کد خبر 634728
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

حسن روحانی تصمیم گرفته است که برادرش را از موج انتقادات دور سازد تا رفتار‎های پیرامون حسین فریدون در انتخابات ریاست‎جمهوری برای وی هزینه‎ساز نباشد.

برادر رئیس‎جمهور دقیقا کجاست؟
به گزارش مشرق، جلسه هیأت دولت، مذاکرات هسته‎ای هتل کوبورگ، سفر‎های استانی و حتی سفر‎های خارجی ردی از حسین فریدون دیده می‎شود. او همه جا با برادرش حضور دارد و خواهان این است که حضورش را به همگان نشان بدهد. شرایط حسین فریدون در دولت یازدهم حتی جریان اصلاحات را نیز حساس کرده است؛ روزنامه اصلاح‎طلب اعتماد پیرامون جایگاه حسین فریدون در دولت یازدهم نوشت: «فریدون سایه روحانی در غیر رسمی‎ترین دیدار‎هایی است که پیش از این رئیس‎جمهور کشور حضوری در آن نداشته است». و وظیفه سایه روحانی این است که «آنجا که محدودیت‎‎های رسمی و سیاسی مانع از حضور روحانی است، او برادرش را روانه می‎کند، در تعاملات سیاسی درون جناحی، در تیم مذاکره‎کننده هسته‎ای و دیدار با اقشار فرهنگی و هنری و ورزشی. حضور حسین فریدون در هتل‎‎های شهر لوزان و وین تا بیمارستان‎‎های تهران و از رختکن بازیکن تا تئاتر شهر همه حکایت از حضور غیررسمی رئیس‎جمهور دارد. دستیار امور اجرایی ماموریتی دیگر دارد. آن حرفی را که باید رئیس‎جمهور بگوید در تسلیت به یکی و بنا به معذوریت‎‎هایی نمی‎گوید، فریدون می‎رساند؛ حرفی که نباید از زبان رئیس دولت گفته شود را او به نقل از وی می‎گوید»

 اما سایت اصلاح‎طلب نامه‎نیوز روایتی صریح‎تر نسبت به هم‌جریان‌های سیاسی خود دارد؛ این سایت معتقد است رحیم مشایی و حسین فریدون از یک تبار هستند و در همین راستا نوشت: «بسیاری بر این باور هستند که حسین فریدون در دولت یازدهم دقیقا همان نقشی را بازی می‎کند که اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی‎نژاد بازی می‎کرد. بسیاری از منتقدان دولت روحانی بر این باور هستند که فریدون سو استفاده‎‎های مالی فراوانی دارد که اگر دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند تبدیل به از یکی جنجالی‎ترین پرونده‎‎های تاریخ خواهد شد».

با این اوصاف حسین فریدون پس از انتشار اخبار برخی از دستگیری‎‎های مرتبط با فساد مالی از سوی نهاد‎های امنیتی ناپدید شد؛ عدم حضور وی در محافل رسمی شایعات فراوانی را ایجاد کرد به ‎نحوی که روزنامه اصلاح‎طلب آفتاب یزد در گزارشی به غیبت حسین فریدون در جلسات هیأت دولت اشاره کرده است و در همین راستا نوشت: «بیش از دو ماه است که صندلی حسین فریدون در جلسات هیأت دولت در حال خاک خوردن و عاری از هر بنی‌بشری است. همین یک کرسی خالی، جرقه‎ای در اذهان ایجاد کرد که برادر کوچک‎تر رئیس‎جمهور که همچون سایه‎ای همواره به تعقیب وی می‎پرداخت، کجاست و چرا در این جلسات شرکت نمی‎کند. اما تنها با اندکی تامل و نظر افکندن به سایر تصاویر رئیس‎جمهور در 60 روز اخیر می‎توان دریافت که غیبت حسین فریدون تنها به نبودش در جلسات هیأت دولت تحدید نمی‎شود بلکه فریدون 2 ماه است که در هیچ مراسم رسمی و مهمی، برادر را همراهی نکرده است».

براساس پیگیری‎‎ها حسن روحانی تصمیم گرفته است که برادرش را از موج انتقادات دور سازد تا رفتار‎های پیرامون حسین فریدون در انتخابات ریاست‎جمهوری برای وی هزینه‎ساز نباشد. باتوجه به سابقه سفارت حسین فریدون در مالزی احتمال آن می‎رود که مانند اعضای تیم مذاکره‎کننده هسته‌ای، وی نیز به ‎جای پاسخگویی به افکار عمومی رهسپار سفارتخانه جمهوری اسلامی بشود.
 
 
منبع: هفته نامه پنجره
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    تو هواپیما در سفر نیویورک بود عکسش رو دیروز دیدم نمیدم اونجا چیکار میکرد
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا جواب ش و بده
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 1
    نویسنده متن بداند قیامتی هست و روزی به خاطر تهمتهای بیشمار به مشایی باید حساب پس بدهد.
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    مشایی با ایده های بهم بافته ی خود در کنار احمدی نژاد قرار گرفت و او را درگیر مسائل بیهود و اشتباه کرد و جز خسارت چیزی نداشت.
  • ناشناس ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    خدا رسوایشان کند.
  • عاقل ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    آره بابا . مشایی پیغمبره
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    فریدون کجایی عزیزم کجایی دقیقا کجایی...
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    فریدون کجایی عزیزم کجایی دقیقا کجایی...
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    نخير عزيزم ايشان در حال حاضر مشغول رتق وفتق امور انتخاباتي رئيس جمهور براي دور آينده هستند كه بعداً نتيجه اش معلوم ميشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس