کد خبر 633724
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

گروه بین المللی مسی سوئیس از امضای موافقتنامه ای با دولت ایران به منظور ساخت یک نیروگاه بادی ۲۷۰ مگاواتی به ارزش ۷۵۰ میلیون یورو (۸۳۹ میلیون دلار) خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، گروه بین المللی مسی سوئیس موافقتنامه ای را با دولت ایران به منظور ساخت یک مجتمع تولید برق بادی به ارزش 750 میلیون یورو (839 میلیون دلار) امضا کرده است.

بر اساس بیانیه ای که از سوی این شرکت سوئیسی صادر شده، این پروژه که در کوه های شمال ایران واقع شده، با ظرفیت تولید 270 مگاوات برق احداث خواهد شد. به گفته جرمیا جوزی، رئیس شرکت مسی، عملیات تست توربین ها در این منطقه در حال انجام است.

جوزی گفت: «ایران از نظر تاریخی در مقطع بسیار مهمی قرار دارد... رشد قابل توجهی در انتظار این کشور است. آنها می توانند در طی 5 سال حداقل به میزان 20 سال دستاورد تکنولوژیک داشته باشند.»

پس از لغو تحریم ها در ماه ژانویه، تهران شاهد حضور حداقل 150 هیئت تجاری خارجی بوده است. مقامات ایرانی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی های تجدیدپذیر هستند. حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران گفته، تولید انرژی های پاک در کشور به ایران اجازه می دهد تا مقدار بیشتری از سوخت های فسیلی خود را به خارج صادر کند.

شرکت مسی، قراردادی 5 ساله برای خرید برق با تعرفه ثابت با وزارت نیروی ایران منعقد کرده است. جوزی گفت، انتظار دارم «به محض اینکه ما خودمان را اثبات کردیم این قرارداد تمدید شود.

جوزی گفت، شرکت مسی که قراردادی برای ساخت یک نیروگاه 100 مگاواتی ترکیبی حرارتی گاز سوز با ایران دارد، این پروژه را از طریق انتشار اوراق قرضه و بازار بورس تامین اعتبار خواهد کرد.

وی انتظار دارد که به محض پیشرفت کار نیروگاه بادی، شرکت مسی موافقتنامه هایی برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر دیگر به ظرفیت 500 مگاوات در ایران منعقد نماید. شرکت مسی قصد داردتا اواسط سال آینده میلادی قرارداد احداث یک گیگاوات نیروگاه برق پاک در ایران امضا نماید که انرژی آنها از طریق باد و خورشید تامین خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    هرچقدر بیشتر بهتر
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    به نظر من به جای نیروگاه بهتره دنبال روشهای آبخیز داری و کشاورزی باشیم چون با این وضعیت بی آبی و کم آبی شاید چند سال دیگه کار به جاهای باریک برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس