شاید اصلا تعامل و رابطه دوسویه شجریان با نظام بود که باعث خشم بعضی‌ها از جمله شاملو شد و با وجود اینکه یک کار مشترک هم با او داشت، در یکی از سخنرانی‌هایش هرچه از دهانش در می آمد نثار موسیقی سنتی کرد و از شجریان هم بد گفت.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - مدتیست با خودم کلنجار میروم برای نوشتن درباره استاد محمدرضا شجریان.خیلی‌ها معتقد بودند نوشتن درباره این موضوع و انتشارش در یک رسانه اصولگرا بازی دوسرباخت است. می‌گفتند علاقمندان مشرق و هم طیف‌هایش حتما از این مطلب ناراحت خواهند شد که چرا شجریان که در شبکه های بیگانه چنین و چنان گفت را تکریم میکنید؟
 
از آنطرف هم مخالفان این خط فکری یقینا سناریویی خواهند نوشت که به دلایل اتفاقات پیش آمده و اوضاع جسمی ایشان و به هزار و یک دلیل دیگر قصد دارید استاد را دوباره به اردوی خودتان برگردانید و مصادره کنید و هزار و یک چیز دیگر.
 
رفقا بیراه هم نمی‌گفتند، حتما کلی مخالف خواهد داشت. بازی دوسر باخت است. اما بعضی‌ها آنقدری ارزشش را دارند که برایشان وارد بازی دوسر باخت شوی.
 
شجریان در مسیر انقلاب استاد شد/شجریان همیشه استاد است،حتی اگر اشتباه کند/شعبده بازی استاد با نتها و بازی موجها با استاد 
 
اینکه خانواده‌های مذهبی و جبهه رفته و همراه نظام از استاد ناراحت باشند طبیعی و منطقی است. از قضا مهم هست. حتی برای خود استاد. اصلا مگر میشود استاد شجریانی که همیشه بواسطه فروتنی و مردمی بودنش خود را خاک پای مردم ایران معرفی میکند برایش مهم نباشد که بخشی از مردم و دوستدارانش به دلیل موضع گیریهای او در سال 88 و مصاحبه هایش با رسانه‌های بیگانه و حتی دشمن، از او ناراحتند و با وجود همه علاقه به صدا و سبک و شکل کار استاد، دیگر آثارش را گوش نمیدهند؟ امکان ندارد مهم نباشد. آن هم برای شجریانی که همیشه اسلام برایش خط قرمز بوده و اجازه نداده است تا هیچ شخص یا گروهی با سوءاستفاده از نام ایشان از آن خط قرمز عبور کند. شجریانی که اصلا در خانواده مذهبی در مشهد بزرگ شده است. شجریانی که از بهترین قاریان قرآن است و شجریانی که چه در هنگامه پیروزی انقلاب و چه در سالهای دفاع مقدس برای مردم و در کنار آنها ماند و خواند.
 
شجریان در مسیر انقلاب استاد شد/شجریان همیشه استاد است،حتی اگر اشتباه کند/شعبده بازی استاد با نتها و بازی موجها با استاد 
 
شجریانی که همیشه درکنار مردم بود و با زبان هنر، خواسته های آنها را طرح میکرد و هرگز به بازی سیاست آلوده نشد...جز یکبار..که ایکاش نمیشد.طبیعی بود که نتیجه این ورود حتی برای خود استاد، تلخ و پرآسیب خواهد بود. ورود یک استاد با احساس در فضای سیاست زده و درکنار سیاستمداران حیله گری که با برانگیختن حس شجریان به دنبال صید ماهی خود در رسانه های معاند با نظام بودند. اما مگر همه آدمها تمام سیاستها و تصمیمات و حرفهایشان درست است؟ اصلا اشتباه در ذات همه هست و انسان جایزالخطاست.
 
شجریان در مسیر انقلاب استاد شد/شجریان همیشه استاد است،حتی اگر اشتباه کند/شعبده بازی استاد با نتها و بازی موجها با استاد 
 
شجریان اگرچه به اشتباه وارد سیاست شد اما آنقدری باهوش بود که چندی پیش در گفتگوی با روزنامه ایران بگوید دلخوریش از رییس جمهور وقت بوده است و نه نظام.

او گفته بود :

«کار من اجتماعی است و از درد اجتماع می‌گویم. گاهی به خود اجتماع باید تذکر بدهیم و بگوییم اشتباه می‌کنید. و گاهی دولت دارد در مورد مردم اشتباه می‌کند ما می‌گوییم که اشتباه نکن و مردم چیز دیگری می‌خواهند. این کار یک تذکر است. مثل یک روحانی که روی منبر دارد تذکری می‌دهد به مردم می‌گوید این کار را نکنید، این کار سیاسی نیست. اما اگر مردمی را دور هم جمع کنیم و حزبی تشکیل دهیم؛ وقتی یارگیری می‌کنید و می‌خواهید به قدرتی برسید و یک ایدئولوژی را پیاده کنید این می‌شود کار سیاسی. من نه یارگیری کردم، نه کنفرانس برای عده‌ای گذاشتم که کاری انجام دهیم. اگر این کارها را می‌کردم می‌شد سیاسی. من کاری هم که می‌کنم برای مردمانی است که با هر اعتقادی که دارند زندگی می‌کنند.

شما فرض کنید هر نظامی؛ مثلاً در نظام جمهوری اسلامی که همه آن را پذیرفتند، یک آدمی می‌آید یک کار اشتباهی می‌کند. ما به او تذکر می‌دهیم. این تذکر دلیل آن نیست که با نظام جمهوریت مخالفیم. این آدم اشتباهی کرده و دروغی گفته است به او تذکری می‌دهیم. یا وقتی به یک نفر می‌گوییم تو حق توهین کردن به مردم را نداری این درافتادن با کل نظام نیست. عده‌ای می‌خواهند سوء‌استفاده کنند که چون این شخص به وزیر یا رئیس جمهور گفته این کار را اشتباه انجام دادی، پس این آدم با اصل جمهوری مخالف است؛ که این ستم است

محمدرضا شجریان این روزها با بیماری دست و پنجه نرم میکند و بعد از یک دوره مداوا در خارج از کشور توانست در مقابله با این بیماری پیروز باشد و با بهبودی نسبی اوضاع جسمی‌اش حالا به کشور باز گشته است. استاد شجریان با وجود ناراحتی گروهی از مردم از او، هنوز هم آنقدری طرفدار دارد که روز اول مهر بجای حرف زدن درباره شروع مدارس، صفحات مجازی پرشود از تبریک سالروز تولد  استاد.

ممکن است آنها که کمی جوانترندبپرسند؟ یعنی که چه؟ فوق فوقش یک استاد آوازه خوان است. چرا باید اشتباه او را نادیده گرفت؟ اصلا اینهمه خواننده و خواننده های خوش صدا و مردم پسند. صدای همایون هم که کپی برابر اصل صدای استاد است و همایون هم باهوش است و کم خطا.پس چرا باید ببخشیم؟ اصلا ما دیگر چرا اینقدر استاد استاد میکنیم؟ بگذار همان شبکه های معاند و شبکه روشنفکرها تکریمش کنند. یقینا علاقمندان و طرفداران استاد هم از این شکل سوالات آزرده خواهند شد و باز جدال...باز درگیری. اما بگذارید یکبار هم که شده بجای ناراحتی از چشم آنها ماجرا را ببینیم. به آنها هم حق بدهیم.
 
شجریان در مسیر انقلاب استاد شد/شجریان همیشه استاد است،حتی اگر اشتباه کند/شعبده بازی استاد با نتها و بازی موجها با استاد
 
 
آنها حق دارند ماجرا را به این شکل ببینند. نبوده اند و ندیده اند خیلی چیزهای گذشته را. زمان حال و بودنشان هم که با اشتباه بزرگ شجریان گره خورد و طبیعی است که از او برنجند. و طبیعی است که ندانند گوهری با یک اشتباه خودش چطور میتواند از اصلش دور شود و چطور جو کاذب سیاسی میتواند فریبش دهد و او را هم از نظام دور کند و هم از طیف زیادی از مردم. مردمی که واقعا دوستش داشتند. (نه فریبکارانی که عشقشان شهرام شب پره بود و اصلا شجریان و موسیقی سنتی را موسیقی به حساب نمی آوردند. دغلکارانی که به محض دیده شدن استاد در شبکه های معاند، استاد استاد به راه انداختند و چنان به ظاهرش حامی او شدند که بیا و ببین. این نگاه همان نگاه دغلکارانه ای است که استاد را ابزاری میبیند برای نیل به مطامع سیاسی خود و زمانی که حس کند او با نظام همراه تر شده است، بی شک از او روی میگرداند.)
 
جوانترها نمیدانندکه زمان طاغوت موسیقی سنتی چه افول عجیبی کرده بود و اساتید چگونه از رادیو تلویزیون قهر کرده بودند. نمیدانند زمان انقلاب شجریان چطور با لطفی و علیزاده پابه پای مردم آمد و مقابل جریانات سیاسی که میخواستند از او استفاده سوء کنند ایستاد.
 
شجریان میگوید:
 
«سخت جلوی کسانی که فعال سیاسی بودند یا احزاب سیاسی که می‌خواستند از موقعیت هنری من سوء‌استفاده کنند ایستادم. به آنها گفتم شما حق ندارید در این سالن اعلامیه پخش کنید یا شعار بدهید چرا که این کار سوءاستفاده از یک موقعیت است. برای مثال سال ۶٨ چندین بار کسانی که دیدگاه سیاسی داشتند در کنسرت من اخلال ایجاد کردند. یک دفعه دیدم برگزارکننده که خودش وابسته به فلان حزب بود و داشت تبلیغ می‌کرد که فلان حزب متولی این کنسرت است.

یک بار حزب توده این کار را کرد، یک بار منافقین این کار را کردند. هر بار یکی از این‌ها سراغ ما می‌آمدند و تقاضاهایی داشتند و من مجبور شدم کنسرت را تعطیل کنم و اعلامیه دادم به دلیل اخلال در کنسرت، این کنسرت تعطیل است. ... چندین سال پیش از این نیز کنسرتی در شهر استکهلم با گروه عارف به سرپرستی زنده یاد پرویز مشکاتیان داشتیم به محض حضور ما در صحنه گروهی شروع کردند به شعار دادن، تا نشستیم دیدیم از این طرف و آن طرف شعارهایی بر ضد جمهوری اسلامی سردادند. بچه‌های گروه همه ناراحت شدند. بعد از اندکی متوجه شدم یک عده‌ای خاص، با برنامه ریزی که از قبل تدارک دیده شد رفته‌اند بلیت‌ها را خریده‌اند و اکثریت جمعیت سالن را آنها تشکیل داده‌اند. وقتی اینها شعار دادند ما فقط نشستیم و گوش کردیم و اینها شعارهایشان را دادند. دیدند ما هیچ کاری نمی‌کنیم. یک عده از مردم عادی هم که آمده بودند هم دست زدند که ما کارمان را شروع کنیم. من هم به پرویز گفتم که تصنیف آخر را اجرا کنیم و بعد برویم. ...اجرا کردیم و بلند شدیم و رفتیم بیرون و بچه‌ها سازهایشان را هم آوردند. به کسی که برنامه را اعلام می‌کرد گفتم پشت میکروفون بگوید به احترام کسانی که از راه‌های دور و نزدیک بلیت خریده و آمده بودند ما این تصنیف را اجرا کردیم به اعتراض از این بی‌حرمتی که اینها به ساحت هنر و شما مردمان داشتند، کنسرت را تعطیل می‌کنیم و پول‌هایتان را پس بگیرید و بروید. بعداً معلوم شد برگزارکننده خودش با اینها دستش یکی بوده که من پشت صحنه آمدم هرچه توانستم به او گفتم.
 
به دلیل همین اخلال در این کنسرت، سه کنسرت دیگر را اصلاً برگزار نکردیم. کلی هم شخص خودم ضرر و زیان برای کنسرت‌ها دادم، مخارج و پول سالن هم افتاد گردن من و همه را پرداخت کردم. هیچ کس نیست که بگوید آفرین شجریان که این کارها را کردی! من نمی‌خواستم کار سیاسی بکنم. ما از سیاست به دور هستیم اما عده‌ای کار سیاسی می‌کنند و برنامه ما را به هم می‌زنند
 
شجریان در مسیر انقلاب استاد شد/شجریان همیشه استاد است،حتی اگر اشتباه کند/شعبده بازی استاد با نتها و بازی موجها با استاد 
 
اینها را خیلیها نمیدانند. یا نمیدانند سپیده اش چه تاثیری بر روحیه مردم در زمان انقلاب داشت و چقدر زخمهایشان را ترمیم کرد. مردمی که دشمنان میخواستند، بعد از انقلاب با هر ترفندی خسته شان کنند. و این میان نغمه ای خستگیشان را در می آورد و برای ادامه راه آماده شان میکرد:
 
ایران خورشیدی بیدار دارد....با جان پیوندی پنهان دارد...مهرش جاویدان با دل پیمان دارد...دل پاس پیمان دارد تا جان دارد
 
یا زمان جنگ که میخواند: بشنوید ای گروه جانبازان...سرنوشت وطن به دست ماست...هر که را در رگ است خون شرف...دست در دست و پای بست شماست..
 
شجریانی که میتوانست مثل خیلی‌های دیگر همان ابتدای انقلاب برود و در اروپا و آمریکا کارش را ادامه دهد، با همه اما و اگرها ماند. جنگ هم که شروع شد باز هم نرفت . ماند و برای سرزمینش خواند.

مردم و نظام هم البته قدرش را میدانستند و با موسیقی متعهد و ریشه دار و با شجریان خوب تا کردند. موسیقی (برخلاف نظر بعضی‌ها که معتقد بودند در نظام اسلامی ممنوع خواهد شد) نه تنها ممنوع نشد که  با حمایت غیرمستقیم امام خمینی (قدس سره) از موسیقی متعهد، صداوسیما صبح تا شب از شجریان و ناظری پخش میکرد... جان جهان دوش کجا بوده ای؟ در همه دیر مغان نیست چو من شیدایی.. همراه شو عزیز.....اندک اندک جمع مستان میرسند و .... شجریان محبوب جوان‌ها شده بود و کاست‌هایش در اغلب خانه ها بود. ماهور، آستان جانان، نوا، دستان و ....
 
راز مانایی استاد شجریان 
 
شاید اصلا همین تعامل و رابطه دوسویه بود که باعث خشم بعضی‌ها ازجمله شاملو شد و با وجودیکه حتی یک کار مشترک با او داشت ( اشعار خیام) در یکی از سخنرانی‌هایش هرچه از دهانش در می‌آمد نثار موسیقی سنتی کرد و از شجریان هم بد گفت. چرا که شاید از نظر آنها شجریان با حکومت همراه شده بود و حالا اپوزیسیون باید فحشش میداد.

شجریان اما با وجود این رابطه دوسویه همیشه سعی میکرد هنرمندانه و با تخصص خود ، زبان حال مردمش باشد. او حتی تندترین انتقادها را هم در زبان هنر مطرح میکرد و همه هم اعتراضش را میفهمیدند. اصلا مگر انتقاد تندتر از بیداد میشد؟

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد....

شجریان میان اغلب مردم از همه طیفها و نگاهها جایگاه با شانی پیدا کرده بود. او همانقدر که میان اصولگراها محبوب بود، مورد علاقه اصلاح طلبان هم بود. هم مذهبی ها دوستش داشتند هم عشق غرب ها. هم بازمانده های داس و چکشی کارهاش را گوش میدادند و هم ملی گراها و...
 
همه چیز داشت خوب جلو میرفت تا ماجرای فتنه و اتفاقات 88 ...
 
شاید ماجرای فتنه یکی از اندک اشتباهات استاد بود. اشتباهی که البته ریشه در چند مورد خارج از متن داشت. اینکه شجریان با خیلی از افرادی که فریب خورده بودند و به حمایت از فتنه پرداخته بودند، رابطه ای حسی و عاطفی داشت. اینکه از لطمه دیدن آنها ناراحت میشد. اینکه رسانه های بیگانه از ناراحتی او سوء استفاده کردند و آنقدر آتش بیار معرکه شدند تا شجریان هم وارد گود آنها شود.

او اگرچه بعدها وقتی فهمید که شبکه های معاند دوستدارش نبوده اند در مصاحبه هایش حرف های گذشته را اصلاح کرد اما شاید بدی خبر همین باشد. وقتی خبری میرود، دیگر اصلاح و حتی تکذیب آن کاری از پیش نمیبرد.

شجریان اما باوجود همه این اتفاقات ازجمله هنرمندانی است که می‌تواند جایگاهش بالاتر از هنرش و اندازه او از اندازه خوانندگی و موزیسینی‌اش بیشتر است. اگر شجریان، اطرافیانش و طرفدارانش بخواهند، او می‌تواند برای خیلی از مردم جایگاه یک شخصیت مانا را پیدا کند. شخصیت مانایی که بزرگ میشود و آنقدر رشد میکند که پوسته هنرش را شکاف میدهد و از آن بیرون می آید. مثل پهلوان مرحوم تختی که از پوسته ورزشش درآمد و شخصیت مانایی شد در ذهن مردم.

تولد و بازگشتت مبارک؛ استاد.

** کیوان امجدیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 262
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 88
  • مگنت ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 1
    یادداشتی پا در هوا ! با این وجود، آرزوی سلامتی برای استاد موسیقی ایران. اتفاقات سال 88 هرچه بود، سالها ما رو عقب انداخت ! خیلی عقب . همین
  • مجید ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    گذشته ها گذشته
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    ما که عادت کردیم به این اصل عوام شهید می دهند و خواص خیانت می کنند
  • علی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق راه افتادی ، چی شده ؟
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    استاد شجریان ی دونه باشه
  • حاج اکبر ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام نفهمیدیم این نوشته عذر خواهی مشرق هست یا تطهیر استاد ولی خاطرم هست کیهان اون روزها در مقاله ای نوشت صدای ربنا از اردوگاه نفاق...یعنی در طول این روزها و سال ها کسی نبود این حرکات مثبت استاد رو بیان بکنه.. واقعا احساسی قهر میکنیم احساسی آشتی میدیم خودمون میدوزیم و میبافیم.... کمی انصاف در قلم خوبه بخدا
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام شما فقط صحبت ایشان با شبکه های ضدانقلاب ببینید که چه با ناراحتی از خواندن زنان که در اسلام نهی شده انتقاد می کند و چند مورد مشابه دیگر در آن شبکه ها .. مطلب شما حاوی مطالب خوبی بود ولی دلیلی بر تغییر روش ایشان نسبت به اسلام نمی شود
  • سهیل ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    ممنون آقای امجدیان ممنون
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    احسنت..."اصلا اشتباه در ذات همه هست و انسان جایزالخطاست" و خدا هم ارحم الراحمین است...
  • حامد ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 1
    احسنت به مشرق
  • مهدي ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    1 0
    عالي بود فقط نمي دونم خوابم يا بيدار كه دارم اين مقاله رو تو مشرق مي خونم،خيلي كم پيش اومده رسانه هاي ما از اين كار ها بكنند و از مخالف خود تعريف كنند بهتون تبريك ميگم و يه نكنته ديگه اين كه خونده اين گونه مطالب تو رسانه هاي مخالف براي خواننده چه قدر جذاب تر و تاثير گذار تر هست مشرق كارت قشنتگ بود
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 5
    همه چیز شجریان از انقلاب اسلامی است. کلی افراد لوس آنجلسی فرار کردند تا شجریان فرصت دیده شدن پیدا کرد. نامرد نامرد است. نمک می خورد و نمکدان می شکند.
  • صداقت ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    آفرین مشرق !!!!! بسر عقل آمدن توهم مبارک ..........................
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    حرف بیخود نزنید ...ثابت کرده ذاتش خرابه
  • حسین ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    انسان همیشه احتمال خطا داره و بعضی‌ موقعها خوب را بد و بد را خوب تصور میکنه. ولی‌ مساله مهم اینه که وقتی‌ فهمیدی که خطا کردی حتی اگر غرور و شهرت و.... بهت اجازه نمیده عذر خواهی‌ کنی‌ از اون اشتباه ، حداقل کاری که میتونی‌ انجام بدی اینه که دیگه بیشتر این اشتباه را ادامه ندی و دیگه بیش از این تو باتلاق اشتباهاتت فرو نری و مسیری که اشتباه انتخاب کردی را تغییر بدی . جالبه که اکثر کفّار و اصلا خود شیطان سقوطش بر اساس لجاجت و تکبرش بود ، مگه می‌شه شیطان و یا حتی انسانهایی‌ که معجزه پیامبران را دیدن نفهمیده باشن که اینها حرف حق میزنن و این خود شیطان یا فرعون یا نمرود یا ابوسفیان و... هستند که اشتباه میکنند؟ ۱۰۰% فهمیدند ولی‌ لجاجت و تکبر اونها را بدبخت و جهنمی کرد. اون دو تا آقا بعد از این همه سال نفهمیدند که به خطر تصور غلط و برداشت اشتباه خطای بزرگی‌ مرتکب شدند که در اثر اون کشور و ملت ضربه خوردند و حتی خون بیگناه ریخته شد؟ ۱۰۰% فهمیدند تا الان و تکبر و لجاجت نمیذاره خطای خودشون را ادامه ندن و اون را تصحیح کنن . خدا من و همه ما را عاقبت بخیر کنه که لحظه‌ای تکبر و لجاجت ممکنه ما را از هر جایگاهی که داریم بفرسته در قعر جهنم.
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مشکل استاد شجریان فقط با رییس جمهور سابق نبود هرکسی که باوسطه یا بی واسطه با رییس جمهور سابق رابطه داشت چه خواسته یا ناخواسته استاد باهاش مشکل داشت نمونه بارز این قضیه استاد علیرضا افتخاری بودند حرفهایی که استاد در مورد ایشون زدند...حرفهایی که دختر استاد شجریان در مورد استاد افتخاری زدند اینها تناقضاتی هستند که بوجود امد افتخاری شاگرد شجریان بود افتخاری همون کسی بود که شجریان یه کار او را تا طلوع افتاب بارها و بارها گوش دادند افتخاری همون کسی بود شجریان در مورد صدایش و وضوح صدای او لب تحسین گشوده اند اما اتفاقات اون سال کذایی باعث کدورت بین این دو استاد شدند عده ای برعلیه افتخاری موضع گرفتند و خود او وخانواده اش رو مورد الفاظ رکیک قرار دادند که چیزی از موسیقی سنتی نمیدانستند و از شجریان هم حتی یک کار گوش نداند و در اخر به امید سلامتی و دوستی این دو استاد
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    این مقاله برزگ ترین قدم در راه حرفه ایی شدن این رسانه است.چنین باد
  • Roohollah Zohrevand ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مقاله ای در جهت ماستمالیزیشن خیانت یک به اصطلاح هنرمند مردمی به اسلام و شهدا
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    1 0
    مطلب امروز روزنامه وطن امروز هم در این زمینه خیلی عمیق و جالب بود. در تایید مطالب بالا یادم می اید تا قبل از فتنه و موضع گیری های استاد همیشه از اینکه ایشان وارد مسایل سیاسی حاشیه دار و منفی و... نمی شد خوشحال بودم و با تمام وجود دعا می کردم خدا کند همچنان همین منش و رفتار را استاد شجریان ادامه دهد تا بشود بی بدیل ترین صدا و اواز موجود در ایران زمین و دنیا را با خیال راحت و با تمام وجود گوش جان شنید و لی افسوس که ان اتفاق شوم و بد یمن افتاد و شد انچه نباید میشد استاد کجا و ان دغلکاران روبه صفت خوش نشین در بی بی سی و وی او ای و... کجا نشستن با جانورانی مثل دروغ گوی صبا . بخدا قسم ۳۰ سال فقط شجریان و شجریان و شجریان گوش کردم ولی بعد از همراهی با اوباش بی بی سی دیگر هرچه تقلا کردم که به صدای شجریان گوش بسپارم نشد که نشد .خدا لعنت کند انهایی که این کار را با استاد کردند. کاش میشد این بخش اززندگی استاد را که از اندک اشتباهات استاد بود را حذف کرد و کاش میشد خودش یه کاری می کرد تا جبران شود کاش کاش و کاش می شد تا دوباره گوش جان سپرد به صدای استاد بدون هیچگونه مزاحمت و ذهنیت بد و....
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    اشکال اهالی ولنجک این است که میان مردم معمولی نیستند، با مشکلات آنها شخصا درگیر نیستند و بدین خاطر درد آنها را نمی توانند درک کنند. اشرافیت نمی تواند جز شعار و حاشیه سازی و «خسارت محض» کار دیگری برای این مملکت انجام دهد.
  • ghost ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    احسنت به شما
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    چه عجب حالا که مقداری حال استاد مساعد نیست وبادیدن عشق مردم به استاد در برابر عذاب وجدان کم اوردی و توبه کردی مشرق جان؟
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    عکس های یادگاری بعضی از خوانندگان معروف سنتی رو که با گوگوش گرفته شده رو می توانید در اینترنت ببینید. خط قرمز ما اسلام است نه افراد.یعنی برای هر مسلمانی باید اینگونه باشد نه فقط برای بنده و یا قشر خاص.
  • مشرق ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    این مقاله، غیر انقلابی ترین، غیر اصولی ترین، مزخرف ترین و منفعلانه ترین مطلب کل دورانی بود که من سایت مشرق را مطالعه می کردم!
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    گذشته ها نگذشته بلکه ما ازشون گذشتیم! مشرق جان . اصولگرایی هنر نیست، هنر انقلابی بودن است!
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    بهانه پردازی بود! خوبه که فیلمش موجوده که چه چیزایی علیه مذهب میگه! مشرق ازت ناامید دارم میشم کم کم، داری میشی مث خبرآنلاین، ثبتش کنی پیامم رو یا نه اصلا مهم نیس برام چون برا خودت نوشتم
  • محمد ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    بی بی سی وv o aودیگران ازمحبوبیت منزلتی که این استاد عزیز نزد ملت ایران داشت سواستفاده کردندووقتی شگردهایشان موثرواقع نشد چون نجاست خودرا به این استاد مردمی مالیدند
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    برو بابا! فقط یه اشتباه ساده نبوده. فتنه 88 و لجاجت های مداوم و پی درپی، اهانت و گستاخی به حضرت امام، مواضع متعدد بر علیه نظام در بی بی سی و وی او ای، بغل کردن گوگوش و ... پس لطفن اشتباهات خیانت بار شجریان خان را به یک اشتباه ساده (استباه کوچک فتنه !!!!) تقلیل ندهید
  • موسوی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    ببخشید شما چطور به این راحتی یکی را تطهیر میکنید چون دوستش دارید و به دیگرانی که دیگری را دوست دارند این اجازه را نمیدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! آیا با این دلایل و استدلال، کسانی چون هاشمی و منتظری نیز تطهیر نمیشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا نشود با این استدلال اشتباهات احمدی نژاد را هم تطهیر کرد؟ آیا او در دایره جایزالخطا بودن نمیگنجد؟! از این گذشته، کسانی در صدر اسلام بوده‌اند که گنهکارند و برخی با همین استدلالها آنها را تطهیر نموده‌اند!!! آنها خدماتی به مراتب گرانبارتر از آقای شجریان داشته‌اند. قدری تامل... امیدوارم منتشر کنید :)
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    برو بابا! فقط یه اشتباه ساده نبوده. فتنه 88 و لجاجت های مداوم و پی درپی، اهانت و گستاخی به حضرت امام، مواضع متعدد بر علیه نظام در بی بی سی و وی او ای، بغل کردن گوگوش و ... پس لطفن اشتباهات خیانت بار شجریان خان را به یک اشتباه ساده (استباه کوچک فتنه !!!!) تقلیل ندهید
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    جااااااااااااااااااااااااااااااان؟!!!!!!
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    میشه چند تا از اون سخنان اصلاح شده ی شجریان را بفرمایید! بخصوص در مورد بنیانگذار جمهوری اسلامی
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    جدا فکر کردم سایت مشرق زو اشتباهی باز کردم .مشرق ؟ استاد شجریان؟ خبریه؟
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    تو هنوزم خوابی! روزی که بفهمی شجریان و مشرق نیوز مثل هم هستند از خواب بیدار شدی! همانطور که در متن آمده شجریان یک خواننده حکومی است!
  • Reza ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    طویله نیست که هر وقت دلش خواست بره هر وقت خواست بیاد باید مجازات بشه
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    یادمه اکبر هم که رد صلاحیت شد، بعدش روحانی که رای آورد کم قربون صدقه اکبر نرفتی مشرق! امان از جو گیری و عوام صفتی!
  • امیر عباس ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    دنبال چی میگردید او اصلا با اسلام نیست او صراحتا اعلام کرد که باعث عقب ماندگی اسلام است حالا که او که در حال تمام شدن است و بعبارتی بیشتر فکر اخرت است و کاری با کارهای دنیوی ندارد و بعبارتی خنثی است او را تطهیر می کنید این نشانده ان است شما هم فقط دنبال مدیریت جامعه و حکومت کردن به هر قیمتی میباشید اقای شجریان اگر می خواهد مورد عفو و بخشش مردم و در نهایت خداوند متعال باشد باید از گذشته خود استغفار کند انوقت خواهید دید این مردم خداجو برایش دعا خواهند کرد و از ان غمی که بر دلاشان گذشته بود خواهند گذشت
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    انسان ممکن الخطاست نه جایز الخطا...
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    کلی از کاستها و سی دی هایش از راست پنجگاه گرفته تا کارهای قبل از فتنه 88 او را در حال خاک خوردن دارم که بارها و باره انها را گوش کرده بودم ولی بعد از رفتارش در فتنه 88 نه تاب شنیدنش هست و نه توان دل کندن از آنها لذا تا استاد خودش در دل ننشیند صدایش نیز دلنشین نخواهد بود هر چند که استاد هرگز از خاطر هم نمیرود. سلامتی و آرامش استاد آرزوی قلبی دوستاران رنجیده او هم هست.
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    از تو بعید بود مشرق... ای كاش از پشت پرده این قضیه كه درباره شجریان مطلب گذاشتی اونم تو تیتر اصلی خبر داشتم
  • پسر تاریخی ایران ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق و ماله کشی روی کارهای شجریان ؟ واویلا !
  • علی شریعت ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    lمتاسفم برای مشرق ، رسانه ای که سالها نگاهش کرده ام ، متاسفم برای مشرق و سیاستگذارانش که چنین اعتقادات و فرهنگ این مردم را به بازی می گیرند و تصویر روشن و غیر قابل انکاری که از یک ضد انقلاب وجود دارد را ، تلاش دارند که موجه سازند. توصیه می کنم شعور یک ملت را دست کم نگیرید من دیگر هیچ گاه به رسانه شما نگاه نخواهم کرد چراکه ضربت و ضربت زنندگان فتنه 88 را نادیده می انگارید ، پز روشنفکری بس است گند زدید....
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    انقلاب خیلی وقت است مرده. منتهی اعلام مرگش را به تاخیر انداختند تا دیروز که رسما مرگش را اعلام کردند.
  • محمد ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    تبریک میگم. شما در یک بازی دو سر باخت باختید! رب تالی القرآن والقرآن یلعنه چه بسا فردی قاری قرآن باشد ؛ در حالی که قرآن او را لعن می کند... گیرم پدر تو بود فاضل و مذهبی و مشهدی و شهید و انقلابی بگو ببینم از فضل پدر تو را چه حاصل؟!!
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    من که نفهمیدم مشرق با شجریانی یا بر شجریان؟! و این نفهمیدن من برات خیلی بده مشرق سانسور نکن!
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مردم ؟
  • ناشناس ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    کار مشرق خیلی زشت بود .
  • ناشناس ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق نا امیدمان کردی .
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    متاسفم برات مشرق
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فکر نمی کنم ایشان خیلی زنده بماند ..........
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فتنه سال 88 فراموش شدنی نیست. شجریان هم آتیش بیار معرکه شد.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هیچوقت یادم نمی رود که شجریان چه مواضعی بر علیه جمهوری اسلامی گرفت. ولی تا حالا دیده ام که هرکسی که به جمهوری اسلامی ظلم کرده است آخرش با ذلت و خواری مرده است و مرگ ذلیلانه ای داشته است.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هیچوقت یادم نمی رود که شجریان چه مواضعی بر علیه جمهوری اسلامی گرفت. ولی تا حالا دیده ام که هرکسی که به جمهوری اسلامی ظلم کرده است آخرش با ذلت و خواری مرده است و مرگ ذلیلانه ای داشته است.
  • اکرم ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    از گذشته ها باید درس عبرت گرفت و دوست را از دشمن تشخیص داد. شجریان به شدت با نظام جمهوری اسلامی مخالفت نمود و دشمنی خودش را ثابت نمود.
  • امین ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    من امین هستم در پست های قبلی هم گفتم الان هم میگم مشرق داره دور میزنه یه دور استراتیژیک بوی نفاق میاد
  • مجید ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ما که عذرخواهی شجریان را ندیدیم. اگر عذرخواهی کرده است. توبه کرده است. منتشر کنید. تا وقتی که رسما عذرخواهی نکند این حرفها فایده ای ندارند.
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    در اوج فتنه شعر "تفنگت را زمین بگذار" را بر علیه جمهوری اسلامی ایران خواند. هیچوقت خیانت های شجریان در فتنه سال 88 را فراموش نمی کنیم.
  • مهدی از قم ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق عزیز فکر میکنم افکار من و عشق من به ارمان و اصول انقلاب و ارادتم به سایت شما را کاملا بدانی ولی این چند روز مقاله های ازت دیدم که واقعا دلم لرزید.اول مقاله اقایان انقلابی و متدین((این عمار)) بعد هم این مطلب.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ما که هیچگونه عذرخواهی از شجریان بابت خیانت هایش مشاهده نکرده ایم.
  • مهدی از قم ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق اون زمانی که اصول را فدای مصلحت کنیم مرگ اصول است.مشرق موظب باش
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    برادر من این اقا اصلا مومن نیست که اگر مومن بود عکس هاش را در بغل خانوم های بی حجاب اینور انور پخش نمی کرد خدایی این اقا عقیده ایی هم به اسلام دارد
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    کجاش جان جهان است یه چندتا از اون عکساش با منحرفین و حامیان فتنه و فراریان از کشور رو مینداختی تا ببینی جان چه کسانی است
  • علی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    امتحان زندگی برای روز های سخته توی روز عادی که همه استادند!! استاد رفوزه شدی رفت برای همیشه تولدت مبارک!! مشرق دشمن شاد کن ننویس این چرت و پرت ها رو که بقیه سایت ها هم می نویسند! تو چرا
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظرم قابل قبول نیست که بگیم فقط اختلافش با رئیس‌جمهور قبلی بوده و اون حرفا رو زده
  • عباس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    برای سایت مشرق متاسفم که از معاند و مخالف جمهوری اسلامی ایران عزیز حمایت می کند. هر کسی هر چه می خواهد باشد، استاد باشد، هنرمند باشد، دانشمند باشد، آیت الله باشد، هر چقدر هم منسب داشته باشد. اگر با جمهوری اسلامی ایران دشمنی کند، به شدت از او متنفر خواهیم بود. دشمنی شجریان در فتنه سال 88 را فراموش نمی کنیم.
  • کامبیز ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق کاری نکن دیگه بزاریمت کنار دوستان چپی واصلاح طلب آماده باشند
  • علی ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    استاد است هنرمند است ولی استاد و هنرمندی که به وطنش خیانت کرد. استاد و هنرمندی که از هنرش بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کرد.
  • روح منتظر ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    از چرچیل پرسیدند چرا شما که همه دنیا رو گرفتین ولی از پس این ایرلند کوچک بغل خودتون بر نمیایید؟ گفت همه کشور ها دو چیز دارند که ایرلند ندارد اول عوام نادان دوم خواص خائن مردم ما نادان نیستند ولی بعضی...
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    "«جان جهان»؛ باز هم برایمان بخوان!" !!!!!!!! آری باز هم بر علیه جمهوری اسلامی بخوان. باز هم به طرفداری از فتنه گران بخوان. بخوان که صدای زیبای تو باعث امیدواری دشمنان جمهوری اسلامی شده است. بخوان و با صدای دلنشینت زخم بر دل مادران شهدا بگذار. بخوان و از هنر سرشار خودت و از استعداد بالای خودت در جهت خدمت به آمریکای جنایتکار استفاده کن. بخوان و بخوان و .....
  • کورش ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    با سلام انسان جایز الخطاء است، فقط حیف ایشان که چقدر در فتنه سال 88 از سادگیشان استفاده کردند برای اغراض سیاسی خود و واقعا وجهه ایشان پیش بسیاری از مومنان خدشه دار شد، به هر حال یک ظلمی از طرف ایشان به اسلام و نظام شد، ما که به نوبه خود ایشان را بخشیدیم انشاء الله دیگران نیز ببخشند، انشاء الله که خدا از سر تقصیرات همه از جمله بنده و ایشان بگذرد و آرزوی سلامتی برای ایشان دارم
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اینجا مشرقه یا شرق؟ درست اومدم؟
  • ریاح الشمالی ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    در سال 88 استاد بخوبی جواب رئیس جمهور وقت را داد با صدای جادوییش
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این آدم اشتباهی کرده و دروغی گفته است به او تذکری می‌دهیم. یا وقتی به یک نفر می‌گوییم تو حق توهین کردن به مردم را نداری این درافتادن با کل نظام نیست. عده‌ای می‌خواهند سوء‌استفاده کنند که چون این شخص به وزیر یا رئیس جمهور گفته این کار را اشتباه انجام دادی، پس این آدم با اصل جمهوری مخالف است؛ که این ستم است.»
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اگر شجریان، اطرافیانش و طرفدارانش بخواهند، او می‌تواند برای خیلی از مردم جایگاه یک شخصیت مانا را پیدا کند.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مخالفین استاد شجریان که دراین یادداشت وبقیه جاها هستند همه اندک شمارید ومضحکه ملت بزرگ ایران
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    حرف های بیخود! سال ۸۸ ای که همه سعی در آرام کردن ماجرا داشتند با رفتن این آقا خوندن علیه ایران خیلی چیز ها فرق کرد حالا هم اگر همونطوری که مستقیما اسلام رو به ضد فرهنگ بودن متهم کرد مستقیما عذر خواهی بکنه قدمش رو چشم و گرنه ما هنوز یادمون نرفته که با چه ذوقی می گفت من صدای خس و خاشاک هستم هنوز این بیت توی گوش خیلی هاست که : تو از آیین انسانی چه میدانی چه میدانی /اگر جان را خدا داده است چرا باید تو بستانی همیشه از بخش فرهنگی مشرق علی الخصوص سینما ی اون متنفر بودم چون واضح روشنفکر نما و میان تهی هست خدا همه رو شغا بده
  • رضا ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خجالت بکشین اگه اعتراض به اون که اصلا اسمش نمیخوام بیارم کار نادرستی بود پس چرا حالا اومدنش نهی میشه لعنت به تو مشرق اگه نچاپی
  • جواد ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فراموش نمیکنیم که این اقا دین رو افیون ونایه عقب موندگی دونست... ینی مشرق با این مقاله ات گند زدی به هرچی بود شدی گاو نه من شیر. جان جهاااااااان!!!!!!!!! اخه اینم شد تیتر استاااد شجریان هرکی میخاد باشه ملاک حال افراد که این اقای محترم حتی یه بارم از خزعبلاتی که گفته اظهار پشیمونی نکرده از عکسایی که با اون مفسدا انداخته پشیمون نیس اونوخ تو ورمیداری مقاله در تکریمش مینویسی؟؟ واقعا باید به حالت تاسف خورد اساسی بدجور زدی جاده خاکی داره کم کم بهم ثابت میشه توهم نون به نرخ روزخوری مثل روزنامه ها وسایتای زنجیری واقعا جای تاسف داره رویه تو عوض کن عزیزمن این ره که تو میروی به ترکستان است نه واس حفظ مخاطبینت اصلا وابدا به خاطر حفظ اصولتوارزشهات اگه مردی نظرمو بچاپ....
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    دیگه اون دنیا باید برامون بخونه!
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    آقای مشرق ! مشرق جان ! برادر عزیز ! مردم را چه فرض کرده اید ؟! مخاطبین را چه انگاشته اید ؟! اگر قرار است به هر دلیلی شفقت اسلامی شامل حال آقای شجریان شود و مردم شریف و دردمند نظام و انقلاب در این اوضاع و شرایط خاص فعلی با دید عفو و اغماض به ایشان بنگرند ، سمعآ و طاعتا ! مردم شریف و بزرگوار می بخشند ! اما مطمئنآ نمیتوانند فراموش کنند ! اون همه جفا و بی مهری شجریان به نظام و انقلاب و حتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ( ره ) و دمیدن در آتش فتنه و هم کلام و هم کاسه شدن با دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام جمهوری در دوران فتنه 88 را مگر میتوان فراموش کرد ؟ هرگز ! این توقع جفای به انقلاب و نظام و خون شهداست ! اما میتوان بخشید که بخشش و رحمت صفت بارز مسلمانان و از همه بالا تر صفت پروردگار متعال است .......پس میشود بخشید واغماض کرد اما فراموش کردن هیهات ! مطلب دیگر اینکه گفته شده شجریان میتوانست همان ابتدای انقلاب اسلامی به خارج از کشور برود و کذا و کذا .....! و این لابد به زعم نویسنده محترم - منت بزرگیست که استاد به گردن مظام و مردم دارد !! مگر اونهائی که به قول نویسنده محترم به خارج از کشور رفتند چه گلی به سر خود زدند و به کجا رسیدند که جناب شجریان از اون نعمت بزرگ خود را محروم کرده باشد و ما حالا باید ممنون و متشکر او باشیم ؟! مگر حاصل و عاقبت کار آنها از حد خوانندگان کاباره ای - اونهم حتی در سطحی بسیار نازل تر و حقیر تر از کاباره های لاله زار - قبل از انقلاب اسلامی بالا تر رفت ؟! و ....... ! و بگذریم .....! نویسنده محترم ! آقای شجریان در همین گفتگو و مصاحبه با روزنامه ایران هم کمترین صداقت و اخلاص را از خود نشان نداده است ! اینکه خواسته است گناه اشتباهات خسارت بار خود را به گردن رئیس جمهور سابق بیاندازد کاملآ رندانه و تذبذب آمیز است ! آیا شما هم مثل آقای شجریان فکر میکنید مردم حافظه و عقل خود را از دست داده اند و فریب اینگونه توجیهات رندانه و دور از صداقت را خواهند خورد ؟! اینکه شجریان با وقاحت تمام در مصاحبه با تلویزیون های دشمن و معاند نظام بگوید من فلان تصنیف را برای آقای خمینی نخوانده ام و برای رستاخیز .....خوانده ام !! این بی حرمتی دور از حیا و شرم به بانی و رهبر رستاخیز مورد نظر شجریان و بنیان گذار نظام اسلامی چه ربطی به رئیس جمهور سابق داشته است ؟! یا اینکه بگوید من هر وقت صدا و کارهایم را از تلویزیون جمهوری اسلامی میشنوم احساس شرم میکنم این چه ربطی به رئیس جمهور سابق دارد ؟! به هر حال این قصه پر غصه سر دراز دارد ! بگذریم ! ما میگذریم و میبخشیم و بازگشت شجریان را پاس میداریم به حرمت انس و الفتی که در گذشته با صدای او داشته ایم و نیز بخاطر ارج و عزتی که هنر نزد مردم پاکدل و هنر پرور کشورمان دارد ! اما فراموش نمیکنیم ! بخصوص که آقای شجریان هنوز هم نخواسته و نتوانسته است به غرور خود لگام بزند و صادقانه از ملت شریف ایران و پیشگاه رهبر راحل انقلاب اسلامی (ره ) عذر خواهی َ
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    انسان ممکن الخطاست نه جایزالخطا ؛ یعنی احتمال دارد انسان خطا کند نه اینکه جایز است انسان خطا کند
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام مشرق خدایی استاد انسان خوبی هست مشرق خوب کارهایی که نباید می شد شد اما یک سوال ؟! شما چرا این میانه حالت دوگانه سوزی اختیار کردید و رفتید در سمت و سوی دفاع ؟ اصلا چرا یک مرتبه سایت شما درمورد استادنوشت پارسال یادم هست در موردش عکسهایی را چاپ کردید و نشون دادید که ای وای .............داشت ! حالا الان تیتر یک مشرق ! شجریان خدایا این نفاقهای کوچولو موچولوی جلوی دستی ما را هم از ما دور کن امان کل امان ده
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشکل ما ایرانی ها اینه که نمیتونیم رو در رو با هم صحبت کنیم و در فضای سو تفاهم نسبت به همدیگر هستیم به جای این که به بهترین وجه با هم رفتار کنیم بیخودی با هم دشمن میشیم اخه مگه ما همه مال یک خاک نیستیم پس چرا این قدر با کینه توزی همدیگر را می نوازیم؟ بهتر نیست حرف همدیگرو با حوصله گوش بدیم و دغدغه هامونو با ارامش به همدیگه بگیم
  • حمید رضا آقاجان از بلزیک ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    بله بعد از ۸۸ که اومده بودند بلژیک ویه نفر ایرانی تردیب کنسرت را داده بود معملا کنسرتهای موسیقی اصیل از همه کشورها در سالنهای فرهنکی وبا سوبسید وزارت فرهنک بلژیک اجرا میشد ،ولی کنسرت بعد از ۸۸ مجری دیگری داشت ودریک سالن خصوصی اجرا میشد و۵۰یورو قیمت کنسرت بود ، برای اولین بار به کنسرت آقای شجریان نرفتم ،به دلیل اینکه از یکی دو هفته قبل از کنسرت یک عده مشعول تبلیغات بودند برای کنسرت ، که یکی از این ادمها را خوب میشناسم هیچ وقت در هیچ برنامه فرهنگی شرکت نداشت ، ولی ادرس تمام کازینوهای اروپا وفاحشه خانها را بلد بود از حفظ.یک روز هم امده بود برای پیش فروش بلیط یک دست بند پلاستکی سبز هم بسته بود ، آیا آقای شجریان خاک پای این چنین آدم ها هم هست ؟ آیای آقای شجریان از این آدمها تو اروپا خبر داره ؟ به هر حال بنده که چند بار برای آقای شجریان از صمیم قلب داعا کردمبخصوص بعد از چند مصاحبه تو کانال فحشا توامریکا ،ولی آقای شجریان ما فراموش گردیم ملت ایران بخشنده ومهربانه به آعوش ملت ایران خوش امدی وبا آرزوی سلامتی برای شما وخونواده ،وآقا همایون .
  • علی ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فتنه 88 ما را تا لب پرتگاه برد و باید روزی هزار بار خدا را شکر کنیم که ایران،سوریه و تهران حلب نشد و میلیونها شهروند ما آواره اردوگاهای ترکیه و اروپا نشدند و کسانی که چنین خطر سهمگینی برای ملت آفریدند قابل بخشش نیستند مگر عذرخواهی کنند، حالا چه سیاستمدار باشد چه هنرمند.
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اولا به خاطر اعتراض به اون مسجد آتش زدیدو عاشورای 88 را راه انداختید؟ دوما فتنه 88 چه ربطی داشت به ماجرای نهی؟ آها شما امام زاده ها که با پول امثال مهدی هاشمی وسط گود بودید روزی را می دیدید که اختلاس فلان شکل بگیرد! جمع کنید این بساط خیمه شب بازی تان را سوما شجریان ضد دین است. کسی که آواز زن را ترویج می کند و به حجاب و احکام اعتقادی ندارد مومن که هیچ، در اسلام او باید شک کرد
  • بهرام ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مومن, کاسه داغتر از آش شدی!!؟ شما این مطالب را در تطهیر سران فتنه هم می توانستی بنویسی و کلی آه و ناله کنی!!! بعضی از آقایان گاهی چنان هول میشن که با کله میرن تو دیگ!! لااقل اول توبه پیش کش شما!!اول اظهار تاسفی از این آقا نقل می کردی!!!بعد شروع به کار می کردی!!!داداش من! بعضی از خواص هم گاهی یواش یواش و گاهی با کله رفتند..... مواظب خودت باش ببین یواش یواش داری میری یا با کله!!! به هر حال کاری نکنی که خدای نکرده چند وقت بعد یکی بخواد تو رو توجیه کنه , اخوی!!!
  • قریشی ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شجریان اگه میخواد بیاد به آغوش ملت، اول باید چهل روز روزه بگیره گوشتی که سر سفره بهائیت خورده از تنش پاک بشه، خاک ایران وجب به و جبش امانت شهداست گوشت نجس در آغوشش جای نمی گیره
  • قریشی ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    در جواب اون گرد نخودی که گفتن انقلاب مرده : انقلاب تا روز قیامت زنده ست، و ضمنا تا حالا خیلیهایی که میخواستن مرگ انقلاب رو ببینن رو فرستاده اون دنیا و خودش هنوز پرصلابت و پابرجاست
  • محمد ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    براتون متاسفم. همین اقای خواننده گفت من دویت ندارم صدام از تلوزیون جمهوری اسلامی پخش بشه. همین اقا همدست کسانی شد که کمر یه نابودی جمهوری اسلامی ایران شدن چه در داخل چه در خارج گیریم که موفق نشدن.کسی که وارد راه اشتباه شد و به اون پافشاری کرد سخت باز خواهد گذشت. برای عقل شما و دست اندرکاران سایتتون متاسفم.اگر اینطوری باشه باید از اقای رفسنجانی هم که حالا یه خدماتیم اوایل انقلاب داشتن که بنظر من نداشتن باید تقدیر بشه.و تمام خسارت و صدماتیو که این چند سال به نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیزمون داشتن هم فراموش بشه نه عزیز من دارین راهو اشتباه مبرین نکن از این کارا دیگه تصمیم گیریاتونم دلی نباشه و بر اساس عقل تصمیم بگیرین البته اگر عقلی باشه چون اگر بود جایزه به یه ادم خیانتکار که قصد بازگش به اغوش نظام هم نداره نمیدن اقایون.
  • کریم آقا ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    یک موی گندیده بچه های خاکی و غریب و بی نام و نشان مدافع حرم را با تمام شهرت و هنر و جایگاه شجریان عوض نمی کنیم - مشرق جان با این استدلال همه در پیشگاه خدا معذورند - به قول اهل سنت ، یزید اجتهاد کرد و امام حسین را شهید کرد - و امام حسین هم اجتهاد کرد و با یزید جنگید ، و اگر کسی اجتهاد کند و کارش درست باشد دو پاداش دارد و اما اگر درست نباشد یک پاداش دارد - مشرق جان چه کسانی رو میخوای از خودت راضی کنی ، به قول قران : یهود و نصاری از شما راضی نمی شود مگر اینکه در آیین انها درآیید. فاعتبروا یا اولی الابصار !
  • نیما ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق خیلی غیرحرفه‌ای و تابلویی. ای ول به جذب حداکثری‌ت!!! اصول نگارشتم درست کن خبرگزاری حرفه‌ای!
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هپروت سیری چند؟
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اغلب این ملت بزرگ اصلا شجریان را نمیشناسند و زیرزمینیها برایشان مورد توجه اند
  • شاهین ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق جون تا موسوی و کروبی و خاتمی و ......... اینا اظهار پشیمانی نکنند و از رهبری تبعیت نکنند فایده نداره .آقای شجریان که جای خودش رو داره با این همه چرت و پرتایی که تو کانالهای دشمن گفته .وای از اینکه امروز با حربه هنر آلبالو به خوردمون میدن و عده ای هم آلبالو فروشی رو رواج میدن.
  • مریم ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خوبه مشرق همینطوری پیش بری دو روز دیگه یه مقاله در مورد میرحسین و کروبی مینویسی و میگی چه خدماتی برای نظام انجام دادن و باید به پاس خدماتشون بخشیده بشن اصلا باید فتنه رو فراموش کرد. فقط از فتنه باید احمدی نژاد رو به یاد داشته باشیم که انتخاب مردم بود، مردم کیلو چند ؟ و ما و فتنه گرا دوست نداشتیم انتخاب بشه بی جا کرد انتخاب شد و اونها نپذیرفتن و مملکت آشوب شد این به علت انتخاب احمدی نژاد بوده و او مستحق مرگ . خداازتون نگذره که این چند روز بشدت دورویی رو نشون دادید . ضمنا من بشخصه جز افرادی بودم که از کودکی با موسیقی سنتی زندگی کردم و تا امروز هم هیچ لذتی از موسیقی های غیر سنتی نبرده ام برای استاد شجریان آرزو مینم که هرچه سریعتر بهبودیشون رو بدست بیارن اما اشتباهشون به هیچ عنوان قابل بخشش نیست مگر جبران کنند. (طیق معمول و رویه سایت مشرق در قسمت غیر قابل انتشار ها باقی خواهد ماند)
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    یعنی این به قول شما استاد نمی تونست بین رئیس جمهور قبلی و فتنه ای که همه جای ایران رو گرفته تفاوت رو تشخیص بده؟؟؟ در ضمن با این همه خاننده پاپ و رپ و... زیاد و اونجوری که شما گفتی طرفدار نداره. طرفداران تتلو بیشترن
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    بسياري از طرفداران فعلى و خيلي خيلي سينه چاك استاد حتى يك آلبوم ايشون رو گوش ندادن. دليلش هم ساده است چون معمولا اين قشر خاص، پاپ پسند هستن و به جرات ميشه گفت به سختى يك قطعه موسيقى سنتى تو گوشيهاشون پيدا ميشه. اما جامعه مذهبى ايران ، معمولا به موسيقى سنتى تمايل دارن و اگر هم آلبومى گوش كرده باشن، احتمالا يكى از آلبوم هاى استاد بوده. حالا خطاى حرفه اى استاددر از دست دادن بخشى از طرفدارهاش به جاى خودش. بنده مصاحبه ايشون رو با شبكه هاى كذايى فراموش نمى كنم و اميدوارم كه توبه كنه وگرنه با تاييد يا تهديد مشرق، آخرت ايشون تغيير نمى كنه.
  • حمید ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    دست مریزاد داره اقای امجدیان ممنون به قول سهیل . ای کاش این اقایون میفهمیدن شما چی نوشتید وبرای چه چیزی .........
  • خودم ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    عجب ! فتنه ی 88 و این آقآی هنرمند کِ هیچ وخ ب خآطر کشور کوتآه نیآمد ! و یآدت بآشه مشرق ! خیلی هآ سآل 88 رئیس جمهور وقت خوششون نیومد و کشور رو ب فنآ دآدن و ریختن تو خیآبون و بیآنیه پشت بیانه ! ++ آیآ صرف این کِ فقط از رئیس جمهور وقتِ نآرآحت بودن ، بآید در فتنه حضور می یآفتن ؟! و آیآ بنآ ب استدلآل ، قآبل بخشش هستن این افرآد ؟! متأسفم برآت !
  • ناشناس ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام .سایت مشرق از شما به خاطر انصافتان تشکر می کنم .به دوستانی که از این مقاله ناراحتند می گویم که در قران کریم ایه ای است که خداوند بزرگ می فرماید مخالفت شما با گروهی باعث نشود که از جاده انصاف خارج شوید.به خدا قسم اگر ما در زندگی خود از همین یک ایه پیروی می کردیم شرایط ما خیلی بهتر از حالا بود .یک مورد دیگر هم مساله اصل موج است یعنی این که دوستان عزیز خیلی از اوقات افراد و گرو ه ها را در شرایط حساس موج به طور ناخواسته وسط اب می برد یعنی طرف به عمد خیلی کارها را نمی کند ولی یک جوی ایجاد می شود ویک دفعه بعضی ها می بینند می خواسته اند در ساحل شنا کنند ولی موج انها را وسط دریا برده است .در مورد مسائل بعد از انقلاب هم موج فتنه ها بعضی ها را ناخواسته به وسط دریا بردیم و دلسوزان باید سعی کنند نجات غریق شوند و انها را نجات دهند و نه این که انها بگذارند افراد غرق بشوند .کلا اخر این که دو ستان عزیز استاد شجریان مثل هر انسان دیگری نقاط مثبت و منفی دارد .خواهش می کنم افراطی نباشیم ونقاط مثبت راهم ببینیم .مقاله مشرق در مورد استاد شجریان عمل به یک اصل مهم قرانی یعنی رعایت انصاف بود .
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    استاد شجریان شاید بر علیه عده ای خوانده باشد ولی هیچگاه به مملکتش خیانت نکرده است . دوستان طوری حرف میزنند که انگار یک شخص خاص یعنی تمام ایران . ایشان از آقای احمدی نژاد ایراد گرفتند ولی هیچگاه برعلیه نظام نخواندند .
  • سید ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام ایشان فقط در بحث موسیقی استاد هستند این استاد گفتن هایی که در بین عوام الناس به ایشون اطلاق میشه نه فقط در بحث موسیقی که جنبه اخلاقی و اعتقادی و ... خیلی مسائل دیگه داره حالا تکلیف خبرگزاری مشرق چیه که میگه استاد؟ فقط از نظر فنی میگید استاد یا شما هم در پس استاد استاد کردناتون خیلی چیزهای دیگه نهفته است؟ جمه زیبای هر وقت در شیپور جنگ دمیدند مرد از نامرد شناخته میشود مصداقش اینجاست. سال 88 در شیپور جنگ دمیدند خیلیها آن روی نامرد خودشان را به دین و مملکت و انقلاب و مردمشان شان دادند. استاد! هم یکی مثل همانها استاد جان تا فتنه بعدی خدا نگهدار!!!
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    تطهیر شجریان باعث شد دیگه انقلابی ها قید مشرق نیوز رو بزنند واقعا کار شما خیانت به خون شهدای فتنه بود
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    لطفا منتشر کن متن که واقعا لوس بود! اما یک سوال از نویسنده: همین استاد شجریانی که بقول شما همیشه بواسطه فروتنی! و مردمی بودنش! خود را خاک پای مردم ایران معرفی میکند!! گفته بود "من حتی اگر آروغ هم بزنم مردم مرا تشویق خواهند کرد"!!! بخدا قسم از همون روز سقوطش را پیش بینی می کردم! خلاصه دم خروس بدجور زده بیرون او هر چه باشد قطعا فروتن و مردمی و ... نیست!!!
  • مطفی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    نویسنده مقاله خودش چند سالشه؟! مشکل اینجاست که نوع اشتباه شجریان اشتباه زبانی یا تپق نبود..علاقه شخصی و آرزوی نویسنده مقاله برای بازگشت و ترمیم چهره شجریان مانع شده که بتونه با واقعیت نکار بیاد
  • رضا ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اقای کیوان امجدیان شما اگر میخواهی اقای شجریان رو تمجید کنی بایستی فقط و فقط در یه حوزه اونم هنر موسیقی ایشون رو ستایش کنی... این چه بلایی هست که خیلی از ملت گرفتارش شدن که کسی که یه حرفه رو بلده و استاده باید بشه الگوی جامعه ،و پیوسته برای مسائل دیگر هم ستایش بشه. اقا جان یکی در برنامه نویسی کامپیوتر استاده یکی در معماری یکی در طبابت یکی در مویسقی یکی در ورزش... چرا باید اون سه تای اول خیلی عادی ارزشگذاری بشن و اون دو تای اخری(موسیقی و ورزش) براشون مقاله ها بنویسن و هی تند تند در رسانه ها از علاقش به قرمه سبزی سوال بشه و اینکه چه رنگی رو دوست داره؟؟؟ این رفتار رسانه ای با پایه ارزشگذاری غربیه... چرا یک استاد اواز اینقدر باید مشهور و محترم باشه که علیرغم ورود وی در عرصه های دیگه از جمله سیاست باز خیلی ها و متاسفانه شمای اصولگرا هم باز تکریمش می کنید...چرا؟؟؟ واقعا اقای شجریان چه چیزی از من متخصص مثلا کامپیوتر بیشتر داره؟؟؟از نظر شخصیتی چه برتری نسبت به اون استاد دانشگاه داره؟؟؟ بگذریم که منش زندگی این استاد در طول زندگیش نشون داده که اصلا هم اینوری که شما فکر میکنید نبوده و از جوانی تا الان پیری سبک زندگیش و مراوداتش به سبک غربی و آزادی های غربی و همنوایی با خوانندگان و مطربان زن و .... بوده و هست...حالا چون یه ربنا خونده و چند تا نوار قران از صداش ضبط کردن شد اینوری؟؟؟؟؟!!!! مشرق کاملا معلومه که تو این اواخر داره یه جورایی یواش یواش جاده خاکی میزنه.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شجریان باید ازمردم عذرخواهی کنددرضمن کسیکه نخواهد صوت قرآنیش از رسانه درماه مبارک رمضان پخش شود جای بسی سوال دارد ازمشرق می خواهیم بیشتر نسبت به مطالبش دقت به خرج دهد این افراد اگرلازم باشد بازبه طرفداری حزب سبز وبنفش سخن خواهند راند
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق عزیز بابت این کارت از مردم عذر خواهی کن/تمام
  • عبالله ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق توهم خودت رابه دست نفوذی ها دادهای چطور راضی میشوید ازفردی فاسد وکثیف اینگونه استاد استاد کنید ایا شرم ازخدا وشهدا نمیکنید تبلیغ هم اغوش فاحشه های بهای برای شما ننگ نیست
  • مجتبی ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ؛ در حقيقت گرامى‏ترين شما نزد خدا با تقواترين شماست از شما توقع این چنین ساده انگاری در مسائل سیاسی رو نداشتم آقای شجریان در مصاحبه ای که با VOA داشتند گفت مشکلش با اسلام است نه با یک شخص شجریان : این ها هرگز با هنر کنار نمی آید، هرگز و هرگز !!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدند!! باز هم نخواهند آمد. م
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ایشان اصل اسلام را مورد هجوم قرار دادند میگویید نظام؟؟؟؟ از بغض به فنا رفتن یعنی همین
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    عدالت و انصاف وقتی مثمر ثمر است که غریق هم خواستار نجات باشد نه اینکه نجات غریق را هم غرق کند
  • عبدالله ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فقط میتونم بگم تو فتنه 88 استاد حیف شد! استاد تو قلب ما بود ولی قلبمون رو شکست
  • رضا ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هیچ علقه ای نسبت به این آدم ندارم...
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فراموش نمیکنیم که این اقا دین رو افیون ونایه عقب موندگی دونست... ینی مشرق با این مقاله ات گند زدی به هرچی بود شدی گاو نه من شیر. جان جهاااااااان!!!!!!!!! اخه اینم شد تیتر استاااد شجریان هرکی میخاد باشه ملاک حال افراد که این اقای محترم حتی یه بارم از خزعبلاتی که گفته اظهار پشیمونی نکرده از عکسایی که با اون مفسدا انداخته پشیمون نیس اونوخ تو ورمیداری مقاله در تکریمش مینویسی؟؟ واقعا باید به حالت تاسف خورد اساسی بدجور زدی جاده خاکی ...
  • امین ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مصاحبه با bbcو voaرو کجای دلمون بذاریم اونا دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند یا فقط دشمن رییس جمهور سابق
  • امیر ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ایشون هرچی گفت بگه ... شماکه انقلابی هستی چرا توهین میکنی؟؟؟ انقلاب انقلابی می خواد نه گردن کلفت
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ملاک حال فعلی افراد است نه گذشته ی اون ها چه بسیار سیاستمدارانی که شکنجه و زندان در زمان طاغوت دیدن ولی حالا ... واقعا برات متاسفم مشرق
  • وحید ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    یادداشت درست و بجا و منطقی بود؛ شجریان، بخشی از میراث فرهنگ و هنر ایران است؛ ای کاش، در مشرق امثال این یادداشت ها بیشتر شود. رحماء بینهم و اشداء علی الکفار را فراموش نکنیم.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    نخیر..اگر در رسانه های اصولگرا از نتانیاهو هم تجلیل بشه ما ناراحت نمیشویم چون انقلابی نیستند چون بعضا ژست روشنفکری میخواهند بگویند ما هم معتدل ودلسوزیم..فراموش کردند رفتار همین قشر با استاد سلحشور را..فراموش کردند حرفهای این منافق در مورد اسلام ودشمنیش با اسلام و ترس خودش از مخالفت با انقلاب را....چ زیبا گفت علی ع ک یاران معاویه وباطل در اصولشون محکمترند تا اردوگاهپ خودی ..دم روشنفکران گرم ک در ماجرای .سلحشور وشجریان کوتاه نیامدند..جناب مشرق چند مطلب درباره الهام چرخنده گذاشتی
  • حمیدرضا ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این آدم داره دوباره خودشو تو صحنه وارد میکنه تا دوباره ودر موقعیت مناسب زهر خودشو وارد بکنه اشعاری رو که این شخص در زمان فتنه خوند و بريد گوش کنید تا بفهمید ضد ولی فقیه رهبر عزيزمون چه الفاظی رو بکار برده این نفر باید به خاطر این کارش محاکمه میشد حالا شما دارید حلوا حلواش ميکنيد
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    از لطمه اي كه به وجهه خودش زده كه پشيمان هست، اما آنقدر پرغرور است كه جرأت نمي كند عذرخواهي كند.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    البته اين با به محاق رفتن بعضي اساتيد بزرگ موسيقي سنتي هم بود. مثل استاد عبدالوهاب شهيدي كه علاوه بر آواز، آهنگساز و نوازنده هم بودند و بسيار پركار تر از شجريان بودند،
  • سیری ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    همه ملت دوستش داریم برای ایشان خواستار سلامت جسم.برای کسانی که مرگ ایشان را میخواهند سلامت روح و روان میخواهیم.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اي كاش اگر خودش يا مشرق يا كس ديگه اي مي خوان ادعا كنند كه توبه كرده،‌يه تعداد فيلم هم موجود باشه كه ايشان شخصا به اين موضوع اذعان بكنند تا اين نوع سخنان هم با تاريخ بعد از آن فيلمها در تاريخ ثبت شود.
  • کمیل ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این بنده خدا تو همین مصاحبه اش با روزنامه ایران نمیگه "جمهوری اسلامی" میگه "جمهوری" خب این یعنی چی؟ اصلاً سلمنا شجریان با احمدی نژاد مشکل داشت، خب چه ربطی به او داره که بیاد وسط؟ مگه همینها نمیگن هنر از سیاست جداست؟ مگه خودش نمیگه سیاسی نیست؟ در ضمن اگه فقط مشکلش با احمدی نزاد بود پس اون مصاحبه هایی که علیه اما خمینی و علیه اسلام و اینکه اسلام با هنر مخالفه و ما رو عقب انداخته چی بوده؟ خب یه جوری تطهیر کنید بگنجه برادر من...
  • مهدی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    امیدوارم خود استاد شجریان تا وقت هست بتونه فرق بین بطن اجتماع و اصل مردم رو با یه طبقه خاص لوکس که دور وبرش هستند زودتر تشخیص بده و همانطور که میگه من خاک پای مردمم با این خیل عظیم همراه باشه،این معضلیه که اکثر این شخصیت ها باهاش درگیرن و متاسفاه از این پرده هیچوقت بیرون نمیان.
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    قبلش هم اون جوانك با نام مستعار هماي تطهير شده بود.
  • محمد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    براتون متاسفم. همین اقای خواننده گفت من دویت ندارم صدام از تلوزیون جمهوری اسلامی پخش بشه. همین اقا همدست کسانی شد که کمر یه نابودی جمهوری اسلامی ایران شدن چه در داخل چه در خارج گیریم که موفق نشدن.کسی که وارد راه اشتباه شد و به اون پافشاری کرد سخت باز خواهد گذشت. برای عقل شما و دست اندرکاران سایتتون متاسفم.اگر اینطوری باشه باید از اقای رفسنجانی هم که حالا یه خدماتیم اوایل انقلاب داشتن که بنظر من نداشتن باید تقدیر بشه.و تمام خسارت و صدماتیو که این چند سال به نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیزمون داشتن هم فراموش بشه نه عزیز من دارین راهو اشتباه مبرین نکن از این کارا دیگه تصمیم گیریاتونم دلی نباشه و بر اساس عقل تصمیم بگیرین البته اگر عقلی باشه چون اگر بود جایزه به یه ادم خیانتکار که قصد بازگش به اغوش نظام هم نداره نمیدن اقایون.
  • محمد ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    سال گذشته به مناسبت 9 دی مستندی پخش شد که در ان یک کارشناس امریکایی در شبکه صدای امریکا اوایل بمن 88 صحبت میکرد مبنی بر صحت انتخابات 88 دیگه شجریان عذاب وجدان گرفته
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خودتو کم کم اماده کن برای نکیر و منکر بخونی! یک خس و خاشکایی هس. :)))
  • علیرضا ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این آدم به دین اسلام و مردم و خاک سرزمینش توهین کرد ایران رو سرزمین نفرین شده خطاب کرد راس راس برگشت گفت 1400 سال اسلام با موسیقی مشکل داره چپ و راست تو بغل افراد بیحجاب عکس گرفت و به تموم دینت توهین کرد برادررررر امجدیان کاش قبل تطهیرش یرگردی یه دور موضع گیری هاشو بخونی کاش قبل نوشتن به این چیزا فکر میکردی
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظرم مشرق مي خواد از الان جمعيت زياد شركت كننده در تشييع جنازه شجريان رو توجيه كرده باشه.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    عجب استاد نون به نرخ روز خوری دارین! ازش بپرسین مگه تو نبودی که میگفتی مشکل من با شخص نیست با اسلام است حالا چرا به مشرق گفتی مشکلت با شخص بوده نه نظام؟!! دنبال یه جا تو قطعه هنرمندانی ؟
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    آره توی جهنم.
  • فرهاد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    از شجریان متنفرم. او ضد اسلام است. در خوانندگی استاد است باشد. هنرمند است باشد. ولی او ضد دین و ضد اسلام است. از او متنفرم.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    منت میزاری که استاد اول انقلاب نرفت خارج؟!!! معلوم نرفته چون تازه وقت خودنماییش بوده! ولی موقع حمله صدام و آشوب 88 تشریف برد! به عبارتی هر جا میدید هوا پس است تشریف میبرد و بعد از آروم شدن دوباره بر میگشت! جالبه اینکه به صراحت علیه اسلام حرف زده ولی تو کشور اسلامی کنسرت داره ولی یکی مثل حبیب که فقط هنرمند بود اجازه کنسرت نداشت فقط بخاطر اینکه بعد انقلاب رفت! متاسفم براتون با این معیار ارزش گزاریتون! آرزو میکنم شرایطی فراهم بشه تا من هم از ین کشور برم و پیش امثال شما و شجریان نون به نرخ روز خور زندگی نکنم!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    میخان این بابا را تو قطعه هنرمندان دفن کنن حالا دنبا توجیه هستند! مفت خور از قبر مجانی هم نمیگذره
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شجریان سال 88 به صراحت اعلام کرد مشکل من با شخص نیست با اسلام است حالا این ماله کش اومده میگه مشکلش با شخص بوده نه نظام!!!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اونایی که بخاطر استعداد خوانندگی شجریان روی خیانت هاش ماله میکشن لطفا روی خیانت های یزید هم ماله بکشن چون یزید شاعر بسیار خوبی بود! شعر گفتن هم هنره بالاخره!!
  • ناشناس ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به امیر انقلابی ها سیب زمینی نیستند. انقلاب اتفاقا یعنی خوار شمردن و اهانت به ستمگران و خائنان. احترام به مفسدین یعنی پایان انقلاب. خوب به آرزویتان رسیدید.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خر دجال هم از هر مویش آواز جاویی بیرون می آید
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    وَخَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ . آیه 15 سوره الرحمن . دقت فرمودید این جان جان که مولانا و حافظ و شجریان و ... میگن یعنی چی ؟ بی خود نیست که میگن این شعرا کابالائیستن
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    وَخَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ . آیه 15 الرحمن . و جن را از تشعشعى از آتش خلق كرد . جان جهان!!!
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مگر ارث پدرت است که ببخشی؟ شجریان دقیقا شبیه همان خوانندگان عصر جاهلی است خود رسول الله صلی الله علیه و آله حتی بعد از فتح مکه دستور اعدامشان را داد. با آنکه حتی ابوسفیان را بخشید.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    نه خیر نیستیم. رحوی هم از همین خاک است. محمد رضا پهلوی هم ایرانی بود. ملیت وحدت نمی آورد مگر برای تفکر قبیله ای و خونی و نژادی. آنچه وحدت می آورد همدلی و هم مسلکی است. شما همدل آمریکا هستید. دشمن ما هستید.
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    من دستم به سه نفر برسد می کشمشان 1- خاتمی 2- سلمان رشدی 3-شجریان
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    موضع گیری برعلیه رئیس جمهور منتخب اکثریت مردم موضع گیری برعلیه نظام محسوب می شود .
  • ناشناس ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ننگ بر فتنه گر .
  • مسعود ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ننگ بر فتنه گر.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    انتر ماهی یه نوع ماهی هست که ماهی های دیگه رو می خوره!......
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    امثال شجریان و معتمد آریا باید بابت حمایت از جنبش اکبر و شرکا و تحریم هایی که به گفته کلینتون برای حمایت از اینها بر مردم بیچاره روا شد از ملت عذرخواهی کنن نه اینکه توسط رسانه ها ارزش معرفی بشن و منت بزارن که هستن... چیزی که زیاده هنرمنده!
  • مصطفی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    با سلام . مشرق نا امیدم کردی . من خودم اظهارات شجریان رو شنیدم که مستقیم به دین اسلام حمله کرد.
  • حسن ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ظاهرا جذب حداكثري براي دوستان و همراهان فتنه هست ولي براي امثال احمدي نژادها دفع حراكثري را پيش گرفته ايد
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    زنده باد استاد شجریان عزیز
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    حرف های بیخود! سال ۸۸ ای که همه سعی در آرام کردن ماجرا داشتند با رفتن این آقا خوندن علیه ایران خیلی چیز ها فرق کرد حالا هم اگر همونطوری که مستقیما اسلام رو به ضد فرهنگ بودن متهم کرد مستقیما عذر خواهی بکنه قدمش رو چشم و گرنه ما هنوز یادمون نرفته که با چه ذوقی می گفت من صدای خس و خاشاک هستم هنوز این بیت توی گوش خیلی هاست که : تو از آیین انسانی چه میدانی چه میدانی /اگر جان را خدا داده است چرا باید تو بستانی همیشه از بخش فرهنگی مشرق علی الخصوص سینما ی اون متنفر بودم چون واضح روشنفکر نما و میان تهی هست خدا همه رو شغا بده
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هیچ کس از هنرمندی چون استاد شجریان ناراحت نیست امثال همچون شما و نویسنده بی نام ونشان به او حب وبغض می ورزید که چرا محبوب است .دنیا مال شما نیست.چرا واقع گرا نمیشوید .
  • سعید کریمی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    پس من بودم که اهنگ تفنگت رو زمین بگذار خوندم؟ من بودم رفتم اونور گفتم اسلام باعث عقب ماندگی موسیقی شده؟ من بودم با گوگوش عکس انداختم؟ مگه ربنا رو واسه احمدی نژاد خونده لود که گفت دیگه نمیخوام پخش بشه؟
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    در اين كه اين فرد به نظام و مملكت خيانت كرد و همنوا با دشمن شد ترديدي وجود ندارد با آب زمزم هم پاك نمي شود اين افراد دروغگو مي گويند نبايد هنر را قاطي سياست كرد اما مانند ....دروغ مي گويند . متاسفانه يكي از ترفندهاي جريان فتنه و اقمار آن كه هم اكنون متولي امورات فرهنگي هستند به دام انداختن اين به اصطلاح هنرمندان كذايي براي اهداف پليد خود است و چنان باد در ....آن ها مي كنند كه امر بر آن ها مشتبه مي شود و خود را كسي مي پندارند
  • منتظر ظهور ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق خودت رو هم بکشی دیگه دل ما از شجریان راضی نخواهد شد
  • غزل ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    انقدر سخت نگیرید انقدر سخت نگیرید و باز هم انقدر سخت نگیرید دیوار پرش از خطوط قرمز انقدر کوتاه نیست دایره خودی ها رو با شعاع دید خودتون نسنجید بذارید توی 80000000 نفر یکی هم اینطوری باشه؛ طوری نمی شه نه پایه نظام نه اعتقادات نه ارزش ها هیچی به خطر نمی افته این فوبیا از نظر نا همسان و نظر مخالف رو کنار بذارید استاد شجریان یک هنرمند اسطوره ایست ، نظرش با ما فرق داره .... خب باشه میر عماد هم به شاه عباس در اوج قدرت اش می توپید و شاه هم تکریم اش می کرد همین پهلوی دوم مدال به گردن تختی می انداخت و..... یک کشور هشتاد میلیونی با یکی دوخط انتقاد واژگونه نمی شه نترسیم و نترسانیم
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    آن کسانی که خواستار مرگ سلحشور بودند روان سالمی داشتند؟؟؟ که برایشان دعایی نمیکنی هر چند مرگ و زندگی شجریان مهم نیست مهم زاویه اش با اصل اسلام است
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مرگ بر شجریان فتنه گر ، اینها رو باید اعدام کرد
  • فردین ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    استخوان پوسیده یک سرباز شهید گمنام ، یک غواص زنده بگور شده ، یک بسیجی شیرمرد ۱۲ ساله میلیون مرتبه شرف دارد به امثال این وطنفروش فرصت طلب۰اگر از پیشگاه خدا وخانواده شهدا توبه و عذر خواست فبهاء وگرنه لعنت خدا بر او باد که به آغوش دشمنان ایران و اسلام و اهل بیت ، پنآه برد، والسلام۰
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مطلب قابل تحسینی بود. خوشمان آمد. شاید با بخش هاییش مخالف باشم اما به هر حال خوبه که اصولگراها هم از ظن خود یار یک شخصیت ملی و وظنی بشن. اگر زبان حال باشه که چه بهتر هرچند زبان قال بودنش هم به مصداق انظر الی ما قال، ارزشمنده.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هیچ خواننده ای در هیچ کجای دنبا علیه اسلام حرف نزده! اما شجریان مستقیم علیه اسلام حرف زده و نه تنها کاریش ندارن بلکه بهش رانت میدن و براش تبلیغ میکنند به جاش یه عده دیگه را از روی مدل مو و طرز نگاه اسلام ستیز ملحد و کافر و فراماسون معرفی میکنن! پناه بر خدا از شر شیطان رجیم
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    والا! خیلی ها هم از روحانی خوششون نمیاد. حالا چون بهشون میگه لبو فروش و بیسواد و بی شناسنامه و از جای خاصی تغذیه شو ..باید برن فتنه کنن؟ جناب شجریان این دیکتاتوری نیست؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    یکی از چیز هایی که هنرمندان مقابل نظام قرار میده عدم مجوز به کنسرتشون به کتابشون به فیلمشون است یعنی هنرمند ارتزاقش در ایران از این موارد برگزاری کنسرت مثلا که ما نونشو ازش میگیریم خب مشخص که طرف ضد نظام می شود
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ضمنا حضراتی که استاد شجریان را ضد اسلام قلمداد میکنند بدانند که ایشان با قرائتی خاص از اسلام مشکل دارند به گواه اختلاف آرای متعدد میان فقها در رابطه با اصل موسیقی و فروعات آن مثل آلات مختص و آلات مشترک و خوانندگی زنان و اطراب شخصی یا شانی و اصل اطراب و غیره. توضیح این مطالب کامنتم را خیلی طولانی میکند ولی فقط به عنوان نمونه، رهبری که خود آشنایی درخوری با موسیقی دارند موسیقی را به سه قسم تقسیم میکنند: حرام، مباح و متعالی. قسم اول که تکلیفش روشن است. قسم دوم را در اجوبه الاستفتائات فرموده اند با اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی منافات دارد اما قسم سوم را موجب فرب الی الله میدانند و حتی میفرمایند: ( درست است که در غرب، موسيقي هاي منحط وجود دارد. اما در همان نقطه از جهان، از دير باز موسيقي هاي آموزنده و معنا دار هم بوده است؛ موسيقي اي که براي گوش سپردن به آن، انسان "عارف واقف خردمند" (به تعابیر دقت کنید)، مي تواند بليت تهيه کند، در "سالن اجراي کنسرت" بنشيند و ساعتي، از آن لذت ببرد. در غرب موسيقي هايي که گاهي يک ملت را نجات داده و گاهي يک مجموعه فکري را به سمت صحيح هدايت کرده، کم نبوده است. - هنر از ديدگاه مقام معظم رهبري، چاپ و نشر: دفتر نشر و فرهنگ اسلامي، چاپ ششم، 1377 ) بسیاری از موسیقی ها استاد شجریان همانطور که نویسنده هم اشاره کرده از این قسم بوده اند و ملت را به سمت ارزش ها سوق داده اند. پس ایشان ضد مسلمات دین مبین اسلام نبوده و نیستند و شاید تسامح در تعبیر باعث چنین سوء برداشتی شده است چرا که با بعضی جزم اندیشی های فقهی مشکل دارند.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    جناب سیری الان چه کسی آرزوی مرگ استادتان را کرد؟! آیا این برداشت غیرواقعی از برخورد امثال شما با مرگ انقلابیها ناشی نمیشود؟ چرخ روزگار منصفانه است حتی اگر کتمانش کنی ضمنا عرض شما یعنی شخصی که استادتان را دوست نداشته باشد از دایره ملت ایران خارج میشود؟!!!! عجب خوی متکبرانه ای
  • حمید ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شاید ماجرای فتنه یکی از اندک اشتباهات استاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! داداش من اگر یه قطره خون تو یک استخر گلاب بریزه همه رو نجس می کنه تو منطق میگن نتیجه تابع اخس مقدماته از قدیم هم ریاضیدانها گفته اند مثبت در منفی نتیجه میده منفی
  • دبل ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اساتید نخبه اصلا شجریان منافق وقتی قشنگ م چرا گوش ن تا کور شود انکه نتوان دید
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    حالا نوبت شجریانه که لجنمالش کنید
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد برای اینها یک اسم رمز و بهانه است که معنایش می شود افراد هنوز انقلابی که باید حذف شوند.
  • محمد ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به اسلام تو شبکه بهائیت(بی بی سی) توهین کرد.به روحانیت توهین کرد به اصل نظام توهین کرد.بریده باد هنجره ای که ازش سخن فتنه گونه و منافقانه درآد. شما به این امثال این میگین هنرمند
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    میشه دقیقا توضیح بدید چطور مارو عقب انداخت؟ اونم خیلی عقب
  • محمد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این بابا از اول هم حب انقلاب در دلش نبود
  • محمد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اولا با آگاهی لجاجت کرد دوما مگر از کرده اش پشیمان است؟
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این طبیعی است که خانواده های جبهه رفته از استاد ناراحت باشند؟؟؟ اقا ما کل خاندانمون جبهه رفتن همشون عاشق استادن اتفاقا من تا حالا جبهه رفته ای رو ندیدم که از ایشون دلخوری داشته باشه اینا هم که دلخورن اصلا جبهه به عنرشون ندیدن بلکه فقط ادای جبهه رفته ها رو در میارن.
  • جعفر غفوری ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام شجریان وامثال او کشور را تا مرز جنگ داخلی بردند اینها چون دین ندارند گاهی در بغل بهائیت هستند گاهی با معشوقه سابق خودشان گوگوش وخلاصه نفوذ همین است ایکاش این اقا که تعریف بی جا از این فرد کرد کمی هم از شهدای فتنه سخن میگفت اگه کشور به دست فتنه گران مافتاد ایا این فرد هنر نمند باز هم میگفت من مشکلم با احمدی نژاد بوده با پشتی بانی افرادی مثل این اقاشش ماه کشور در بحران بود و بالاتر دل رهبر را خون کردنداز مشرق میخواهم از رهبر و متدینین عذر خواهی کند والسلام
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به کامنت نویسای افراطیت بگو انقدر تو کامنتاشون واژه های "مردم" ، "مردم ایران"، "مردم رنج دیده " رو به کار نبرن. مردم رنج دیده ایران ماییم که هشت سال زیر ظلم دولت انحرافی با تار و پود وجودمان رنج کشیدیم. استاد شجریان ضد انقلابه؟ اگه ضد انقلابه اگه ضد نظامه چرا داره تو این نظام تو این کشور زندگی میکنه؟ اخه چرا گنده تر از دهنتون حرف میزنید؟ اخه شما واسه این کشور چی کار کردید که به خودتون اجازه میدید به نام کشور و نطام و ملت علیه استاد سخن بگید؟ واسه نظام چی کار کردید؟ اسطورتون تو این نظام حتی حق نداره کاندیدا بشه.
  • مقداد ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    عکس گرفتنش با مجریان من و تو رو چکار کنیم .
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به امید ردزی که این افراطی ها نجس گوشت تلخ و خشکه مذهب از مملکتم خارج ودر جزیره ای محدود باهم با قوانین و مرام خودشان زندگی کنند دین اسلام دین محبت و رعفت است ن افراط
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    "آن هم برای شجریانی که همیشه اسلام برایش خط قرمز بوده و اجازه نداده است تا هیچ شخص یا گروهی با سوءاستفاده از نام ایشان از آن خط قرمز عبور کند." ببخشید پس میشه بفرمایید کی گفت اینا 1400 ساله که با هنر مشکل دارن؟؟؟ نکنه من بودم خودم خبر ندارم؟؟
  • رامین ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    باشه اگه واقعا با نظام مشکل نداره و مشکلش با رئیس جمهور قبل بوده فقط، از مسببان فتنه برائت بجوید. چون اونا مشکلشون نظام بود نه رئیس جمهور قبل
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    معیار ملت برای سنجش شخصیتها فقط اسلام و قرآن و ذوات مقدسه پیامبر و اهل بیت و امام و شهدا و مقام عظمای ولایته . اون موقع که فتنه گرا دراین مملکت امام زمان آتش افروزی میکردند و دشمنان امام زمان در دنیا رو شاد کردند و عکس امام خمینی و امام خامنه ای پاره پاره بر زمین ریختند و 8 ماه به دل نجس و سیاه دشمنان اسلام امید دادند اون موقع این خواننده حال و هوای مصاحبه با رسانه های دشمن و جبهه نفاق و استکبار جهانی رو داشت. مگر حالا این شخص از فتنه و ضدانقلاب و دشمن اعلام برائت کرده که تبریک میگیرید؟ شجریان حتی هنوز هم حاضر نیست با فتنه و فتنه گران مرزبندی خودشو اعلام کنه و اقرار به اشتباه خودش بکنه. فقط یه کمی توجیه کرده خطای خودشو. پس بیخودی تبریک نگو مشرق جان و الکی این خواننده رو بزرگش نکن
  • دلواپس ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    حالا دور دور اوامر و خشنودی کدخدا است، هرکه کدخدا خواهد باید تطهیر شود، مثلاً آزادی سران فتنه، بازگشت آوازه خوانها، کارگردانها و هنرپیشه های مورد دار به آغوش ایران اسلامی، توجیه فیلمی مثل فروشنده و چند سال دیگر خدای ناکرده پیدا شدن سئوالهایی نظیر آنچه در تاریخ خوانده ایم، "آیا علی (ع) نماز می خواند؟"
  • ناشناس ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هنوز داریم تاوان اون گذشته کذایی و ان فتنه خانمان سوز که از سر بولهوسی برخی بود می پردازیم.کجا گذشته ها گدشته
  • ناشناس ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خدارو شکر سالار عقیلی جایش رو خوب پر کرده
  • منتظر المهدی ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق چرا با اینهمه مخالفت با این مقاله ونظرات منفی این مقاله مزخرف رو برنمی داری ؟چرا به این اشتباه اصرار داری؟ با این کارها مخاطبان طرفدارانقلاب خود را از دست می دهی. ما این سایت را بعنوان یک سایت انقلابی می دانستیم ولی حالا دشمن شاد کن شده ای.
  • فرزاد ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    روز امتحان استاد بد جوری مردود شد .مشرق جان شما هم مثل بعضیها از آب گل آلود ماهی نگیر عزیز.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    چیزی که تو این مملکت زیاده خواننده است. حالا چرا باید به فکر شجریان ضد اسلام و ضد دین بود !!!! شجریان هم باید طرفدار و مخالف داشته باشه. معلومه دیگه طرفداران فتنه سبز باید از شجریان حمایت کنند. مخالفان فتنه سبز هم باید مخالف شجریان باشند. حالا بستگی دارد که شما از کدام گروه باشید؟ طرفدار فتنه سبز هستید یا دشمن فتنه سبز هستید؟
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    کسی که تا دیروز با بهایی نشست وبرخواست داشت داری تطهیر میکنی. خیانت شجریان را فراموش نمیکنیم... مشرق خجالت بکش!
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    از جانب خودت حرف بزن نه مردم، من از شجریان متنفرم...
  • متنفر از شجریان و اصلاحاتچی ها ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    خدا مارا عاقبت بخیر کند شجریان که عاقبت به شر شد...
  • معرفت ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    خرابکاری کردی مشرق جون
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    هر هنرمندی یک زندگی هنری داره ویک زندگی شخصی شجریان در زندگی هنری جزو نوادر اواز ایران هست وشکی نیست ولی قطعا در زندگی شخصی کسی نیست که نظام دل خوشی ازش داشته باشه وتحت تاثیر اون فتنه مثل خیلی ها که نوک دماغشون رو میدیدنن دچار توهم شد چه اسراری هست که شما دنبال اشتی دادنش با جمهوری اسلامی باشید سبک زندگیش و خانواده اش مشخصه و انقدر مغرور به نظر میرسه که هیچ وقت به اشتباهاتش اقرار نکنه
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    من طرفدار این آقا نیستم . صدای اورا هم نمی پسندم . اما مشرق چه خوانندگان کینه توز بی گذشتی دارید . چیزی نمانده طناب دار اورا وسط سایت برپا کنند ! کمی تمرین دموکراسی و انعطاف بکنیم . چرا یک نفر نباید در باره مسائل جامعه اش اظهار نظر بکند ؟؟؟ فرض که اشتباه بکند .آیا آدم کشته ؟؟ عکس انداخته با گو گوش !! همینها که انتقاد می کنند در خانه هایشان آهنگ گوگوش ، می شنوند . ما برای نابسامانی جامعه و خودمان دنبال یک کیسه بوکس هستیم که بغضمان را سرش خالی بکنیم . آیا واقعا شجریان ها فقر و بیکاری و نفاق و دزدی و اعتیاد و هزار چیز دیگر را بوجود آورده اند ؟؟؟ چرا اینهمه نفاق داریم با هم ؟؟ از نفاق ما عده ای دارنداستفاده می کنند . می خورند و خدائی می کنند . به یکدیگر رحم داشته باشیم و مثل آدمهای منطقی ، به مخالف و منتقد بر چسب خیانت نزنیم .
  • محمد ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    هرچی فکر میکنم به جایی نمی رسم ایشان فرموده دلخوری از رییس جمهور وقت اما این جمله رو استاد رو توی مصاحبه با تلوزیون بخش فارسی آمریکا هیچ وقت فراموش نمیکنم « مجری voa پرسید عقب ماندگی موسیقی رو در چه می بینید با عرض تاسف بسیار شجریان گفت عقب ماندگی از مذهب است مذهب باعث عقب ماندگی موسیقی شد» این جمله رو به پای چه کسی بگذاریم رییس جمهور یا اعتقادات دینی و مذهبی شجریان . مردم از این سخن ها که کم هم نبود دلخورند . موسیقی را امام خمینی((ره)) حلال اعلام کرد موسیقی اصیل ما که تناقضی با دین ندارد پس ریشه این همه غرض ورزی باید در اعتقادات ایشان باید جست و جو کرد
  • احمد ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    باسلام نمیدانم این چه عادت بدی است که عده ای از ما داریم یک عده ای را{ازجمله هنر مندان /وامریکا }راآنقدر بزرگ میکنیم که عذر خواهی را برای آنان نوعی کسر شآن وتوهین به ساحت مقدسشان میدانیم اگر ایشان اشتباه کرده اندکه کرده اند خودشان عذر خواهی کنند واینقدر استاد استاد کردن و تولدت مبارک گفتن لازم نیست خیلی ها در رشته خود آمدند ورفتند بی نام و بی تبلیغ گذشتند در ثانی طوری می گویید که اگر توهینی کرده یا حرفی زده در مورد رییس جمهور سابق بوده انگار همه مجازند در مورد رییس جمهور وقت که منتخب یک ملت است هر حرفی خواستند بزنند در حالی که تمام ادارات و کلنیک ها و بیمارستانها مملو است از هشدار این ماده قانونی که هرگونه توهین به کادر درمانی وکارکنان دولت 74 ضربه شلاق ویا 4تا 6 ماه زندان دارد
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    خیانت و گناه علنی و افتخار به آن از ویژگیهای فاسق است و مجازات آنها هم شدید!
  • سید ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    مشرق نترس محکم بایست این خزعبلات چیست که به هم می بافی ؟تنها راه، بازگشت به دامن اسلام و خانواده شهدا و جانباران و آزادگان و مردم فهیم و نجیب و انقلابی و منتظران قدوم مبارک حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه فقط توبه است از خطای بزرگ افرادی مثل شجریان و غیر او اولا به درگاه الهی و ثانیا این مردم رنجدیده
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    ۱۴۰۰ سال یک قرائت خاص است ؟؟!!! این و چطور ماستمالی میکنی
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    وقتی میگوید مذهب باعث عقب ماندگی است و ۱۴۰۰ سال است که مشکل دارند قضیه از نظام به همان ۱۴۰۰ سال فراتر میرودناشناس ۱۲۵۹
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    هلاک قیاستم :)) اون که نتیجه تابع اخس مقدماته مربوط به کلیه و جزئیه بودن و همچنین موجبه و سالبه بودن قضایاست. اینجا میشه دو قضیه مربوطه و اخس اونها رو مشخص کنی؟ مثبت در منفی هم که گفتی لابد باید بدونی که تمثیل در علم منطق هیچ حجیتی نداره و استدلال شما اولی از نوع مغالطه و دومی از نوع تمثیل ریاضی بود.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    آره دیگه کافی بود به جای دین به امثال شما توهین میکرد اونوقت عشق از کلتون میپرید! ما مثل شما از خانواده ای خاص نیستیم اما از این آقا متنفریم. اصلا از آدم های ظاهر ساز و نان به نرخ روز خور متنفریم
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    آره این که ترس نداره فقط اون جوانی که موهاش از روسریش بیرون اومده کافر و ترسناک است و شایسته برخورده!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    از نظر هنری اگه میتونست همینطور که با خودخواهی جلوی دیده شدن " ایرج بسطامی " را بگیره جلوی بقیه را هم بگیره یه دونه میموند! اما متاسفانه پیشرفت تکنولوژي این امکان را ازش گرفته اگه از نظر موج سواری میگی که باید عرض کنم موج سوار ماهر تو این مملکت خیلی زیاده!
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    این متن نشون داد دغدغه مدعیان اصولگرایی اسلام نیست بلکه نظام است!حالا از این به بعد جرات دارن از ی نفر ایراد شرعی بگیرن اونوقت با خودمن طرفن...
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    هر وقت خودش به صراحت گفت خطا کرم اونوقت بگید میبخشیم!
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    معلومه طرفدارای شجریان دارن آرزوی مرگش را میکنن تا با شمارش تعداد افراد حاضر در مراسم به گور سپردنش قدرت حزبشان را به رخ حزب دیگر بکشن! آخ که چه محبوبیتی داره این استاد بعد مراسم تنها می ماند با انکر و منکری که بهشون اعتقاد نداره
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    این آقا خودش از اونایی بوده که آزادانه جلوی کنسرت دیگران از جمله مشکاتیان و ایرج بسطامی و ...میگرفته!
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    همون موقع که با اون ربنا خوندنش به اسلام توهین کرد لجنمال شد! چون به همه نشون داد برای رانت خونده و میخونه
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    اونا هم از خودمون هستن سخت نگیرید! مشکل فقط موی جوانهای داخل مملکت است
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    چرا تو نمیری پیش اونایی که خشک نیستند و تر هستند؟
  • علی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    این همه خواننده جوون سنتی خون یکی از یکی بهتر عقیلی زندوکیلی اشرف زاده قربانی سرلک فقط ربنای خوشکلی خونده که اگه یه خواننده سنتی ربنای جدید بخونه ربنای شجریان فراموش میشه.چون فقط ده 60 و یه کم ده 70 باهاش حس نوستالژی دارن!
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    من یکی از ملت ایران هستم و از شجریان متنفرم! در مورد مرگش هم باید با عزرائیل مذاکره کنید ما چه کاره ایم؟ راستی برام سواله اونایی که اسلام را قبول ندارند عزارائیل را قبول دارن؟
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    خاک بر سرت سایت مشرق - خداوند عذابت را کم نکند در جهنم
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    هر وقت از ما مردم بابت دامن زدن به آشوب و تحریم های که بابت حمایت از جنبش اکبر و بچه هاش بر ما اعمال شد عذرخواهی کرد میبخشیمش. مشرق چی کاره است که از جانب ما میبخشه؟
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    آدم نکشته؟! مگه شما نمیگید بخاطر تحریم ها خیلی ها بر اثر بی دارویی مردن؟ مگه کلینتون نگفت اعمال تحریم ها برای حمایت از جنبش سبز بود؟ پس به اعتراف خودتون آدم هم کشته...
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    تو که راست میگی
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    شجریان ضد اسلامه خوشبختانه خودش اعتراف کرده رنج امثال تو هم مشخصا رنج تازه به دوران رسیده هاست یاوه گویی برای شماها از نان شب هم واجبتره وقتی یک توصیه میشود عدم حق خدایا خودت شاهدی با چه موجوداتی هموطنیم ضمنا اسطوره برای ما فراتر از این حرفهاست درست بر عکس شما که بانیان فتنه را حلواحلوا میکنید
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    چی شد اول تندرو بود حالا شد افراطی نجس؟؟!!! البته که باید رأفت اسلامی را از امثال آدمنماهایی مثل تو یاد بگیریم!!!!
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    اولا طناب دار را تنها شما اشاره کردی دوما این آقا رسما موضعش نسبت به اسلام را بیان کرده سوما همان جانورانی که مسبب بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی هستند از امثال او برای جلب توجه و تطهیر استفاده میکنند چهارما من به شخصه تا به حال یک آهنگ از آن زن فراری نشنیده ام پنجما نفاق؟؟؟ شاید مثلا نزاع منظور بوده و منافقان باعث این تنازعند همانهایی که فتنه را هم رقم زدند و امثال این آقا را ملعبه کردند
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    درود بر استاد شجریان
  • پری ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    واقعا" باید بکشه !
  • پری ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    رفوزه شد!؟
  • پری ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    ببین چی شده که مشرق هم استاد دوست میشه صبر کنید می فهمید !
  • پری ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    شماها خیلی ترسناک میشید بابا بخشش کو علی وار باشید .
  • پری ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    منم دستم به تو برسه !
  • پری ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    واقعا" گفکرکردی این اسلامی که در ایران پیاده کردید درسته الله اکبر ازتوهم .
  • پری ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    نمیکنم !
  • پری ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    اشتباه اومدی دوسایت اونورتر شرقه .
  • پری ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    نی نای نای نای .
  • پری ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    خدابیامرزدش.
  • پری ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    باید بعد تاسف گریه هم کنی.
  • پری ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    بروخودکشی کن .
  • پری ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    همینجاست جایی نرفته !
  • پری ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    تاحالاداشت چهاردستوپاراه میرفت الان ایستاده .
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    مشرق نیوز با خلاصه کردن مخالفت امثال این خواننده ی ضد دین، به احمدی نژاد ثابت کرد دغدغه اش نظام است نه اسلام ! لااقل پسوند اسلامی را از نام نظام جمهوری ایران حذف کنید و دیگر از دین هزینه نکنید
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    استاد اوازی که با نوازنده های مخالف ایران زمین هم اواز شد
  • میمصا ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    88 اتفاق و یک تجربه ی جدید در کشور بود. منظورم خوب یا بد نیست. ایران معاصر در بعد از انقلاب پس از ۸۸ شکل جدیدی به خودش گرفت و از منظر اجتماعی یک سری الگوها را مجبور به باز طراحی کرد. هرچی دوست دارید بگید، ولی من سال های قبل از ۸۸ رو به خاطر می آورم و با مقایسه با اکنون، من پیشرفت اجتماعی و حکومت داری رو میبینم. همیشه خاطراتم رو مکتوب کرده ام، این مقطع از تاریخ کشورم رو هم کامل نوشتم و ثبت کردم.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    طرف به این خاطر که بدنه اصلی مردم بایکوتش کردن به غلط کردن افتاده، جرأت و شهامت گفتن "اشتباه کردم" رو نداره در مقام توجیه ماست مالی میکنه که اونجوری بود. باشه، اوکی حالا که تو خودت میخوای ما فضا رو برایت باز می گذاریم، استفاده کن ولی غرور رو بگذار کنار حرفی که باید بزنی رو از قفس آزاد کن.
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    طرف هم زنده است، هم زبون و قلم داره، هم به الحمدالا تریبون برای اعلام نظرات، دیدگاه ها و مواضع ..!! نویسنده این مقاله؛ تو چی میگی این وسط ؟ میخوای فضا رو برای اظهار پشیمانی این آقا تلطیف و آماده کنی یا اینا همش شاید و اما های ذهن نویسندگی شماست و توهم زدی که خبریه!!؟ البته موافقم این مصاحبه های شجریان این خط و ضن رو به آدم میده، که اگه خوذش میخواد خوو بش فضا بدیم ابراز کنه.
  • قربانی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    یه بار یه آواز مصنوی مخالف استاد رو گوش کن ببیند کی میتونه جای ایشون رو پر کنه
  • سلاله ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام یکی از کارهای استاد شجریان که گفته "جهان من ایرانست" و خاک پای مردم ایران هستم معرفی کنید که برای خونده باشه،تاجیکها و ترکیها ......هم شعرهای حافظ و مولانا رو خوب می خونن یا یه شعری که برای انقلاب و رزمندگان خونده باشه !!!!!!!!!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    الان دیگه بجز یه عده آدم ادا اطواری همیشه با همه چیزمخالف کسی دیگه ای دم از شجریان نمیزنه .. این ملتی که اینور و اونور شماها ازش دم میزنید براحتی قابل شمارشن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خوش به حال تو که اونقدر پرتی که یک عقبگرد اساسی در تمامی جنبه های پیشرفت که عامل اون هم بربریت نشخوارکنندگان دموکراسی بوده رو یه پیشرفت میدونی تو کدوم دنیا سیر میکنی نکنه از سبک خاطره نویس بزرگ تبعیت میکنی
  • رحیمی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    مرگ بر ض دولایت فقیه
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    جناب ناشناس بله 1400 ساله که قرائت و قرائت هایی خاص از اسلام داریم. حتی در همان زمان پیامبر (ص) و در زمان امیر المومنین (ع) با شدتی بیشتر، اجتهاد در مقابل نص داشتیم. بدعت داشتیم. قیاس باطل داشتیم. استحسان داشتیم. جزم اندیشی و منش تکفیری داشتیم و و و . . .
  • دکتر خرزوخان از کومور ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    در منفور بودن افراط شکی نیست ولی کلام خود شما از مصادیق بارز افراطه.
  • محمد ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خیانتی که خاتمی به روح و جسم ایمان و اسلام مردم کرد قابل وصف و اندازه گیری نیست. من نمیکشمش اجازه میدم به همون زندگی کثیف و نکبت بارش ادامه بده. مثل یک موش کثیف رانده شده از جامعه مسلمان ایران
  • مصطفی مهری ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    سروران من . انسان جایزالخطا نیست بلکه ممکن الخطاست . جایزالخطا یعنی اینکه اجازه دارد خطا کند در حالیکه انسان مجاز به خطا کردن نیست . ممکن الخطا یعنی اینکه انسان ممکن است خطا هم بکند .
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    اصل کاری های سال 88 وزیر و وکیل و رئیس شدند اون وقت چوبش رو چند تا خواننده و هنرمند باید بخورند!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    اصل کاری های سال 88 وزیر و وکیل و رئیس شدند اون وقت چوبش رو چند تا خواننده و هنرمند باید بخورند!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    من از سال ۸۸ به بعد شجریان گوش نکردم. با اینکه قبلش بیشترین سهم رو در موسیقی های مورد علاقه من داشت. شجریان تمام شد
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    اصل کاری های سال 88 وزیر و وکیل و رئیس شدند اون وقت چوبش رو چند تا خواننده و هنرمند باید بخورند!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    منظورت توهمات استاده دیگه؟ یا بریزیم تو خیابونا؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    چرا سفسفطه میکنی این آقا به گفته خودش با اسلام مشکل دارد و نه با قرائت خاصی از اسلام وگرنه طوری حرف نمیزد که کل اسلام را دربرگیرد
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    اگر منظورش بخشی از اسلام بود خوب میگفت بخشی از اسلام نه ۱۴۰۰ سال مگر بی عقل بود که خود را در مظان اتهام قرار دهد شما هم برو بهانه های بهتری پیدا کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس