رسانه های بین المللی تصاویر جدیدی از مراحل پایانی ساخت پایگاه بزرگ ارتش ترکیه در خاک کشور آفریقایی سومالی منتشر کرده اند.

گروه جهان مشرق- رسانه های بین المللی تصاویر جدیدی از مراحل پایانی ساخت پایگاه بزرگ ارتش ترکیه در خاک کشور آفریقایی سومالی منتشر کرده اند.

پایگاه نظامی ترکیه در سومالی+عکس

بنابر این گزارش، این پایگاه نظامی در سومالی که با تایید سازمان ملل ساخته می‌شود،‌ دومین پایگاه نظامی دولت آنکارا در خارج از ترکیه است و در ساحل موگادیشو، پایتخت سومالی احداث می‌شود. منابع ترکیه اعلام کردند که احداث پایگاه نظامی که آنکارا قصد دارد آن را در سواحل سومالی مقابل خلیج عدن بسازد تابستان آینده آغاز می‌شود. ترکیه قصد دارد حدود 10 هزار و 500 سرباز سومالی را توسط 200 سرباز و افسر ارتش ترکیه آموزش دهد. احداث پایگاه نظامی در سومالی بعد از پایگاهش در قطر در راستای تقویت حضور نظامی ترکیه در خاورمیانه و آفریقاست. انتخاب قطر و سومالی به دلیل اهمیت ژئوسیاسی این دو کشور در کنار مسائل دیگر از جمله یافتن بازارهای جدید برای سلاح‌های ترکیه است.

پایگاه نظامی ترکیه در سومالی+عکس

امیل تکین، یکی از مقام‌های ارشد در وزارت امور خارجه ترکیه گفت: این مرکز آموزش نظامی در سومالی پایگاه مهمی برای آموزش نظامیان کشورهای سراسر قاره آفریقاست. وی ادامه داد: ترکیه قصد دارد تا یک مدرسه نظامی نیز در این کشور آفریقایی بسازد تا به افسران آموزش دهد. ترکیه براساس توافق‌های به دست آمده میان دو دولت آنکارا و موگادیشو، قرار است این کشور در طول پنج سال به آموزش نظامی و تامین مالی سومالی بپردازد.

پایگاه نظامی ترکیه در سومالی+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 1
    ارتشی که بر علیه حکومتش کودتا کنه پس به طریق اولی با ایجاد پایگاه نظامی مخالفه.. اقای اردوغان بهتره این پول رو برای تقویت داعش خرج کنه تا اگه دوباره کودتایی شد لاقل دوتا ادم کش داشته باشه ازش دفاع کنه رو هوا دو ساعت و نیم سرگردون نباشه
  • shahin ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 1
    ترکیه هیچ سودی از این پایگاه نمی برد فقط رژیم صهیونیستی می برد وترکیه خر حمال این رژیم است.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    1 0
    دم ارتش ترکیه قدرت برتر خاورمیانه گرم
  • ایرانی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 1
    داستانسرایی برای ترک بودن افریقایی ها ومصادره کل تاریخ افریقا شروع شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس