کد خبر 639121
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

برابر قطر روی نیمکت نشست ولی با مصدومیت دژاگه در بازی با چین، جزو ترکیب اصلی بود و نمایش بدی نداشت. مسعود شجاعی هنوز حسرت دو امتیازی را می خورد که برابر چین از دست رفت و می گوید برای جبران آن باید ازبکستان را ببریم.

به گزارش مشرق، مسعود شجاعی پیش از دیدار با تیم ملی ازبکستان صحبت کرده است که در زیر می توانید صحبت های این ملی پوش را بخوانید:

 

* از بازی با قطر شروع می کنیم و برد باارزشی که به دست آوردیم.

بازی با قطر اهمیت زیادی برای مان داشت. خیلی مهم بود که به عنوان تیم مدعی بتوانیم بازیها را با برد استارت بزنیم. خدا را شکر که با حمایت پرشور مردم توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

 * در بازی دوم مقابل چین هم می توانستیم برنده باشیم اما شاید کمی محتاط بودیم و الان حسرت دو امتیاز از دست رفته را می خوریم.

فکر می کنم تا حدودی فریب بازی چین مقابل کره جنوبی را خوردیم. چینی ها در آن بازی خیلی خوب کار کردند و و اقعا مستحق شکست نبودند. البته آنها کلا تیم خوبی هستند و اگر دیدید که مقابل ایران دست و پا بسته بودند به این دلیل بود که ما خیلی خوب بازی کردیم. طبیعی بود که در بازی با چین بهتر از بازی با قطر باشیم چون بچه ها به هماهنگی بیشتری دست پیدا کرده بودند. ما نمایش خوبی در شن یانگ داشتیم. تقریبا در تمام دقایق این دیدار، بازی در اختیار ما بود و چین فقط روی اتفاقات توانست یکی، دو موقعیت نصف و نیمه روی دروازه ما به وجود بیاورد. فکر می ‌کنم ٢ امتیاز راحت از دست ما رفت. چین از اول تدافعی بازی می ‌کرد و همین کار را برای ما سخت تر کرده بود. فکر می کنم گرفتن ٤ امتیاز از ٢ بازی نتیجه خوبی است و ما در شرایط عادی از اینکه در یک بازی بیرون خانه یک امتیاز به دست آوردیم، باید راضی باشیم اما وقتی شانس این را داشتیم که برنده شویم، حسرت می ‌خوریم. با این شرایط باید در بازی بعدی مقابل ازبکستان قطعا برنده شویم.

 * فکر می کنی تیم ملی چقدر شانس دارد به جام جهانی صعود کند؟

فکر می کنم شانس زیادی داریم. البته رقیبان سرسختی مثل کره جنوبی و ازبکستان داریم. من قطر را هم خطرناک می دانم چون در تهران ما را اذیت کردند. کسی فکر نمی کرد ازبکستان هم تا این اندازه قوی باشد. درست است که ما الان از دو بازی که یکی از آنها خارج از خانه بوده 4 امتیاز گرفته ایم اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و باید بازیهای قبلی را خیلی زود فراموش کنیم. هیچ چیزی نباید تمرکز ما را برای پیروزی مقابل ازبکستان کم کند. از سویی انتظار داریم مردم هم از تیم‌ ملی حمایت کنند و بدانند که هدف بازیکنان رسیدن به ٣ امتیاز ازبکستان است. اگر آن بازی را ببریم، یک گام بلند به سوی صعود برمی‌ داریم چون ازبکستان خودش مدعی است. بعد از آن هم در تهران امیدوار هستیم با حمایت هواداران کره‌ جنوبی را شکست دهیم. اگر بتوانیم ازبکستان را شکست دهیم، با کره ‌جنوبی یک بازی فینال ‌گونه داریم.

 * ما در سالهای اخیر کره را خیلی راحت شکست داده ایم.

درست است که ما آمار خوبی در سالهای اخیر مقابل کره‌ جنوبی داریم اما آنها تیم سرسختی هستند و هر روز قدرتمندتر از قبل می ‌شوند. با این حال من معتقدم باید پله به پله پیش برویم و اول به فکر پیروزی مقابل ازبکستان باشیم. امیدوارم بعد از این ٢ بازی صدرنشینی در اختیار ایران باشد. وقتی بتوانیم دو بازی مهم مقابل ازبکستان و کره جنوبی را ببریم راه مان برای صعود هموار می شود. البته من معتقدم بقیه تیمهای گروه را هم نباید دست کم بگیریم تا غافلگیر نشویم.

 * نسبت به برخی از اعضای کادر فنی تیم ملی و بازیکنان انتقاد می کنند که خیلی به داور اعتراض می کنند و می خواهند بازی را به جنجال بکشند.

مگر می شود بازی فوتبالی برگزار شود و اعتراضی به داور نباشد؟ ما بازیکنان در حد اتفاقات ساده اعتراض می کنیم اما اگر نیاز به اعتراض باشد، کادر فنی و سرمربی این کار را انجام می ‌دهند و کی ‌روش می‌ گوید که ما تمرکزمان روی بازی باشد. البته این بحث اعتراض طبیعی است و در تمام دنیا می ‌بینید که نسبت به تصمیمات اشتباه داور اعتراض صورت می‌ گیرد و این هم یک نوع سیاست است که اعتراض کنیم تا روی داور فشار قرار بگیرد. اگر هم بازیکنان اعتراض می‌ کنند،‌ به ‌خاطر این است که داور این آمادگی را پیدا کند که اشتباهاتش تکرار نشود.

 * شنیده ای که ویلیامز استرالیایی داور بازی ایران و ازبکستان شده است؟

شنیده ام ولی این موضوعی تاثیری روی کار ما نمی گذارد. بهتر است از الان ذهن خودمان را درگیر داور بازی نکنیم. بازی با عراق یک اشتباه داوری بود که تمام شد رفت. قطعا این داور بین المللی هم نمی آید اعتبار خودش را زیر پا بگذارد. تیم ما آنقدر قدرتمند هست که بتواند ازبکستان را شکست دهد و نباید نگرانی به خودمان راه بدهیم.

منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس