یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای درحالی با تیتر قرارداد نفتی روحانی با یک شرکت ایرانی منتشر شد که به طور کلی قراردادی در این زمینه صورت نگرفته است.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه زنجیره‌ای شرق در اقدامی عجیب درحالی با تیتر یک « ‌قرارداد‌ نفتی روحانی با ستاد اجرائی فرمان امام (ره)» روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت که رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در نشست خبری که همان روز (14 مهر) برگزار شد،‌ این قرارداد نفتی را تکذیب کرد و توضیح داد که تنها تفاهم‌نامه مطالعاتی منعقد شده است.

روزنامه شرق در این باره نوشته است:‌ « صبح دیروز (13 مهر) شرکت ملی نفت ایران، چارچوب کلی قراردادی به ارزش دو میلیارد و 200 میلیون دلار را با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا برای افزایش ضریب بازیافت سه میدان نفتی یاران، مارون و کوپال امضا کرد تا 75 هزار بشکه به تولید ایران اضافه شود. قراردادی 20 ساله که اگر پیمانکار نتواند اهداف تعیین شده را محقق کند، پولی دریافت نمی‌کند. حالا دولت روحانی کمتر از یک سال مانده به اتمام دوره‌اش توانسته است طلسم امضای قرارداد نفتی را بشکند.»[1]

این روزنامه می‌افزاید: «به نظر می‌آید امضای اولین قرارداد جدید نفتی با یک شرکت داخلی آن هم با شرکت نفت و گاز زیرمجموعه ستاد اجرائی فرمان امام(ره) مسیر را برای امضای قراردادهای تازه هموار کرده است. غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت و ناجی سعدونی، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، چارچوب قرارداد را امضا می‌کنند تا مذاکره برای امضای قرارداد کامل سریع‌تر پیش برود.»

 تیتر یک روزنامه شرق درباره انعقاد قرارداد نفتی دروغ از آب در آمد+عکس

اما محمد مخبر، ریس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در نشست خبری صبح چهارشنبه چیز دیگری می‌گوید ومطرح می‌ کند: « روز گذشته هم برای یاران جنوبی قراردادی به امضاء نرسید. بلکه صرفا یک تفاهم نامه برای بررسی قرارداد منعقد شد. 4 ماه وقت مطالعه است. اگر به جمع بندی رسیدیم و تفاهم کردیم، قرارداد می بندیم.»[2]

وی تاکید کرد: « مسلما تا قرارداد آزادگان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بسته نشود، ما یاران جنوبی را شروع نمی کنیم.»

سخنان مخبر ناظر بر این است که روند اجرای قرارداد نفتی هنوز طی نشده است بلکه تفاهم‌نامه‌ای برای برسی و مطالعه میدان یاران نفت جنوبی تهیه شده و قرار است بعد از این بررسی‌ها بعد از 4 ماه ستاد اجرای فرمان حضرت امام پیشنهادات خود را به وزارت نفت ارائه کند و اگر این دو با هم به تفاهم برسند و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد در پایان قراردادی که روزنامه اصلاح‌طلب ادعا کرده بسته شده، منعقد می‌شود.

به نظر می‌رسد رسانه‌های جریان اصلاحات برای اینکه نشان دهند دولت در حوزه‌های مختلف از جمله قراردادهای نفت پیشرفت‌هایی داشته است، اصول حرفه‌ای را کنار گذاشته و صرفا در حال خبرسازی و دروغ‌سازی در این زمینه هستند که بعضا به مانند تیتر یک روز چهارشنبه این روزنامه زنجیره‌ای به طور فاحشی این دروغ‌ها بیرون می‌زند؛ البته این تنها مورد از این دست نبوده است.



[1] http://www.sharghdaily.ir/News/104630

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/639902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    از روزنامه های اصلاحطلبی انتظاری نیست
  • ناشناس ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    نام این روزنامه را باید مدافع منافع غرب گذاشت
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    اصلاح طلبان منهای مخالفین حکومت طرفدار آنها اصلا بین مردم اوضاغ خوبی ندارن سراب وعده های انتخاباتی در کنار خالی کردن زیر پایشان توسط کدخدا و غربی ها با ادامه حفظ تحریم سوئیت در عمل که قرار بود لغو بشه و ادامه بلاک مانند تحریم دلار و تبدیل پول و جابجایی پول که خود مسئولین دولت هم اخیرا در سفر به امریکا و اروپا بر خلاف میل این حضرات فریاد کشیدن و گفتن باعث وضع وخیمی برای اینها شده
  • مسعود ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    دروغگویی در ذات اصلاح طلبان است .
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    هیچ وقت نفهمیدم اصلاح طلب ها و جریان شبه روشنفکری دقیقا چه چارچوبی دارند؟ از بس که بی مبنا هستند هر کی هرچی بگه قبول می کنن از سروش و گوگوش تا منوچ و خاتمی و کدخدا و... بله!!!
  • حجت شجاعی ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    برجام هرچند که در ان به مفاد ان عمل نشده و تحریم ها هم در جای خود باقی است ولی چند منفعت دارد اول انکه کشورهای دارای تکنولوژی اتمی و یا در استانه ان جهان فهمیدند غرب و کشورهای 5+1 غیر قابل اعتماد هستند و ایران به تمام مفاد خود عمل کرد لذا بر خلاف گفته های انها ایران نه تنها محور شرارت نیست بلکه محور صلح دوستی است .دوم اینکه تحریم ها فرصت است برای توسعه کشور هر چند در برجام چیزی از دست ندادیم و اب سنگین اراک همچنان ماهیت و تولید خود را به عنوان اب سنگین حفظ کرده و باعث شد کلیه سانتریوفوژهای نسل یک جمع اوری و نسل هشتم ان با توان 24 سو جایگزین شده انهم به مقدار و تولی بیشتر از قبل و توان غنی سازی 20 درصدی جهت کشاورزی و رادیو ایزوتوپ و 60 درصدی جهت مصرق راکتور کشتی های ما . البته در سایر صنایع هم خودمان هر انچه بوده توسع دادیم و الان شدیم تولید کننده ان و حرف اول در جهان میزنیم .و در نفت با توجه به صلاحیت ابتدایی هشت شرکت را تایید کرده است،شرکتهای پتروپارس، مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، انرژی دانا، توسعه پتروایران، گروه مپنا (شرکت نفت و گاز مپنا)، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا)، شرکتهایی هستند که توانسته اند حدنصابهای لازم را در ارزیابیهای صورت گرفته کسب کنند. و ما نیازی با قرارداد با شرکت خارجی را نداریم و تا کنون توتال و شل هم هیچ شعبه در ایران ندارند و این نشان میدهد انها و کشورهای نفت خیز جهان با شرکتهای ایرانی قرارداد بسته چرا که به نفع انها است خوب حالا کی ضرر کرده و این اقایان نظر میدند های ما ضرر کردیم خیانت شد و... خیر ما به دست خوشان و حقه خودشان نشان دادیم که اعتماد ما فایده ندارد چون انها غیر قابل اعتماد هستند . حجت شجاعی مهندس یرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس