کد خبر 635954
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

رئیس اسبق کمیته داوران فدارسیون فوتبال در یاداشتی برای خبرگزاری فارس عملکرد کمیته و دپارتمان داوری فوتبال را به نقد کشیده است.

به گزارش مشرق، سیدرضا غیاثی در یاداشتی عملکرد کمیته و دپارتمان داوری را در مورد فهرست داوران و کمک داوران بین‌اللمللی نقد کرده است. متن این یاداشت به شرح زیر است:

اعضاء کمیته داوران و دپارتمان داوری فوتبال ایران در اقدامی نسنجیده که خودزنی و خودتحریمی را به ذهن تداعی می‌‌کند نام محمدرضا منصوری کمک‌داور دوم تیم داوری سرافراز فینال المپیک را در رده سوم لیست جدید کمک‌داوران بین‌المللی ایران برای سال 2017 قرار داده است، شاید برای خیلی از فعالان جامعه داوری فوتبال این تصمیم قابل‌هضم باشد و برایشان مشخص نگردد که منظور تصمیم‌گیرندگان چه بوده و ثمره‌اش چیست، اما برای بنده که سال‌های زیادی مسئول اول داوری فوتبال کشور بوده‌ام و حضور‌ داوران و کمک‌داوران ایرانی در جام جهانی و المپیک و سایر مسابقات مهم آسیایی در بعد از انقلاب اسلامی ثمره لیست‌های تنظیمی توسط من بوده است مشخص است که این اقدام اعضا کمیته و دپارتمان از سر ندانم‌کاری آنها بوده است.

برایتان مثالی فوتبالی بزنم، کدام سرمربی بزرگ دست به ترکیب تیم برنده می‌زند و بهترین نفراتش را ذخیره می‌گذارد که امروز کمیته داوران و دپارتمان داوری با نیت تغییر در تیم داوری موفق و قهرمان المپیک نام محمدرضا منصوری کمک‌داور دوم تیم داوری علیرضا فغانی را که به تأیید آقای اسفندیار بهارمست ناظر داوری مسابقات المپیک 2016 از بهترین کمک‌داوران مسابقات بوده است را به‌جای اینکه بعد از رضا سخندان در رده دوم لیست قرار دهند، در رده سوم قرار داده‌اند. آیا اعضای کمیته داوران و دپارتمان نمی‌دانسته‌اند اگر قرار بود کمیته داوران فیفا به پیشنهاد آنان توجه کند، به اصرار رئیس قبلی دپارتمان توجه می‌کرد و نفر دیگری را به جام باشگاه‌های جهان و المپیک دعوت می‌نمود.

آیا اعضای کمیته و دپارتمان نمی‌دانند از وقتی‌که حضور داوران و کمک‌داوران در مسابقات مهم فوتبال جهان تیمی شده است، نظر داور مربوطه (در ایران نظرعلی رضا فغانی) نیز هم‌چون نظر فدراسیون در انتخابات کمک‌داوران مهم و اثرگذار است.

آقایان محترم شما با این لیستی که اعلام کرده‌اید به‌طور واضح دو موضوع را فریاد کرده‌اید. اول: مخالفت با نظر علی رضا فغانی داور منتخب فیفا که دارد سری در سرها درمی‌آورد و روزبه‌روز رده‌های عالی داوری را تصاحب می‌کند. دوم: راضی نگه‌داشتن دیگر کمک‌داوران و دادن وعده‌های پوچ و دروغی به آنان بنده را از سه نفر از اعضای کمیته داوران که یکی‌شان داور فوتسال بوده دیگری داور ساحلی و سومی هم که داور هیچ‌کدام از فوتبال، فوتسال، ساحلی، هفت‌نفره و پنج‌نفره نبوده است، هیچ توقعی ندارم، اما از رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان این توقع هست که اگر خودشان درباره چگونگی نحوه انتخاب داور و کمک‌داور برای لیست‌ها آگاهی ندارید با دوستانی که به تجربیات آنها واقف‌اند یه مشورت کوچکی می‌کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس