کد خبر 638751
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

در پی ملی شدن شرکت پست، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بندهایی از ضوابط پروانه اپراتورهای پستی غیر دولتی را تغییر داد. برای فعالان فعلی پستی در اپراتورهای جدید سهم نگاه‌داشته شده و اپراتورهای جدید دوره حفاظت دارند.

به گزارش مشرق، در پی تصویب اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بندهایی از مصوبه «ضوابط حاکم بر پروانه فعالیت اپراتورهای پستی غیر دولتی» برای تعیین دوره حفاظت و سهم برای فعالان فعلی پستی تغییر داد.
 
تغییرات به شرح زیر است:
 
*روش انتخاب
 
روش انتخاب شرکت ارایه کننده خدمات پستی، از طریق مزایده و بر اساس ضوابط مندرج در پیوست یک و سایر شرایط عمومی مزایده که توسط سازمان اعلام می شود، خواهد بود. در این مزایده حداکثر دو شرکت به عنوان برنده(گان) مزایده انتخاب خواهد شد. در صورت انتخاب یک برنده در مزایده، مزایده بعدی به­منظور برنده دوم برگزار خواهد شد.
 
*دوره حفاظت
 
برای حمایت از دارندگان پروانه سراسری، سومین پروانه مشابه برای ایجاد، بهره برداری و ارایه خدمات پستی تا دو سال از تاریخ لازم الاجراشدن اولین پروانه از دو پروانه اپراتور پستی غیر دولتی، صادر نخواهد شد.
 
* مشارکت دادن فعالان پستی
 
حداقل سی درصد (30%) سهام شخص حقوقی یا کنسرسیوم شرکت کننده در مزایده باید متعلق به حداقل سه (3) شرکت فعال در حوزه خدمات پستی که مدارک خود را بر اساس مصوبات کمیسیون به سازمان ارسال داشته‌اند و تاییدیه فعالیت از سازمان دریافت کرده‌اند، باشد، به نحوی که سهم هر یک کمتر از پنج درصد (5%) نباشد.
 
این کمیسیون بندهای دیگری با اهمیت کمتر را نیز اصلاح کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس