رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و کنیا نگاه‌های بسیار نزدیکی در مبارزه با تروریسم دارند و امیدواریم همکاری‌های دو کشور در این زمینه گسترش یابد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس کنیا، در سخنانی اظهار داشت: رئیس پارلمان کنیا امروز میهمان عزیز ما بودند که با همکاران شان به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.

وی افزود: با توجه به نگاه مثبتی که در ایران برای توسعه روابط دوستانه و گسترده با کشور کنیا وجود دارد لذا ما سفر رئیس پارلمان کنیا به ایران را فرصت بسیار مغتنمی می‌دانیم، در مذاکراتی که امروز با رئیس پارلمان کنیا داشتیم در زمینه گسترش روابط پارلمانی و ارتباط بخش‌های مختلف دو پارلمان بحث و تبادل نظر شد.

لاریجانی ادامه داد: همچنین در مذاکره با رئیس پارلمان کنیا درباره همکاری در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و دارویی نیز بحث و تبادل نظر شد، با توجه به علاقمندی رئیس پارلمان کنیا، ترتیباتی برای گفت‌وگوهای وزرای ذی ربط با وی داده شده تا بتوان از این طریق زمینه‌های همکاری‌های گسترده اقتصادی را فراهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بخش سوم مذاکرات ما با رئیس پارلمان کنیا مربوط به بحران‌های تروریستی بود که در منطقه ما و شرق آفریقا دیده می‌شود و کشور کنیا هم با برخی از گروه‌های تروریستی درگیر است، نگاه‌های ما در مبارزه با تروریسم و عزم دو کشور در این زمینه بسیار نزدیک است و امیدواریم همکاری‌های بیشتری بین دو کشور برای مبارزه با تروریسم به وجود‌آید.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر رئیس مجلس کنیا به ایران نقطه عطفی برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها باشد و آرزوی توفیق برای ایشان دارم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس