آیت الله العظمی ناصرمکارم شیرازی با ارسال پیامی برای مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) به حافظان قرآن سفارش کرد تا هر روز برنامه عملی خود را از قرآن بگیرند.

به گزارش مشرق، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی عصر جمعه در مراسم اختتامیه دهمین دوره از مسابقات خواهران در بخش حفظ و قرائت دارالقرآن امام علی (ع)پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی را قرائت کرد.

دراین پیام آمده است: بسیار خوشوقتیم که در پرتو نظام جمهوری اسلامی، قرآن در جامعه ما رونق بسیار بیشتری گرفته و در هرگوشه، حافظان و قاریان توانا و مخصوصا حافظان در میان خواهران عزیز به چشم می خورد.

این مرجع تقلید، افزود: حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده ولی هنوز تا رسیدن به حد لازم راه بسیاری در پیش داریم و نباید فراموش کرد که قرآن مجید قبل از همه اینها برنامه عمل است.

مکارم شیرازی با اشاره به یکی از آخرین وصیت های علی (ع) درباره قرآن، گفت: مبادا دیگران با عمل کردن به دستورات قرآن بر شما پیشی گیرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشید.

وی با تجلیل از دست اندرکاران و بانیان جوایز این دوره از مسابقات، افزود: بالاتر از این جایزه ها، جوایز الهی است که در دنیا برکت به زندگی شما می بخشد و در قیامت حاملان قرآن را به درجات بالاتر می برد.

مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امیرمومنان، اضافه کرد: قدرت نمایی خدا در قرآن چنان است که هر زمان درباره آن دانشمندان مطالعه کنند به حقایق بیشتری می رسند و گذشت زمان هرگز آن را کهنه نمی کند.

در ادامه این مراسم مرتضی نجفی قدسی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات به استقبال خواهران حافظ اشاره کرد که بدون هیچ تبلیغاتی و فقط با پیامک در این مسابقات حضور یافتند.

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در سخنانی کوتاه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس استقبال از این مسابقات را چشمگیر دانست و گفت: شرکت کنندگان در دهمین دوره از این مسابقات در بخش خواهران سه برابر گذشته است.

این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن، از روز شنبه 27 شهریورماه آغاز و حافظان خواهر از استانهای مختلف درهفت رشته حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء ، پنج جزء، دو جزء، قرائت و ترتیل در دو مقطع زیر 16 و بالای 16 سال مسابقه دادند و روز پنجشنبه مرحله نهایی این مسابقات برگزار شد.

همچنین در رشته حفظ کل 505 نفر، حفظ 20جزء 525 نفر، حفظ 10جزء هزار و 175 نفر، حفظ پنج جزء هزار و 346 نفر، حفظ 2جزء هزار و 278 نفر و قرائت تحقیق و ترتیل 297 نفر شرکت کردند و بیش از 260 شرکت کننده نیز از اتباع کشور های خارجی حضور داشتند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه هستند.

بهمن سال گذشته نهمین دوره از مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل دارالقرآن امام علی(ع) با حضور سه هزار و 300 شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شد که یکهزار و 800 نفر از این داوطلبان را خواهران تشکیل می دادند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس