کد خبر 1128485
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
شهید مهدی زین الدین

آن چه پیش رو دارید، بخشی از سخنرانی شهید «مهدی زین الدین» فرمانده‌ی «لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع)» پس از عملیات خیبر و چند ماه قبل از شهادتش در سال ۱۳۶۳ می باشد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «مهدی شیخ زین‌الدین» به سال  ۱۳۳۸ شمسی، در تهران متولد شد(دو تاریخ برای تولد ایشان اشتهار دارد «۱۸ مهر» و «۲۴ اسفند»). پدر وی از مبارزانِ علیه رژیم طاغوت بود که به همین دلیل چندین بار دستگیر و تبعید شد و در نهایت خانواده ی «زین الدین» در شهر مقدس «قم» ساکن گردید. «مهدی» به سال ۱۳۵۶ شمسی، با رتبه‌ ای بالا در کنکور سراسری، وارد دانشگاه شیراز شد که به دلیل تبعید پدرش، از تحصیل انصراف داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، او از نخستین کسانی بود که جذب «جهادسازندگی» شد و با تشکیل «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در «قم»، به این نهاد پیوست. ابتدا در قسمت پذیرش و پس از آن به عنوان مسئول «واحد اطلاعات سپاه قم» انجام وظیفه کرد. با آغاز جنگ تحمیلی، «مهدی»به همراه یک گروه صد نفره با گذراندن آموزش‌های کوتاه عازم خطوطِ مقدم نبرد شد.
  پس از مدتی مسئولیت واحد شناسایی و بعد از آن مسئولیت «واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در «دزفول» و «سوسنگرد» به او سپرده شد. «مهدی زین‌الدین» در عملیات «الی بیت‌المقدس» فرماندهی اطلاعات – عملیات «قرارگاه نصر» را برعهده داشت و در نبردِ بعدی یعنی «عملیات رمضان» به عنوان فرمانده «تیپ علی‌بن ابیطالب(صلوات الله علیه)» - که بعدها به لشکر تبدیل شد – انتخاب گردید.

«مهدی زین الدین» سرانجام در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ شمسی، به همراه برادرش «مجید» در حوالی «سردشت» با آتش گروهک‌های ضدانقلاب، بال در بال ملائک گشود. پیکر این دو برادر در قطعه ۵ «گل‌زار شهدای قم» تا روز ظهور مولایشان به امانت سپرده شده است.
آن چه پیش رو دارید، بخشی از سخنرانی شهید «مهدی زین الدین» فرمانده‌ی «لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(صلوات الله علیه)» پس از عملیات خیبر و چند ماه قبل از شهادتش در سال ۱۳۶۳ می باشد که به بهانه سالگشت تولد او منتشر می شود:
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلند پروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    34 27
    چرا اسمشون رو از کوچه ها برداشتین نامردای اصلاح طلب؟
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      1 0
      چی دادیم چی گرفتیم بخدا ، شهدا شرمنده ایم ، بخاطر حفظ خون شهدا درست انتخاب کنیم درست رأی بدهیم
  • هادی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    31 32
    روح مرحوم آغاسی شاد که این ابیات رو سرود: به نام خداوند مردان جنگ.../دلیران چون شیرو ببر وپلنگ..../ به نام خداوند یاران دین..../ز شک رسته مردان اهل یقین..../ به نام یلان محمّدنژاد....که شد شورشان غبطه گردباد..../ علی صولتانی که در خون شدند..../به یک نعره از خویش بیرون شدند..../ به نام غیوران زهرا(س)نسب..../زخود رستگان به حق منتسب..../ حسن(ع) مذهبان صبورآمده..../می زهرنوشان آن میکده..../ خراباتیان حسین(ع) آشنا..../به خون رنگی مشرقین آشنا..../ اگر دم فروبندم از ذکرشان..../رها نیستم یک دم از فکرشان..../ منویادیاران که سرباختند...../ولی بر ستم گردن افراختند..../
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    23 35
    روحت شاد آقا مهدی
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    17 8
    درود... التماس دعا
  • علی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    17 5
    سلام ممنون بابت مطالب مفید و سخنرانی آقا مهدی زین الدین.بیزحمت لینک دانلود رو هم قرار بدید.معمولا لینک دانلود برا فیلم ها قرار میدادید ولی برا این یکی نبود.
  • ببسیمچی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    جانم به فدای شهدا
  • DE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 0
    شهدا شمع محفل بشریتند
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    عالی بود عالی عالی.
  • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    شهیدان زنده اند الله اکبر روح شهید آقامهدی زین الدین وبرادرش مجید شاد باشد خداوند ایشان را با اولیا خودش محشور گرداند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم وفرجنا بهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس