کد خبر 635410
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

مصر مدعی است قطر با ممنوع کردن واردات توت فرنگی مصری روابط دو جانبه را بیش از پیش تیره کرده است.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان مجلس مصر درپی جلوگیری قطر از واردات توت فرنگی مصری خواستار قطع روابط قاهره و دوحه شدند.

پایگاه «الیوم السابع» مصر، امروز یکشنبه، به نقل از مصطفی بکری عضو مجلس نمایندگان مصر نوشت: «دولت قاهره نباید تمیم بن حمد امیر قطر را به خاک مصر راه بدهد». بکری افزود: «سفارتخانه قطر در قاهره نیز باید تعطیل و سفیرش هم باید اخراج شود».

بکری قطر را حامی گروه های تروریستی منطقه خواند و گفت: «قطر از تروریسم حمایت می کند. اخوان المسلمین بودجه خود را از قطر می گیرد».

طارق الخولی، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس مصر، هم گفت: «امتناع قطر از واردات توت فرنگی و دیگر محصولات مصری هیچ اهمیتی ندارد؛ زیرا قطر را در نقشه جهان باید با ذره بین پیدا کرد».

الخولی افزود:« قطر کشوری ذره بینی است که با یک مشت دلار می خواهد خود را بزرگ جلوه بدهد. این کشور تاکنون هیچ دانشمند یا سیاستمدار یا شخصیت فرهیخته ای را به تاریخ بشریت تقدیم نکرده است و تاریخ و گذشتۀ کهن و اصیلی هم ندارد. حمایت قطر از گروه های افراطی و تروریستی هم واضح و مبرهن است».

عثمان المنتصر، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان مصر، هم گفت: «قطر با ممنوع کردن واردات توت فرنگی مصری می خواهد جنگ اقتصادی علیه مصر به راه بیندازد. این کشور از زمان عزل محمد مرسی تاکنون با مصر دشمنی می کند و سران اخوان المسلمین را در خاک خود پناه داده است».

ایهاب غطاطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مصر، هم قطر را به پیروی از آمریکا متهم کرد و گفت: «قطر مُجری سیاست های آمریکاست و به دستور واشنگتن واردات توت فرنگی مصری را ممنوع کرده است».
 
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    سران کشورهای عربی واقعا احمق هستند
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    شکم پرستهای بی خاصیت .
  • صحرا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    قطر کشور ذره بینی .خخخخخخخ آی خدا پدر و مادرت بیامرزه خوب گفتی حرف دلم گفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس