کد خبر 639290
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

ارتش کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که قصد دارد شمار بیشتری از موشک های «تاروس» را برای مقابله با تهدیدهای فزاینده نظامی کره شمالی خریداری کند.

به گزارش مشرق، پرتاب مکرر موشک های بالستیک و آزمایش های هسته ای کره شمالی باعث شده تا دولت کره جنوبی اعلام کند از وضعیت کنونی نگران است و باید خود را برای تامین امنیت کشور از هر نظر تجهیز نماید.
 
به همین سبب نظامیان کره جنوبی و «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور بر این باورند که باید سامانه های موشکی و ردیابی موشکی را برای مهار کره شمالی تقویت کرد.
 
موشک های «تاروس» از نوع موشک های هوا به زمین هستند که کره جنوبی می خواهد از آنها در صورت لزوم برای هدف قرار دادن تاسیسات موشکی و هسته ای کره شمالی استفاده کند.
 
کره جنوبی چندی قبل اعلام کرد که در صورت هر گونه حرکت هجومی پیشدستانه کره شمالی، پیونگ یانگ پایتخت آن کشور را به موشک می بندد.
 
وزارت دفاع کره جنوبی در تارنمای خود آورده است که خرید ۹۰ فروند موشک تاروس هوا به زمین بخش از خریدهای نظامی کلان این کشور برای آینده است.
 
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت دفاع آورده است که پس از آزمایش هسته ای ماه گذشته کره شمالی، تصمیم گرفته ایم ۱۷۰ فروند موشک تاروس را در اختیار نیروی هوایی قرار دهیم.
 
کره جنوبی به دنبال خرید موشک تاروس+عکس 
 
اگر این اقدام صورت گیرد نیروی هوایی کره جنوبی اولین نیروی هوایی قاره آسیا خواهد بود که به این موشک های آلمانی با برد ۵۰۰ کیلومتر مجهز می شود.
 
موشک ها از مدل «کروز» هستند و به طور خودکار ردیابی و جهت یابی را انجام می دهند. قدرت نفوذ این سلاح به گونه ای است که تا شش متر در عمق زمین نفوذ می کند.
 
کره جنوبی همچنین به دنبال خرید موشک های قطری موسوم به «اس دی بی» است که می تواند در هر شرایط آب و هوایی در فاصله ۶۰ کیلومتر اهداف سیار را هدف قرار دهد.
 
کره جنوبی قصد دارد جنگنده های اف ۱۵ خود را با این بمب ها مجهز کند تا بتواند سکوهای سیار موشکی کره شمالی را هدف بگیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    موشک قطری؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    موشک قطری؟!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    البته این موشک حاصل همکاری المان سوئد و انگلیس هست
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    دوستان خواشها دست از تمسخر اعراب و همسایگان بردارید اونها به شدت دارن در برنامه های فضایی نظامی و...به صورت بومی مثل اقتصادیی پیشرفت می کنن با تمسخر ترکیه پاکستان امارات قطر فقط به دانشجویان فارسی زبان این کشورها فرهنگ زشت بربریت ایرانی رو نشون میدید!..
  • منوچهر ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    مشرق اشتباه زدی برد اصلیش 600 کیلومتره اصلاح کن یعنی دشمن اصلی اس 300 و اس 400 این موشک تحقیق کنید راجع بش میفهمید.
  • میثم ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    بمب های هدایت ماهواره ای با قطر کم یعنی کوچک ساخت امریکا
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    قطر کشورو نمیگه منظورش قطر هندسیه
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 0
    بربر خودتی ما فرهنگ 2500 ساله داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس