کد خبر 639655
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲

شهيد زين‌الدين در عمليات بيت‌المقدس مسئوليت اطلاعات – عمليات قرارگاه نصر را برعهده داشت و بخاطر لياقت، ايمان، خلوص، استعداد رزمي و شجاعت فراوان، در عمليات رمضان به عنوان فرمانده تيپ علي‌بن ابيطالب(ع) - كه بعدها به لشكر تبديل شد – انتخاب گرديد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «مهدی زین الدین» به سال 1338 شمسی، در تهران متولد شد. پدر وی از مبارزانِ علیه رژیم طاغوت بود که به همین دلیل چندین بار دستگیر و تبعید شد و در نهایت خانواده ی «زین الدین» در شهر مقدس «قم» ساکن گردید. «مهدی» به سال 1356 شمسی، با رتبه‌ ای بالا در کنکور سراسری، وارد دانشگاه شیراز شد که به دلیل تبعید پدرش، از تحصیل انصراف داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، او از نخستین كساني بود كه جذب «جهادسازندگي» شد و با تشكيل «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» در «قم»، به اين نهاد پيوست. ابتدا در قسمت پذيرش و پس از آن به عنوان مسئول «واحد اطلاعات سپاه قم» انجام وظيفه كرد. با آغاز جنگ تحمیلی، «مهدی»به همراه یک گروه صد نفره با گذراندن آموزش‌های کوتاه عازم خطوطِ مقدم نبرد شد.  پس از مدتی مسئولیت واحد شناسایی و بعد از آن مسئولیت «واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در «دزفول» و «سوسنگرد» به او سپرده شد. «مهدی زين‌الدين» در عمليات «الی بيت‌المقدس» فرماندهی اطلاعات – عمليات «قرارگاه نصر» را برعهده داشت و در نبردِ بعدی یعنی «عملیات رمضان» به عنوان فرمانده «تيپ علي‌بن ابيطالب(صلوات الله علیه)» - كه بعدها به لشكر تبديل شد – انتخاب گرديد.
«مهدی زین الدین» سرانجام در 27 آبان 1363 شمسی، به همراه برادرش «مجید» در حوالی «سردشت» با آتش گروهک های ضدانقلاب، بال در بال ملائک گشود. پیکر این دو برادر در قطعه 5 «گل‌زار شهدای قم» تا روز ظهور مولایشان به امانت سپرده شده است.
 
آن چه پیش رو دارید، ثانیه هایی کوتاه از زندگی کوتاه اما پربرکت این فرمانده‌ی اسطوره ای سپاه پاسدارانِ انقلاب اسلامی است:
 
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلند پروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 
{$sepehr_media_1794301_400_300}
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    بی سواد افراطی بی شناسنامه که رفت شهید شد و نیست که الان به جهنم حواله اش کنند.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    جایشان خالی نیست بلکه داریم انقلابی تر از این افراد چرا که دراین دوران فتنه ونفاق بیشترازقبل است خدامی داند انقلابیهای ما درعرصه های علمی و اقتصادی و سیاسی کمترازنظامی نیست فقط عرصه جولان وبالندگی را برخی فتنه گران ومنافقان بسته اند
  • Ahmad ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    پیکر این دو برادر در قطعه 5 «گل‌زار شهدای قم» تا روز ظهور مولایشان به امانت سپرده شده است. ببخشید منظورتون از جمله بالا چیه؟ مگه قراره بعد از ظهور مولا صاحب الزمان، پیکر این دو شهید چی بشن؟
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    جای دوستان و برادران شهیدما همیشه خالی هست و با نوبدشان وظیفه ما سنگین تر می شود. درسته که جهاد در همه عرصه مهم هست اما حضور در جهاد سخت در جبه های اتشین واقعا کار مردان خداست.
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    مطمئنی انقلابی تر داریم ؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    اصلا خودت فهمیدی چی گفتی برادر
  • فرزان فر ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام خدا بر شهیدان
  • امین ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    دوست عزیز، این جمله اشاره به اصلِ «رجعت» داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس