کد خبر 635562
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

«ربات مسلح نذیر 4*4»، «بلدوزر کنترل از راه دور» و «سامانه دود چند پارامتری ستار» جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش صبح امروز(دوشنبه) باحضور فرمانده این نیرو عملیاتی شدند.

به گزارش مشرق، «ربات مسلح نذیر 4*4»، «بلدوزر کنترل از راه دور» و «سامانه دود چند پارامتری ستار» جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش صبح امروز(دوشنبه) باحضور سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده این نیرو عملیاتی شدند.
 
ربات مسلح نذیر 4*4 قابلیت کنترل از راه دور و برنامه ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی، توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط موشک ضد زره یا تیربار 12/7 م م دارد. شعاع عملکرد عملیاتی این ربات مسلح بدون سرنشین 2 کیلومتر  است.
 
بلدوزر کنترل از راه دور نیز طراحی شده توسط کارکنان مبتکر گروه 433 مهندسی رزمی شمال غرب نزاجا است که قابلیت‌های کنترل از فاصله 1500 متر، قابلیت پاکسازی میادین مین، کنترل تمامی فرامین به وسیله اپراتور از راه دور در مناطق عملیاتی، انجام کلیه عملیات مهندسی با قابلیت انعطاف بالا، نصب بر روی کلیه بلدوزرها بدون ایجاد تغییر در فرامین و استفاده از تجهیزات داخلی با طراحی و فناوری بومی را دارد.
 
سامانه دود چند پارامتری ستار نیز توانایی مختل نمودن سامانه‌های لیزری، پوشش بصری در هنگام عملیات‌های عقب روی تاکتیکی و واکنش سریع، قابلیت مختل نمودن دوربین‌های حرارتی و قابلیت ساخت و به کارگیری در ابعاد مختلف بنا بر نیاز عملیاتی دارد. طراحی و ساخت این سامانه کاملا بومی بوده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    الله را سپاس
  • محمد ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    احسنتم باید تلاش بشه تا نوع لاستیک ها قابلیت طی کردن مسیرهای ناهموار باشه و همچنین بردش حدالقل تا 5 کیلومتر ان شاء الله. خدا قوت به همه نیروها ی ایرانی که در دفاع از وجب به وجب خاک کشور عزیز ما از جان مایه میگذارند.
  • حسین ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    چند تا عکس هم اگر میگذاشتید بد نبود
  • میم ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    یه چیزی در "ربات مسلح نذیر" نظرم رو جلب کرد اون چراغ های LED پر نور هست. به نظرم استفاده از اون چراغ های پر نور برای یک ربات که اپراتور قرار است از لنز دوربین آن را هدایت و کنترل کند چندان خلاقانه نیست. بهتر است از لامپ های مادون قرمز [اینفرارد] که برای انسان و دیگر گونه های جانوری [!]، قابل درک و مشاهده نیست استفاده شود تا هم اختفا آن در شب تأمین شود و هم دوربین ها از نور مخفی مناسبی بهرمند گردند. موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس