کد خبر 637819
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به برخی انتقادها به تیم ملی واکنش نشان داد و گفت که برخی اسم خودشان را دوست می‌گذارند، اما عملاً به تیم ملی و مردم پشت می‌کنند.

به گزارش مشرق، سعید عزت‌اللهی که سومین سال حضورش در فوتبال اروپا را دنبال می‌کند، امروز (10 مهرماه 95) 20 ساله شد. بازیکنی که این فصل در ترکیب روستوف خوش درخشید و یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیمش در راه صعود به لیگ قهرمانان اروپا بود. هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دو بازی حساس تیم ملی در گفت‌وگویی در خصوص تولدش، آرزوهایی که دارد، شرایطش در روستوف، تیم ملی و انتقادهایی که اخیراً نسبت به بازی تیم ملی بیشتر شده، صحبت کرده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

روز تولدت است و 20 ساله شدی. با ورود به دهه سوم زندگی‌ات آرزوی جدیدی هم داری؟

قطعاً آرزوهای زیادی دارم. قبل از هر چیز امیدوارم همیشه کنار خانواده‌ام سلامت باشم، چون هیچ چیزی بالاتر از سلامتی نیست. بعد از آن هم دوست دارم پیشرفت کنم و امیدوارم خدا برای من سال خوبی را رقم بزند. امیدوارم بتوانم در 20 سالگی جشن صعود به جام جهانی را با هم‌تیمی‌هایم بگیرم. خیلی دوست دارم و انگیزه‌ام برای حضور در جام جهانی بسیار بالاست. دوست دارم در رده باشگاهی‌ هم پیشرفت کنم و امیدوارم بتوانیم امسال با روستوف قهرمان روسیه شویم.

سردار آزمون هم تولدت را تبریک گفت و گفته است اگر در بازی با زسکا برنده شوید، کادوی تولدی برای تو خواهد بود. هم‌تیمی‌هایت برای تو تولد گرفته‌اند؟

بله، سردار دیشب هم به من تبریک گفت. واقعاً از او تشکر می‌کنم. سردار مثل یک برادر بزرگ همیشه کنارم بوده و از او ممنونم. امیدوارم او هم روزبه‌روز پیشرفت کند که من از این موضوع خیلی خوشحال می‌شوم. برای تولدم هم فکر می‌کنم هم‌تیمی‌هایم برنامه دارند که امروز در تمرین کاری کنند و البته فکر کنم فرصت کم باشد، چون فردا باید با زسکا بازی کنیم، دیداری که بین قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته برگزار می‌شود و اگر بتوانیم پیروز شویم، شیرینی خوبی هم برای تولد من خواهد بود.

چند وقتی است کمتر در ترکیب روستوف بازی می‌کنی یا بهتر است بگوییم در بازی‌های مهم کمتر به بازی گرفته می‌شوی. این اتفاق هم پس از تغییر جایگاه قربان بردیف رخ داد و تا زمانی که او سرمربی بود تو در ترکیب اصلی بودی و عملکرد خوبی هم داشتی.

هر مربی سلیقه خودش را دارد و این‌طور هم نیست که به من بازی نرسد. مثلاً شاید چون در بازی با بایرن مونیخ تیم عقب بود، کادر فنی دوست داشت مهره‌های تهاجمی را به بازی وارد کند تا بلکه بتواند کمی فاصله را کمتر کند. تعویض‌هایی هم که در بازی با بایرن مونیخ صورت گرفت، باتوجه به نتیجه بازی بود. اتفاقاً بعد از بازی مربی‌مان با من صحبت کرد و گفت که می‌خواستیم تو را به زمین بفرستیم، اما چون تیم عقب بود و دو بازیکن هم با مصدومیت بازی می‌کردند، از این کار صرف‌نظر کردیم. در بازی با بایرن مونیخ دروازه‌بان و یکی از مدافعان ما مصدومیت داشتند که اگر تعویض سوم انجام می‌شد، ممکن بود آنها مصدوم شوند و مجبور شویم 10 نفره بازی کنیم که به همین دلیل اصلاً تا آخر بازی تعویض سوم انجام نشد.

با این حال من در لیگ و جام حذفی بازی کردم و این‌طور نبوده که به من بازی نرسد. خدا را شکر از نظر بدنی و فنی هم روی فرم و آمادگی خوبی قرار دارم. اگر فردا بتوانم در بازی مقابل زسکا به میدان بروم، سعی می‌کنم به تیمم کمک کنم، اگر هم بازی نکردم، خودم را برای دو بازی آینده تیم ملی آماده می‌کنم تا پرقدرت مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی ظاهر شویم. باید بتوانیم از این دو بازی پیش‌رو بیشترین امتیاز را کسب کنیم تا صدرنشین شویم.

شاید عملکرد تو و سردار آزمون در شروع فصل باعث شده انتظارها از شما دو نفر بالا برود. البته این بالا رفتن انتظارها می‌تواند نکته مثبتی هم باشد که شما همیشه تلاش کنید بهترین بازی‌تان را انجام دهید. برای همین شاید نیمکت‌نشین بودنت در برخی بازی‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

قطعاً این‌طور است، اما همه فکر می‌کنند فوتبال را می‌فهمند. شاید یک روز، روز بازیکنی نباشد یا چیدمان تیم حریف طوری باشد که آن بازیکن نتواند کاری کند. اینکه ما انتظارها را بالا بردیم، جای خوشحالی دارد که مردم را به خودمان امیدوار کرده‌ایم و آنها از ما همیشه انتظار دارند بهترین باشیم. ما هم برای اینکه آنها را خوشحال کنیم، مطمئناً تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. با این حال انتظارها نباید بی‌جا بالا باشد یا با یک عملکرد بد همه بخواهند کسی را بکوبند. شاید در یک بازی تاکتیک تیمی فرق داشته باشد و بازیکن به چشم نیاید، اما خواسته کادر فنی را اجرا کند. خیلی‌ها این را نمی‌دانند، در حالی که بازیکن تاکتیک تیم و خواسته‌های کادرفنی را اجرا کرده است. مهم‌ترین موضوع درباره اینکه شاید خیلی‌ها انتظار دارند بازیکن‌های تیم ملی باید در هر بازی گل بزنند یا پاس گل بدهند، همین است. بعضی مواقع هم آنالیزورهای تیم‌های حریف هستند که از تمام بازیکنان شناخت پیدا می‌کنند و با آنالیز باعث خنثی شدن آنها می‌شوند.

البته شاید رتبه روستوف در لیگ روسیه یا شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ هم کمی باعث شده است، شرایط نسبت به اول فصل تغییر کند. این را قبول داری؟

همان‌طور که گفتم ممکن است یک روز، روز بازیکن یا تیمی نباشد. مثلاً تیم آلکمار بدون علیرضا جهانبخش آمد و در روسیه پنج گل از زنیت خورد، اما نمی‌توانیم بگوییم آلکمار تیم خوبی نیست یا فوتبال هلند ضعیف است. همه قدرت AZ آلکمار را می‌دانند و آن روز که آنها شکست سنگینی خوردند، روزشان نبود. مقابل بایرن مونیخ هم جدا از قدرت این تیم، شاید روز ما نبود که بد شکست خوردیم. اکنون هم فکر می‌کنم رتبه ما در جدول لیگ برتر روسیه بد نیست و با 13 امتیاز پنجم هستیم که فاصله‌مان با صدر جدول شش امتیاز است.

اگر با فصل گذشته هم شرایط ما را مقایسه کنید، فکر می‌کنم این فصل بهتر نتیجه گرفته یا پایاپای فصل گذشته پیش رفته‌ایم. چون فصل گذشته همین موقع‌ها، شرایط‌مان به همین شکل بود. اکنون هم رتبه ما بد نیست. البته نباید فراموش کنیم که در فوتبال چیزی مشخص نیست و یک بازی شرایط یک تیم را تغییر می‌دهد. ما باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا جزو مدعیان باشیم و اگر سه امتیاز بازی با زسکا را هم بگیریم، شرایط‌مان خیلی بهتر می‌شود. به نظرم تیم کم‌کم در حال رسیدن به آرامش است و اگر این‌طور باشد، شرایط‌مان بهتر خواهد شد.

پس فکر می‌کنی شرایط این فصل باشگاه هم کمی روی نتایج تأثیرگذار بوده است. جدایی قربان بردیف و ماجراهای بعد از آن و البته مشکلات مالی که از ابتدای فصل تیم را درگیر کرده بود.

قطعاً همین‌طور است و حاشیه‌ها باعث می‌شود تمرکز تیم روی بازی‌ها کم شود. این فصل هر روز یک بحث جدید و یک حاشیه جدید بوده که خدا را شکر کم‌کم شرایط بهتر شده است. قبل از هر چیز بحث سرمربیگری تیم بود و بعد از آن مشکلات مالی باشگاه به وجود آمد. خدا را شکر تیم کم‌کم خودش را پیدا کرده و شرایط‌مان بهتر از ابتدای فصل شده است.

به تیم ملی برسیم؛ ما این هفته باید با ازبکستان بازی کنیم که شاید این بازی در تاشکند برای تو خاطره‌انگیز باشد. اهمیت این بازی را چقدر می‌دانی؟

دیدار با ازبکستان بازی مهمی برای ماست. هر بازی به اندازه خودش اهمیت دارد، اما فکر می‌کنم اهمیت این بازی حتی از بازی با کره‌جنوبی هم بیشتر است. ازبکستان صدر جدول است و ما برای اینکه صدرنشین گروه شویم، باید سه امتیاز خارج از خانه از آنها بگیریم. برای خود من هم این یک بازی خوب و خاطره‌انگیزه است، چون سال گذشته اولین بازی ملی‌ام را مقابل ازبکستان در تاشکند انجام دادم و توانستیم پیروز شویم. امیدوارم برای این دو بازی حساس پیش‌رو تمام مسئولان و مردم از ما حمایت کنند تا بتوانیم نتایج خوبی رقم بزنیم.

دوستانی هم که لطف دارند و در این شرایط از نحوه بازی تیم ملی انتقاد کردند، اگر خودشان را ایرانی می‌دانند و تیم ملی را دوست دارند، سعی کنند کنار تیم ملی باشند و روحیه بدهند. اگر این عده می‌خواهند ما راحت‌تر برای ایران افتخارآفرینی کنیم، روبه‌روی تیم ملی نباشد و بیایند همه کنار هم باشیم. انتقاد بد نیست و من کاری به انتقادهای درست ندارم، اما انتقاد نابه‌جا خوب نیست و البته نحوه بیان انتقاد هم خیلی مهم است. ما باید در روزهای بد کنار هم باشیم و همه باید کمک کنند تا تیم ملی از این دو بازی سربلند خارج شود و به جام جهانی برود.

بیشترین انتقادی که نسبت به تیم ملی صورت گرفته، به نحوه بازی این تیم است. از سوی دیگر شاید بتوان به این مسئله توجه داشت که تغییر نسلی در تیم ملی صورت گرفته و اگر ما مقابل قطر خوب بازی نکردیم و پیروز شدیم، اولین بازی ما در انتخابی جام جهانی بود که کمی هم استرس به بازیکنان منتقل می‌شد. نظر خودت چیست و به نظرت ریشه برخی انتقادات نسبت به تیم ملی چیست؟

نمی‌دانم دلیل این انتقادها چیست، اما فکر می‌کنم بعضی‌ها به تیم ملی کم لطفی می‌کنند. شاید انتقادهای آنها برای منافع خودشان است یا هر چیز دیگری هم می‌تواند در میان باشد، اما ما مقابل چین به خصوص در نیمه اول بازی خیلی خوبی ارائه کردیم. چین در نیمه اول حتی از نیمه خودش هم جلو نیامد. آنهایی که انتقاد می‌کنند ابتدا 90 دقیقه آن بازی را ببینند که تیم ملی چطور فوتبال بازی کرد، چگونه آنها را پرس کردیم، گردش توپ‌مان نسبت به بازی با قطر چقدر بالا رفته بود و بعد انتقاد صحیح کنند.

درست است ما موقعیت‌هایی را که مقابل چین داشتیم، تبدیل به گل نکردیم، اما برخی بدون آگاهی فقط می‌گویند ما باید چین را شکست می‌دادیم. چرا باید این انتظار باشد؟ مگر پیشرفت فوتبال چین را در این مدت ندیده‌ایم؟ آنها چقدر روی فوتبال‌شان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و چرا ما فقط انتظار داریم فوتبال‌مان پیشرفت کند و دیگران پیشرفت نکنند؟ باید قبول کنیم که فوتبال چین پیشرفت کرده و کار ما هم سخت بوده است؟ من می‌گویم اگر انتقادی هست، باید واقع‌گرایانه باشد و برخی افراد مسائل شخصی را وارد بحث فنی تیم ملی نکنند.

شاید بعد از پیروزی ازبکستان مقابل قطر و صدرنشین این تیم،‌ انتقادها بیشتر شد، در حالی که تیم ملی در بازی با چین عملکرد بهتری نسبت به بازی با قطر داشت. با این حال پیروزی مقابل قطر و تساوی مقابل چین، خیلی مسائل را تغییر داد.


شاید در بازی با قطر، عملکرد تیم ملی مطابق با انتظار خیلی‌ها نبود. دیدار مقابل قطر اولین بازی ما در مرحله انتخابی جام جهانی بود که به خودی خود استرس‌زا بود. این دیدار اولین بازی خیلی از بازیکنان با لباس تیم ملی در ورزشگاه پُر از تماشاگر آزادی هم بود، اما به‌هر حال پیروز شدیم. اینکه برخی انتقاد کنند که تیم ملی قشنگ بازی نمی‌کند، انتقادی غیرفنی از ماست. چطور وقتی ما در بازی با عمان خوب بودیم و پیروز هم شدیم یا بازی با چین که از نظر فنی خوب بودیم و فقط گل نزدیم، این منتقدان بازی تیم ملی را تحسین نکردند؟ شاید اگر توپ‌های ما در بازی با چین گل می‌شد و 3 بر صفر برنده می‌شدیم، کسی نمی‌گفت زیبا بازی نکردیم. کسانی که بعد از پیروز نشدن تیم ملی انتقاد می‌کنند، در این مواقع هم بیایند و تعریف کنند. آنها اسم‌شان را گذاشته‌اند دوست، اما به تیم ملی و مردم پشت می‌کنند. می‌گویند دوست داریم تیم ملی به جام جهانی برود، اما اگر این‌طور است با عمل ثابت کنند و کنار تیم ملی باشند، نه اینکه برای تیتر شدن، انتقاد کنند.

ما یک بازی حساس هم با کره‌جنوبی داریم که در روز حساسی هم برگزار می‌شود. اشتلیکه برای این بازی هیونگ مین، مهاجم تاتنهام را برخلاف اردوهای قبلی به تیم ملی دعوت کرده و به نظر می‌رسد کار ما سخت‌تر هم شود.

کرههمیشه تیم خوبی داشته و در چند دوره اخیر جام جهانی، همیشه حضور داشته است. کره جنوبی قطعاً یکی از قدرت‌های آسیاست که لژیونرهای خوبی هم دارد، لژیونرهایی که در تیم‌های خوب اروپا بازی می‌کنند، اما این مسائل باعث نمی‌شود که ما بگوییم آنها به تهران می‌آیند، امتیاز می‌گیرند و می‌روند. ما اجازه نمی‌دهیم آنها در تهران امتیاز بگیرند و بازی بیستم مهر به‌نوعی برای ما بازی مرگ و زندگی است. دیدار با کره در یک روز خاص هم برگزار می‌شود که شب عاشورای امام حسین (ع) است و امیدوارم ایشان کمک کنند تا از بازی با کره‌جنوبی سربلند خارج شویم. در این ایام از اهل‌بیت کمک می‌خواهیم تا کام مردم ایران شیرین شود.

آخرین باری که تیم نوجوانان ایران به جام جهانی صعود کرده بود در دوره‌ای بود که تو هم عضو این تیم بودی. ثمره آن هم حضور تو در فوتبال اروپا بود. تیم نوجوانان دوباره به جام جهانی صعود کرد، در این خصوص صحبتی داری؟

خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم تیم نوجوانان به جام جهانی رفت و به فینال آسیا هم رسید. قطعاً این نتیجه باعث افتخار ما می‌شود و نشان می‌دهد فوتبال ایران از پایه چه قدرتی دارد. ان‌شاءالله این تیم بتواند در فینال هم موفق باشد و با قهرمانی نسل جدیدی از فوتبال ایران بالا بیاید. نسل جدیدی که بتواند راهی فوتبال اروپا شود و بازیکنانی در این سن باید قدر موقعیتی را که دارند، بدانند. یک تبریک ویژه هم باید به بچه‌های فوتسال بگویم که کار بزرگی کردند و بین چهار تیم برتر جهان قرار گرفتند. آنها افتخار ایران شدند و ما وقتی نتایج را دنبال می‌کردیم، لذت می‌بردیم. امیدوارم که فوتسال هم بتواند از جام جهانی مدال بگیرد تا همه بیشتر از این خوشحال شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس