رييس‌جمهور، سياست دفاعي ايران را بازدارنده معرفي و اعلام كرد كه هيچگاه از قدرت دفاعي خود براي فتح سرزمين‌ها و تسلط بر بشريت استفاده نمي‌كنيم.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا، محمود احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي از دستاوردهاي صنعت دفاعي كشور، ماه رمضان را هديه خدا به بشريت برشمرد و گفت: در ماه رمضان فرصت بهره‌مندي از رحمت الهي فراهم است. اگر انسان براي خدا كار كند، كارهايش ماندگار و شكوفا مي‌شود.

وي ادامه داد: حدي و مرزي براي اخلاص و عمل خالصانه وجود ندارد و در مقابل كاري كه براي غيرخدا باشد، ساقط كننده است، حتي عبادت نيز اگر براي خدا نباشد، منجر به سقوط مي‌شود. شيطان هم هفت هزار سال عبادت كرد و چون اخلاص نداشت، موجب طغيان و طرد او شد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: ماه رمضان ماه تمرين اخلاص و كار براي خداست و ماه جلوه رحمت آسماني و محبت است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اخلاص در عبادات، تصريح كرد: چه بسا كساني هستند كه حافظ قرآن‌اند و قرآن مي‌خواندند، اما پاي جنايات رژيم صهيونيستي را امضا مي‌كنند، حتي كسي كه قاتل اميرالمومنين حضرت علي (ع) بود، از شدت عبادات پيشانيش پينه بسته بود و مدعي بود كه حافظ قرآن است.

رييس‌جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر از فعالان صنايع دفاعي كشور، خاطرنشان‌كرد: صنعت دفاعي و قدرت دفاعي و سياست دفاعي ما بر اساس گسترش محبت است، چرا كه ما عدالت و محبت را لازم و ملزوم يكديگر و هر دو را جلوه‌اي از يك حقيقت مي‌دانيم.

رييس جمهور همچنين تصريح كرد: سياست دفاعي ما بازدارنده و دفاعي است و ما هيچگاه از قدرت دفاعي خود براي فتح سرزمين‌ها و تسلط بر بشريت استفاده نمي‌كنيم و مي‌خواهيم با استفاده از آن جلوي ظلم و ستم ، بي‌عدالتي و كينه‌ورزي را بگيريم.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه سياست و برنامه دفاعي ما بازدارنده است، گفت: بهترين بازدارندگي اين است كه دشمن به خود جرات تجاوز ندهد و پاسخ ما در دفاع آنچنان كوبنده باشد كه دشمن نتواند به تصميم‌گيري براي تجاوز برسد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: تجهيزات دفاعي دشمن بايد در مبدا خود از كار بيفتد، بايد طوري برنامه‌ريزي كنيم كه اين تجهيزات از همان ابتدا از كار بيفتد، نه اين‌كه در آسمان تهران با آن برخورد كنيم. البته در عين حال بايد فعاليت‌هاي سياسي و فرهنگي‌مان طوري باشد كه به دشمن مجال استفاده از تجهيزات را ندهيم.

وي گفت: ما خدا را سپاسگزاريم كه صنعت دفاعي ما بالنده، پرنشاط و در حال پيشرفت است. برخي دستاوردهاي صنايع دفاعي ما قابل رقابت در سطح جهان است و اين موجب افتخار براي ما و دلگرمي براي همه مستضعفان است.

رييس‌جمهور همچنين خاطرنشان كرد: دستاوردهاي صنايع دفاعي ما بايد دو ويژگي داشته باشد، يكي اين‌كه از همه علم و فناوري‌ها بهره بگيرد و دستاوردهاي عرضه شده در اين بخش بايد بهترين دستاوردهايي باشد كه خود را نشان داده است.

وي ادامه داد: اين دستاوردها همچنين بايد موتور پيشروان علم و فناوري در كشور باشد و همه دانشگاه‌ها مي‌توانند در اين راستا حركت كنند، چرا كه تجهيزات اتخاذ شده در صنايع دفاعي كاربردهاي چند منظوره دارد، اين دستاوردها افتخارآميز است و كارهايي بزرگ هدفمند، هوشمند و ارزشمند است. من از تمام دست‌اندركاران صنعت دفاعي كه براي گسترش عدالت و كرامت انساني تلاش مي‌كنند، تشكر مي‌كنم.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به شب‌هاي قدر گفت: اين شب‌ها شب‌هايي است كه سرنوشت انسان رقم مي‌خورد و ملائكه مي‌آيند و دستور كارها را براي عالم هستي از امام دريافت مي‌كنند. آرمان‌ همه انبياي الهي، اصلاح مديريت جهان و حاكم كردن انسان كامل بر مقدرات بشر بوده است.

رييس‌جمهور پيش از سخنان خود به تعدادي از برگزيدگان صنعت دفاعي كشور لوح تقدير اهدا كرد.

همچنين رييس‌جمهور پيش از مراسم از نمايشگاه صنايع دفاعي كشور كه در دانشگاه مالك‌اشتر محل برگزاري مراسم برگزار ‌شد، بازديد و از سه دستاورد بزرگ صنايع دفاعي كشور موشک قادر، سامانه اژدر بومي والفجر و موتور دريايي بنيان يک رونمايي كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس