تکراری و کم اثر شود، اظهار کرد: برپایی یادواره شهیدان یک فرهنگ قرآنی است و در مازندران همت خوب و کار جمعی زیبایی به عنوان تشکل منسجم با همکاری چند چند نهاد با هم هماهنگی و در یک روستایی مراسم برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه اثربخشی به این معنا است که پیام به مخاطب منتقل بشود و منتقل شدن به مخاطب مستلزم شرایطی است که یکی از گزینه‌های آن اخلاق و عمل است، اظهار کرد: ما بدون سازماندهی و وحدت در کار نمی‌توانیم پیش ببریم و مقاصد یکی شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه اگر قرار است کار درست، عمیق و ماندگار در یادواره‌ها انجام شود جدا از اینکه بخشی از آن عواطف، احساسات و گریه کردن است بخشی از آن باید کار علمی انجام بشود، افزود: یادواره شهدا مطلب زیادی دارد و کمیته علمی برای 16 شهید این یادواره باید تشکیل شود تا شرحی از وصایای این شهدا بر اساس قرآن و حدیث نوشته و کتابش چاپ شود و سال بعد آن را پخش کنید و این کارها باید مردمی انجام شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جنگ که می‌شود حقیقت‌ها و میزان صداقت‌ها معلوم می‌شود، اضافه کرد: در روزگار خوش خیلی‌ها می‌آیند به مذهبی‌ها و خانواده شهدا می‌گویند که ما در خدمت اسلام و مسلمین هستیم.

باقرزاده تصریح کرد: ما دوستان و دشمنان خودمان را موقع جنگ شناختیم، آل‌سعود خبیث و سازمان‌های حقوق بشری را در زمان جنگ شناختیم.

وی ادامه داد: بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا را در زمان جنگ تجربه کردیم برجام که فرع آن است، مقام معظم رهبری که فرموده‌اند آمریکا قابل اعتماد نیست اینها چیزهایی نبوده که پنهان بوده باشد اما یک عده‌ای اصرار می‌کردند که ما باید یک‌بار دیگر آمریکا را تجربه کنیم، هر کس تجربه شده را تجربه کند جزء پشیمانی چیز دیگری ندارد.

باقرزاده با بیان خاطره پیدا شدن 200 شهدای غواص که 15 کیلومتر از خط مقدم فاصله داشتند، گفت: پیدا شدن شهدا، روز تشییع همه اینها حساب و کتاب دارد و اینها یعنی توحید و جنگ ما برای توحید بود اگر مشیت خدا نباشد هیچ چیز تحقق پیدا نمی‌کند.

وی به سخنان یکی از شهدا که گفته بود ما برای پیروزی نیامدیم، ما برای شهادت نیامدیم ما برای رضای خدا آمده‌ایم، افزود: اینها مقاصد شهدای ما بوده آنها در درون جزء خدا چیز دیگری را نمی‌خواستند و شهدای ما تازه دارند یکی یکی این ستاره‌ها درخشش پیدا می‌کنند و ما باید این ستاره‌ها را بشناسیم.

باقرزاده با تاکید بر اینکه مقاصد اجتماعی شهدا که می‌خواستند قوام دین همه گوشت و پوست جامعه شود و جامعه دین‌محور و روح تدین به خود بگیرد، تصریح کرد: اینها خواسته‌های اجتماعی شهدا بود و اگر هر بلایی سر جامعه آوردند و بگویند به ما چه؟ ما جمله‌ای به نام به ما چه نداریم ؟ ما یک امری داریم به نام امر به معروف و نهی از منکر و اگر جامعه‌ای دست از دین خدا بردارد و برای طمع رسیدن به دنیا با کفار دست سازش بدهد هم دنیا و هم آخرت را باخته است.

وی با بیان اینکه جدیدترین فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد یادواره شهدا که فرموده بودند برخی سعی می‌کنند آرمان‌های والا شهیدان را پنهان و دفاع مقدس را در سطح جنگ‌های معمول دنیا قرار دهند، خاطرنشان کرد: آرمان شهیدان، خداوند، اسلام، حکومت اسلامی، اسلام انقلابی و احکام دینی مهمی همچون حجاب است اما در زمان جنگ هم عده‌ای در حاشیه بودند و همیشه به دنبال پایان جنگ بودند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یک اشکال کار ما این است که ما به جای تمرکز روی وجه تقدسی شهدا باید روی وجه تدین شهدا کار کنیم و تاکید کنیم که شهدا متدین بودند، جامعه‌ای که متدین باشد می‌تواند در مقابل دشمن بایستد.

وی با اشاره اینکه نقش محوری و زیربنایی زنان و یکی از کارکردهای عفاف و حجاب این است که مرد از دامن زن به معراج می‌رود و یک ملت بیمه می‌شود، افزود: این ملت شکست معنوی نخواهد خورد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه ادامه داد: اخیرا یکی از ژنرال‌های روسی گفته شما چه کار کردید که جوان‌های‌تان می‌روند در حلب و سوریه شهید می‌شوند و چند نفر هم به‌دنبال‌شان می‌خواهند بروند بجنگند؟ جواب را باید مادرها و خواهرهای ما بدهند چون ما به واسطه آنها سرمان را در دنیا بالا می‌بریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس