نخست وزیر ترکیه اعلام کرد عملیات در شمال سوریه تا ایجاد منطقه امن 5000 کیلومتر مربعی ادامه داشته و ترکیه می‌تواند مانند داعش، نیروهای کُرد را نیز عقب براند.

 به گزارش مشرق، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه ضمن ابراز نگرانی درخصوص عملیات آزادسازی «موصل» در عراق اعلام کرد عملیات نظامیان این کشور در شمال سوریه تحت نام «سپر فرات» تا عقب راندن کُردها و داعش از این مناطق ادامه خواهد یافت.

ایلدیریم در نشست خبری با اشاره به عملیات تجاوزکارانه ترکیه در شمال سوریه گفت: «عملیات ما در سوریه تا زمانی که تمام گروه‌های تروریستی از مناطق شمالی و همچنین شهر الباب عقب نشینی کنند، ادامه خواهد یافت.»

وی تاکید کرد سپر فرات تا زمان ایجاد یک منطقه امن 5000 کیلومتر مربعی در شمال سوریه که خالی از تروریست‌های داعش و نیروهای کُرد یگان‌ مدافع خلق باشد، ادامه دارد.

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تهدیدآمیز افزود ترکیه همانطور که داعش را عقب راند، توانایی عقب راندن کُردها از شمال سوریه را دارد.

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح» ایلدیریم با اشاره به عملیات آزادسازی «موصل» مرکز داعش در عراق، ادعا کرد ترکیه نگران است این شهر به نقطه جدیدی برای درگیری‌های قومی و قبیله‌ای تبدیل شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران456 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    همه میدانیم داعش عمدا از مواضع عقب نشینی میکنه در مقابل سپر فرات وگر نه در صورت مقاومت عمرا ارتش ترکیه میتونست تا الباب پیشروی کنه. هر چند شک ندارم روسیه و ایران توافق کردن تا این اتفاف بیوفته خاطر جلوگیری از تجزیه سوریه توسط نیروهای کرد. در کل اقدام ترکیه اشغالگریست و باتلاقی خواهد بود که عواقبش در امنیت و اقتصاد انکارا نمو پیدا خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس