یک روزنامه اصلاح طلب ادعای وزیر راه و شهرسازی درباره روش خانه‌‌دار کردن مردم را به چالش کشید.

به گزارش مشرق، روزنامه فرهیختگان نوشت: عباس آخوندی معتقد است که با اجرای سیاست‌های جدید در بخش مسکن از جمله صندوق پس‌انداز یکم، این بخش به صورت غیرتورمی از رکود خارج می‌شود زیرا متقاضیان به تدریج وارد بازار می‌شوند و خرید مسکن هم به صورت پس‌انداز صورت می‌گیرد.
 
او که در همایش سیاست‌های توسعه مسکن صحبت می‌کرد با بیان اینکه مفهوم پس‌انداز در دولت نهم از بین رفت، می‌گوید که تا سال 83 تعداد پس‌اندازکنندگان در بخش مسکن به سه میلیون نفر می‌رسید که با برنامه‌ها و سیاست‌های دولت قبل، سیستم برنامه‌ریزی و پس‌انداز در بخش مسکن با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد و اگرچه تقاضا برای خرید مسکن در شهرهای کشور رو به گسترش بود اما در دولت گذشته عرضه واحدهای مسکونی در خارج از شهرها صورت گرفت و بازار خصوصی مسکن در اختیار دولت قرار گرفت و یک مداخله عظیمی در این زمینه انجام شد.
 
این روزنامه می‌افزاید: در میان این اظهارات سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا روش «پس‌انداز» می‌تواند مردم را خانه‌دار کند و راه‌حلی برای درمان مشکل بخش مسکن باشد؟
 
محمدعلی پورشیرازی، عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی معتقد است پس‌انداز در شرایط فعلی نمی‌تواند جوابگو باشد. علت نیز از نگاه او این است که بین درآمد و هزینه‌ها فاصله زیادی ایجاد شده است و هر چقدر هم که مردم پس‌انداز داشته باشند، نمی‌تواند موثر واقع شود. او می‌گوید هرچند پس‌انداز سیاست خوبی برای خانه‌دار کردن مردم است اما مسئله مهم در این میان این است که در شرایطی که هزینه‌های سبد خانوار افزایش یافته اما درآمدها تغییر خاصی نداشته است، چطور می‌شود پس‌انداز کرد.
 
با این اظهارات هر چند روش پس‌انداز در بخش مسکن راهکار موثری است اما دولت از نگاه کارشناسان خود باید  فکری هم برای شکاف بین هزینه و درآمد خانوارها داشته باشد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فقیران وبی خانمانان وتاابد فقیر ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    آقای وزیر جان مادرت درباره اوضاع مسکن نورو خدا چیزی نگو ما تا زنده ایم هرگز رویای خانه دار شدن را نخواهیم داد بزار به حال خودمون باشیم نون نداریم کار کجابود اینا دیگه واسه همه شده رویاهای دست نیافتنی..............مسکن گفتی وکردی کبابم...نه کردی هلاکم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس