وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، اجرای قرارداد فروش 30 فروند بالگرد کاراکال به ارزش بیش از یک میلیارد یورو با کویت را آز می کند.

به گزارش مشرق، براساس این قرارداد که در چارچوب توافق نامه های تجاری 2.5 میلیارد دلاری میان دو کشور امضا شده است، 24 بالگرد به ارتش کویت و شش بالگرد دیگر به گارد ملی این کشور تحویل داده می شود.
 
بنا به اعلام منابعی در کابینه فرانسه، براساس این قرارداد که با شرکت 'ایرباس هلیکوپتر' امضا شده است؛ اولین بالگرد طی 29 ماه و آخرین بالگرد در مدت 48 ماه آینده تحویل کویت داده خواهد شد.
 
این بالگردها در کارخانه مارینیان در جنوب فرانسه تولید می شوند.همچنین براساس قرارداد، خلبانان و نیروهای فنی و نگهداری این بالگردها به مدت دو ماه آموزش خواهند دید.
 
'جان اف لردیان' وزیر دفاع فرانسه پس از امضای این قرارداد با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود دلیل خرید تسلیحات از فرانسه، یکپارچگی در تیم های صنایع نظامی و کیفیت بالای صنایع دفاعی این کشور است و کویت با این تصمیم شراکت استراتژیک خود با فرانسه را که از چند دهه پیش وجود داشته است تقویت می کند، به ویژه اینکه دو کشور در یک سنگر علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مبارزه می کنند.
 
کویت به صورت همزمان تحویل 28 جنگنده نظامی از آمریکا که قرارداد آن پیش از این امضا شده بود را اغاز می کند.
 
دولت آمریکا پس از کمک کلان اخیر مالی خود به رژیم صهیونیستی، توانست موافقت لابی های اسرائیلی در واشنگتن برای اجرای قرارداد تحویل سلاح به کویت را جلب کند.
بر اساس توافق مشترک میان کویت و واشنگتن، این جنگنده ها شامل دو مدل 'اف 18' و هورنیت خواهد بود و ارزش قرارداد خرید آنها سه میلیارد دلار اعلام شده است.
 
کویت همچنین ممکن است نسبت به خرید 12 فروند جنگنده دیگر از واشنگتن اقدام کند.
دولت آمریکا همزمان با قراردادی به ارزش 4 میلیارد دلار و پس از برطرف شدن موانع موجود، پیش از پایان دوره ریاست جمهوری باراک أوباما، 36 فروند جنگنده 'اف 15' را به قطر تحویل خواهد داد.
 
به نوشته روزنامه 'الرای' کویت، دولت اوباما به طور غیررسمی نمایندگان کنگره را در جریان اجرای این قراردادها با کویت و قطر قرار داده است.
 
رژیم صهیونیستی و لابی های طرفدار آن در آمریکا، پیش از این از ترس احتمالاستفاده از این جنگنده ها علیه تل آویو بمدت دو سال اجرای این قرارداد را متوقف کرده بودند.
 
مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که واشنگتن و هم پیمانانش در خلیج فارس، راه های سرعت بخشیدن به اجرای قراردادهای نظامی و خرید تسلیحاتی را مورد بررسی قرار می دهند.
 
این موضوع در دیدارهای سطح بالای مقامات ارشد آمریکا و کشورهای جنوب خلیج فارس در واشنگتن نیز مطرح شد و پس از آن، تیم هایی از کارشناسان آمریکایی برای بررسی قراردادهای نظامی به منطقه خاورمیانه آمدند.
 
همچنین 'گبن رودس' معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفته بود که مقامات این کشور توانمندی های معین مورد نیاز کشورهای شورای همکاری برای تقویت دفاع موشکی، امنیت الکترونیکی، مبارزه با تروریسم و دیگر تهدیدات را بررسی خواهند کرد.
 
عربستان سعودی، کویت و امارات دارای سامانه های دفاع موشکی پاتریوت هستند، این سامانه ها توسط شرکت رایتون ساخته می شوند و شامل موشک های PAC-3 جدید ساخت شرکت لاکهید مارتین هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    این خریدها نشون میده بدجور احساس خطر میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس