کد خبر 63551
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰

رسانه دولتی انگلیس که به دنبال اعتراضات سراسری مردم در انگلیس روزهای سختی را در دفاع از دولت این کشور و سرکوب رسانه‌ای مردم پشت سر گذاشته، امروز در نوشته‌ای جالب از دلتنگی برای "ربنا"ی محمدرضا شجریان سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، بی بی سی فارسی در یادداشتی به قلم "امیرحسن سعیدی" نوشته است: این روزها خیلی ها دلشان برای "ربنا"ی محمدرضا شجریان تنگ می شود، دعایی که نزدیک به سی سال مردم ایران با آن سر سفره افطار می نشستند و روزه خود را می گشودند.

رسانه دولتی انگلیس که همواره میزبان شجریان و مصاحبه های او علیه نظام بوده، علت پخش نشدن صدای شجریان را "موضع گیری های سیاسی و اجتماعی" او عنوان کرده است.

بی بی سی فارسی در سخنانی جالب مدعی شده است که "محمد رضا شجریان در این دوسال پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز، بی آنکه خود را یک فعال سیاسی بداند، در آن سویی ایستاده است که مردم ایستاده اند و در بسیاری موارد از زبان آنان سخن گفته و از خواسته هایشان دفاع کرده است."

هرچند حمایت رسانه دولت انگلیس از آقای شجریان در راستای همسویی این استاد آواز با سیاست های بی‌بی‌سی و حمایت او از جریان فتنه به نظر می رسد اما برخلاف ادعای ‌بی‌بی‌سی، آقای شجریان در دوسال اخیر نه در طرف ملت ایران که در صف جریان ها و گروه های سیاسی و ضدانقلابی قرار گرفت که هدفی جز براندازی در ایران نداشتند.

این استاد آواز در سال ۸۸ و در جریان ناآرامي هاي بعد از انتخابات به دعوت بی بی سی پاسخ مثبت داد و با تاختن به اظهارات رئیس جمهوری آشکارا به جرگه مخالفان سیاسی پیوست.

آقای شجریان در همین مصاحبه بود که تاکید کرد نمی خواهد صدایش از صدا و سیما ایران پخش شود.

او گفت: به گفته آقاي احمدي نژاد، خس و خاشاك به حركت درآمده اند، صداي من در صداوسيما جايي ندارد، صداي من صداي خس و خاشاك است و هميشه هم براي خس و خاشاك است!

آقاي شجريان حتی به مانند یک فعال سیاسی اظهارنظر و نتايج انتخابات خرداد ۸۸ را مورد اشكال دانست و ادعا کرد مردم از نتايج اين انتخابات در بهت و حيرت‌اند!

وی به اين مواضع هم بسنده نکرد و براي جرياني که اعتراضش به نتيجه انتخابات به مقابله به انقلاب و عاشورای حسینی رسیده بود، سرودی خواند که به اعتقاد بسياري کارشناسان موسیقی در نوع کارهاي استاد شجريان بي نظير است؛ نه از نوع کيفيت آهنگ و مضمون شعر بلکه به لحاظ سرعت توليد اثر. چرا که مشهور است استاد شجريان براي توليد کارهاي خود بسيار وقت صرف مي کند اما از زمان سرودن شعر و تنظيم آهنگ سرود سبزها شايد يک ماه هم زمان نگذشت.

در کنایه به این شعرخوانی شجریان برای فتنه گران بود که برخی ناظران سیاسی اخیرا از او خواستند برای معترضان انگلیسی هم تصنیفی بخواند!

محمد رضا شجريان شهریور ماه سال ۸۸ نیز در برنامه دو روز اول شبكه تلویزيوني صداي امريكا شركت كرد و در سخنان عجیبی درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم عنوان کرد: اين انتخابات نبايد چنين نتيجه‌اي مي‌داشت.

وی البته هرگز توضیحی نداد که چگونه می‌توان در رسانه‌های ضدایرانی و محافلی که هر روز ده‌ها توطئه سیاسی و تبلیغاتی علیه مردم ایران تدارک می بینند، حضور یافت، در راستای خواسته آنان سخن گفت و در عین حال مدعی حمایت از مردم ایران هم بود؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرحسین ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    خدای خیر نده این مرد نفهم رو که بر خلاف جمهوری اسلامی ایران عمل میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس