بررسی نتایج بازیهای خانگی لیگ شانزدهم تا پایان هفته هفتم رقابت‌ها نشان می دهد که شاگردان دایی بهترین عملکرد را در پایتخت داشته اند.

سرویس ورزش مشرق - در پایان هفته هفتم لیگ برتر تراکتورسازی با امیر قلعه نویی و پرسپولیس با برانکوایوانکوویچ در صدر جدول لیگ شانزدهم رقابتی تنگاتنگ را به نمایش گذاشته اند. با این حال تیمی که موفق شده در جدول بازیهای خانگی صدرنشین باشد، نفت تهران است.

بررسی نتایج بازیهای خانگی لیگ شانزدهم تا پایان هفته هفتم رقابتها نشان می دهد که شاگردان دایی بهترین عملکرد را در پایتخت داشته اند چرا که در سه دیدار از چهار دیدار یاد شده موفق به کسب امتیازات کامل شده اند.

البته پس از نفت این تراکتورسازی با امیر قلعه نویی بوده که در تبریز به ۸ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن دست پیدا کرده است.

جالب اینکه صنعت نفت آبادان هم با کسب ۵ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن یکی از خوبهای جدول بازیهای خانگی است تا نشان دهد رقبا نمی توانند آسان از آبادان با امتیاز به خانه بازگردند.
 
نفت تیم متمایز
نفت با علی دایی پیش از آغاز لیگ جدید با هزارو یک ناهمواری روبرو بود. از  مشکلات مدیریتی این تیم گرفته تا نقل مکان چند تن از ستاره هایش به تیم های دیگر و البته استقلالی شدن سرمربی موفقش علیرضا منصوریان.

با این حال علی دایی زود نفت و مشکلاتش را جمع کرد تا امروز در پایان هفته هفتم لیگ شانزدهم روی پله سوم رقابتها قرار داشته باشد.

قابل توجه اینکه صدرنشین جدول بازیهای خانگی لیگ تنها تیمی است که در خانه برابر هیچ رقیبی به تساوی رضایت نداده است.

نفتی ها  در ایستگاه دوم لیگ نتیجه نخستین بازی خانگی خود را ۰-۱ به سپاهان ویسی واگذار کردند اما پس از آن در سه دیدار داخل خانه پی در پی از سد پدیده(۳-۰)نفت آبادان(۲-۱) و ماشین سازی(۲-۱) گذشت.

در واقع نفتی که امروز با ۱۲ امتیاز روی پله سوم لیگ برتر ایستاده؛۹ امتیازش را در دیدارهای خانگی خود به دست آورده که نشان می دهد تیم کم تماشاگر دایی در خانه بدون استرس بازی می کند.

 تراکتورسازی دوم؛ گسترش و ماشین سازی قعرنشین
شرایط تیم های تبریزی در جدول بازیهای خانگی متفاوت است. یعنی تراکتورسازی با امیر قلعه نویی موفق شده طی ۴ دیدار خانگی خود به دو پیروزی و دو تساوی دست پیدا کند تا با گرفتن ۸ امتیاز پس از نفت بهترین عملکرد را در داخل خانه داشته باشد. در مقابل گسترش و ماشین سازی با کسب تنها ۲ و ۱ امتیاز ضعیف ترین عملکرد را در خانه داشته اند.

قابل توجه اینکه گسترش و ماشین سازی تنها تیم هایی هستند که هنوز موفق نشده اند در دیدارهای خانگی خود به رقبا  گلی بزنند.

پرسپولیس ۵ استقلال ۵
سرخابی های پایتخت در جدول بازیهای خانگی لیگ شانزدهم با کسب ۵ امتیاز روی پله های پنجم و ششم ایستاده اند. البته پرسپولیسی ها یک بازی خانگی کمتر از ارقیب انجام داده اند و ناکامی اشان در خانه تساوی برابر فولاد وخود استقلال بوده است.

آنها تحت نظر برانکو در ایستگاه دوم لیگ ۱-۱ مقابل فولاد متوقف شدند و بعد در ایستگاه چهارم با گل مهدی طارمی(۴۰) صبا را مغلوب ساختند.

و بالاخره در آخرین دیدار خانگی خود با استقلال به تساوی بدون گل رسیدند. به این ترتیب پرسپولیس هم به جمع پنج تیم دیگر صبا، تراکتورسازی، نفت آبادان، پیکان و پدیده پیوست که در خانه رنگ شکست را ندیده اند.

و اما استقلال با علیرضا منصوریان!
آبی ها در ایستگاه نخست لیگ ۱-۱ برابر نفت علی دایی متوقف شدند. بعد هم در ایستگاه سوم رقابتها تماشاگرانشان را پس از قبول شکست ۱-۲ مقابل نفت آبادان بهت زده راهی خانه کردند.

تیم منصوریان در هفته پنجم مسابقات نیز برابر ماشین سازی که امروز روی پله پانزدهم لیگ ایستاده، ۱-۱ متوقف شد تا طی سه دیدار خانگی به ۲ امتیاز دست پیدا کند.

اما در نهایت این ذوب آهن بود که با شکست خوردن برابر استقلال در هفته هفتم رقابتها (۱-۲) سکو های آبی را شاد ر اهی خانه هایشان کرد و البته استقلال را در جدول بازیهای خانگی ۵ امتیازی کرد.

جدول لیگ برتر در پایان هفه هفتم بر اساس دیدارهای خانگی

رتبه

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

رتبه در جدول اصلی

۱

نفت

۴

۳

-

۱

۷

۳

۴+

۹

سوم

۲

تراکتورسازی

۴

۲

۲

-

۸

۳

۵+

۸

اول

۳

صبا

۴

۱

۳

-

۳

۲

۱+

۶

هفتم

۴

نفت آبادان

۳

۱

۲

-

۲

۱

۱+

۵

چهارم

۵

پرسپولیس

۳

۱

۲

-

۲

۱

۱+

۵

دوم

۶

استقلال

۴

۱

۲

۱

۵

۵

-

۵

دهم

۷

سیاه جامگان

۴

۱

۲

۱

۵

۶

۱ـ

۵

ششم

۸

استقلال خوزستان

۳

۱

۱

۱

۶

۶

-

۴

یازدهم

۹

سپاهان

۴

۱

۱

۲

۵

۶

۱ـ

۴

پنجم

۱۰

فولاد

۴

۱

۱

۲

۴

۶

۲ـ

۴

دوازدهم

۱۱

پدیده

۳

-

۳

-

۴

۴

-

۳

سیزدهم

۱۲

پیکان

۳

-

۳

-

۲

۲

-

۳

هشتم

۱۳

ذوب آهن

۳

-

۲

۱

۳

۴

۱ـ

۲

چهاردهم

۱۴

سایپا

۳

-

۲

۱

۲

۳

۱ـ

۲

نهم

۱۵

گسترش

۴

-

۲

۲

-

۲

۲ـ

۲

شانزدهم

۱۶

ماشین سازی

۳

-

۱

۲

-

۳

۳ـ

۱

پانزدهم


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس