کد خبر 633936
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۶

منابع انگلیسی شامگاه چهارشنبه فاش کردندکه دستگاه جاسوسی انگلیس 'ام آی 6' درصدد است تا سال 2020 میلادی، نزدیک به یک هزار تن به شمار نیروهایش اضافه کند.

 به گزارش مشرق، براساس اطلاعات منتشر شده در برنامه 'نیوزنایت' شبکه 'بی بی سی' به نقل از منابع دولتی انگلیس، دستگاه جاسوسی 'ام آی 6' ، در حال حاضر دارای 2 هزار و 500 نیرو است که در صورت اضافه شدن نیروهای اضافی، شمار آنها به 3 هزار و 500 تن خواهد رسید.

براساس اطلاعات یادشده، افزایش شمار نیروهای دستگاه جاسوسی 'ام آی 6' انگلیس که بیش تر به نام «اینتلیجنت سرویس' شناخته می شد، متأثر از تحولات صورت گرفته در فضای مجازی و آنلاین و نیز گسترش فناوری های جدید است.

در همین حال تارنمای ایندیپندنت شامگاه چهارشنبه عنوان کرد که 'الکس یانگر' رییس سازمان جاسوسی' ام آی 6 ' ، در سخنانی در یک جمع عمومی در واشنگتن گفته است که' انقلاب اطلاعات سبب تغییرات اساسی در سیستم عملیات محیطی' این سازمان شده است.

ایندیپندنت افزود: 'الکس یانگر' در جریان سخنرانی اش در این جمع عمومی که اقدامی نادر شمرده می شود، گفته است: در برابر تحول صورت گرفته، دو دیدگاه در دستگاه های اطلاعاتی وجود خواهد داشت. نخست کسانی هستندکه این مساله را درک کرده و براساس آن عمل می کنند و کسانی هم هستند که این مساله را نادیده می گیرند و من مصمم هستم که 'ام آی6' در زمره دسته اول باشد.

این نشریه اضافه کرد: رییس سازمان جاسوسی انگلیس با اشاره به استفاده 'مخالفان ' از فناوری های جدید و توانایی آنان برای مشاهده فعالیت های این سازمان و سایر سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی، گفت: افشاگری های 'اسنودن' کار را برای 'ام آی 6' و ' ستاد ارتباطات انگلیس 'جی سی اچ کیو' از جمله در خصوص ارتباط با شرکت های فناوری، مشکل تر ساخته است.

براساس مطالب عنوان شده در برنامه 'نیوزنایت'، افزایش شمار نیروهای دستگاه جاسوسی انگلیس 'ام آی 6'، بخشی از راهبرد دفاعی و امنیتی انگلیس است که در سال 2015 میلادی اعلام شد.

براساس این راهبرد، شمار نیروهای دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس قرار است تا سال 2020 میلادی تا یک هزار و 900 نفر افزایش می یابد.

در چارچوب این راهبرد قرار است که نیروهای سازمان امنیت داخلی انگلیس 'ام آی 5' و 'ستاد ارتباطات انگلیس' ( جی سی اچ کیو) تا 900 نفر افزایش یابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس