فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) گفت: توانسته‌ايم در رفتار هواپيماهاي شناسايي و جاسوسي آمريكا كه بيرون از مرزهاي ما در حال پرواز هستند، تغيير ايجاد كنيم.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) در آستانه 10 شهريور روز پدافند هوايي در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه ما در همه حوزه‌ها اعم از اقتصادي، سياسي، فرهنگي، دفاعي و غيره در حال دفاع هستيم، گفت: امروز دشمن در همه زمينه‌هاي فرهنگي و سياسي عليه ما برنامه‌ريزي كرده اما مردم ما در مقاطع حساس به ميدان آمده و از نظام دفاع مي‌كنند.

اسماعيلي با اشاره به دستاوردهاي حوزه پدافند هوايي كشور در سالهاي اخير، اظهار داشت: ما در بحث درگيري، از توپ‌هاي 23 و 35 ميليمتري كه ارتفاع پايين را پوشش مي‌دهند تا سامانه‌هايي كه به مقابله با اهدف در ارتفاع بالا مشغولند و همچنين در حوزه سامانه‌هاي كشف، دستاوردهاي خوبي داشتيم و اين درحالي است كه در گذشته ما فقط رادارهاي UHF را داشتيم ولي الان به رادارهاي VHF و رزونانس رسيده‌ايم.

* به دنبال دستيابي به رادارهاي كيهاني هستيم

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص)، ادامه داد: در حال حاضر به رادارهاي HF و كيهاني فكر مي‌كنيم و در حال رسيدن به آنها هستيم كه اين اقدامات توسط سازمان صنايع هوافضا، صاايران و صنعت داخلي در حال انجام است.

اسماعيلي با بيان اينكه با وجود تحريم، چنين سامانه‌هايي از خارج اصلا به ما واگذار نمي‌شود و البته ما نيز خواهان واگذاري آنها نيستيم، تصريح كرد: قوي‌ترين مدافع و مشتري صنايع داخلي، قرارگاه پدافند هوايي است كه از همه تفكرات خوب و مثبت دفاعي استقبال مي‌كند.

وي با اشاره به پيشرفت‌هاي پدافند هوايي كشور خاطرنشان كرد: ما در بحث ديده‌بان همان قدر پيشرفت كرديم كه در بحث هواپيما پيشرفت داشتيم. در بحث سامانه‌هاي موشكي همان قدر جلو رفته‌ايم كه در بحث توپخانه، قوي ظاهر شديم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) با اشاره به جايگاه تدبير در صحنه رزم، گفت: ما شاهد بوديم كه هواپيماي استيلس آمريكا در جنگ كوزوو توسط يوگسلاوي به راحتي منهدم شد كه همين امر، آتش‌بس را در پي داشت زيرا حيثيت آمريكا از بين رفت، چون با تكنولوژي اين كشور مبارزه شده بود و ما هم امروز در حال انجام همين كار هستيم.

* تغيير رفتار هواپيماهاي جاسوسي و شناسايي آمريكا در قبال ايران

وي افزود: بيشتر از اينكه فكر كنيم چقدر مي‌توانيم سامانه‌ها و هواپيماهاي دشمن را در حملات آينده منهدم كنيم، به بازدارندگي و حساس كردن سامانه‌هاي اطلاعاتي دشمن فكر كرده‌ايم و اينكه توانسته‌ايم در رفتار هواپيماهاي شناسايي و جاسوسي آمريكا كه بيرون از مرزهاي ما در حال پرواز هستند، تغيير ايجاد كنيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) با اشاره به رزمايش ولايت 89 نيروي دريايي گفت: در اين رزمايش به دو فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا كه فكر مي‌كردند ديده نمي‌شوند، اخطار داديم و از مرزهاي كشورمان دورشان كرديم كه اين نشان از قدرت رصد پدافند هوايي دارد.

اسماعيلي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: از زمان خاتمه جنگ تحميلي تا امروز پدافند هوايي در آماده‌باش صد در صد است و سامانه‌ها و تجهيزات ما هيچ وقت از نقاط مرزي و حساس كشور خارج نشده است.

* دشمن به دنبال تجربه طوفان سهمگين جمهوري اسلامي ايران نباشد

وي با اشاره به حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي در اطراف كشورمان تاكيد كرد: هر چه هواپيماها و يا ناوهاي دشمن در اطراف كشورمان بيشتر شود براي ما فرقي نمي‌كند زيرا ما هميشه آماده مقابله با هر گونه تجاوز هستيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) ادامه داد: البته اگر تعداد شناورها و پرواز هواپيماهاي دشمن بيشتر شود ما يك رزمايش منطقه‌اي برگزار مي‌كنيم و نتيجه‌اش را هم مي‌بينيم كه به سرعت پس‌رفت مي‌كنند.

اسماعيلي در ادامه سخنانش اظهار داشت: دشمنان ما در مكاني تحرك دارند كه حداقل 30 الي 40 مايل هوايي يعني حدود 80 كيلومتر از ما فاصله دارند.

وي با اشاره به نامگذاري 10 شهريور به نام روز پدافند هوايي افزود: پيام ما در روز پدافند هوايي به كشورهاي دوست، صلح، همكاري و تفاهم است و همچنين به كشورهاي فرامنطقه‌اي كه چنگ و دندان نشان مي‌دهند عنوان مي‌كنيم طوفان سهمگين و عظيم جمهوري اسلامي ايران را تجربه نكنيد.

* رونمايي از دو دستاورد مهم راداري و جنگال در 10 شهريور

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) با اشاره به دستاوردهاي پدافند هوايي گفت: دستاوردهايي كه حاصل شده است با وجود همه تحريم‌ها و استفاده از دانش داخلي است. دانش داخلي موجب بازدارندگي به عنوان لايه پنهاني در مقابل دشمن است.

اسماعيلي در پايان اظهار داشت: در روز پدافند هوايي از دو دستاورد مهم پدافند هوايي در بعد رادارهاي دور برد و جنگ الكترونيك رونمايي مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبداللهی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    دست مریزاد نیروی هوایی.اقتدار وعزت یعنی این.عزت برای خداورسولش ومومنین است. خداود براین عزت بیفزاید.پذیرش ولایت فقیه این معجزات را بدنبال داره چرا کشورهای دیگر منطقه بامنابع مالی غنی تر حتی قادربه انجام یک در صداز این جورکار های مقتدرانه وعزت بخش نیستند.تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس