وزیر ارتباطات گفت: در یک پروژه زیرساختی با قبول مسئولیت قراردادی را با ۳۰ درصد افزایش قیمت به یک محصول داخلی سپردم در حالی که استفاده از محصول خارجی هزینه کمتری داشت.

به گزارش مشرق، وزیر ارتباطات در هشتمین سمپوزیوم دوسالانه بین‌المللی مخابرات با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم دولت 4 هزار میلیارد تومان و بخش خصوصی 12 هزار میلیارد تومان در بخش ICT کشور سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: دولت باید تصدی‌گری را به طور کامل از این حوزه بردارد.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به این ترتیب معتقدیم در پایان برنامه ششم دولت باید 20 هزار میلیارد تومان و بخش خصوصی 60 هزار میلیارد تومان در حوزه ICT سرمایه‌گذاری کرده باشد.
 
وی ادامه داد:‌ در پروژه‌هایی که بازدهی زیر 5 سال دارد، مسئولیت را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و پروژه‌هایی که برگشت سرمایه بیشتر از 10 سال دارد، با سرمایه‌گذاری دولتی انجام خواهد شد مگر پروژه‌های امنیتی که موضوع جداگانه‌ای دارد.
 
واعظی با تأکید بر بخش تحقیق و توسعه طبق سیاست‌های بالادستی کشور گفت: برای مثال در پروژه توانا در شرکت ارتباطات زیرساخت اگر قرارداد با یک محصول خارجی منعقد می‌شد هزینه کمتری داشت اما اعلام کردم که مسئولیت این اقدام را می‌پذیرم اما قرارداد با 30 تا 35 درصد افزایش قیمت به یک شرکت داخلی منعقد شود زیرا افزایش هزینه امروز چند سال آینده بیشتر به سود کشور خواهد بود.
 
وزیر ارتباطات گفت: همچنان که در تلکام امسال برخی از اپراتورهای بزرگ توجه ویژه‌ای به بخش تحقیق و توسعه و پژوهش‌های دانشگاهی داشتند که نتیجه آن را در نمایشگاه ارائه کردند.  
 
به گفته وی، همچنین وزارت ارتباطات برای تقویت تحقیق و توسعه در کشور از منابع وام وجوه اداره شده وزارتخانه برای ایجاد آزمایشگاه‌های بخش خصوصی کمک کرده تا محصولات تولیدی بومی از استانداردهای لازم و حتی استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشد.
 
وی با اشاره به پتانسیل‌های علمی کشور، گفت: در بازدید از شرکت‌های معتبر فناوری در کشورهای اروپایی بسیار می‌شنوم که ایرانی‌ها در این بخش حضور مؤثر دارند و این موارد اندک و انگشت‌شمار نیست بلکه شاهد حضور مجموعه‌ای از ایرانی‌ها در شرکت‌های فناوری معتبر خارجی هستیم و در چند سال گذشته به استعدادهای در ایران نیز بهایبیشتری داده شده است.  
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  فعالیت مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: 35 سال پیش تمامی بخش‌های این مرکز فعال بود و فعالیت کاربردی داشت. اوایل این دولت این مرکز تبدیل به محلی برای گروه‌بندی سیاسی شده بود که امروز از آن حالت خارج شده است و فعالیت‌های آن تا حدود 50 درصد به سمت کاربردی شدن سوق پیدا کرده است.  
 
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به کاربردهای فناوری اطلاعات در زندگی روزمره و زندگی روستائیان تأکید کرد: بنا نداریم اینترنت را برای وبگردی به روستا ببریم بلکه هدف رساندن خدمات به روستا برای زندگی بهتر و ارتقاء زندگی فرزندانشان است.  
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر در گذشته برای رفت و آمد افرادی به ایران محدودیت وجود داشت اکنون همه محدودیت‌ها برداشته شده و ایران خانه تمامی متفکران، پژوهشگران است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس