در پی صدور فتوای لزوم همکاری گروه تروریستی تکفیری احرارالشام با ارتش ترکیه در عملیات موسوم به سپر فرات در شمال استان حلب سوریه موجی از اختلافات و انشقال در این گروه ایجاد شده است. يعلنون انشقاقهم من حركة أحرار الشام بسبب فتوى المجلس الشرعي للحركة بالتنسيق مع الأتراك لقتال الدولة

گروه جهان مشرق- در پی صدور فتوای لزوم همکاری گروه تروریستی تکفیری احرارالشام با ارتش ترکیه در عملیات موسوم به سپر فرات در شمال استان حلب سوریه موجی از اختلافات و انشقال در این گروه ایجاد شده است.

انشقاق گسترده در رهبری احرارالشام+عکس

بنابر این گزارش، عصر روز گذشته دو تن از مفتی های به اصطلاح شرقی گروه تروریستی تکفیری بین المللی احرارالشام وابسته به شبکه القاعده در سوریه با اشاره به صدور فتوای جنگ این گروه با داعش و همکاری با ارتش ترکیه و ناتو از سوی شورای به اصطلاح فقهی این گروه به همراه صدها تن از پیروان خود از آن استعفا داده اند. أبو اليقظان المصري و أبو شعيب المصري (طلحة المسير) هردو تبعه کشور مصر به همراه عناصر گردان (كتيبة) أشداء روز گذشته جدایی خود را از احرارالشام اعلام کرده اند. این استعفا همزمان با فتوای به اصطلاح شرعی احرارالشام برای همکاری با ناتو (ارتش ترکیه، امریکا، انگلیس و ...) در جریان اشغال نظامی شمال سوریه صورت گرفته است. حضور دو مفتی مصری تبار در شورای رهبری احرارالشام در حالی صورت گرفته که این گروه همواره هرگونه ارتباط با القاعده را رد کرده و بر عدم حضور عناصر غیرسوری در رده های سازمانی خود تاکید داشته است. علی رغم وجود هزاران سند از ارتباط تنگاتنگ سازمانی احرارالشام و القاعده، آمریکا این گروه را معتدل و میانه روی غیر تکفیری معرفی کرده و ده ها میلیارد دلار پول و سلاح در اختیار آن قرار داده است. روز گذشته نیز سخنگوی دولت آمریکا رسما از مخالفت کشورش با درج نام احرارالشام در لیست گروه های تروریستی خبر داده بود.

انشقاق گسترده در رهبری احرارالشام+عکس

انشقاق گسترده در رهبری احرارالشام+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    آمریکا شیطان بزرگ است..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس