کد خبر 633680
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

آمریکا نیروهای ویژه خود را حداقل در 7 پایگاه در شمال سوریه مستقر کرده و این پایگاه‌ها در اطراف «قامشلی»، «عین عیسی»، «کوبانی»، «حسکه» و «تل‌ابیض» قرار دادند.

 به گزارش مشرق، استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در شمال سوریه  خبری بود که هفته گذشته رسانه‌ای شد و مقامات پنتاگون به آن اذعان کردند اما اطلاعات بیشتری در خصوص پایگاه‌های آمریکا در شمال سوریه در اختیار رسانه ‌ها قرار نگرفت.

به اطلاعات دقیق‌تری در خصوص پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در شمال سوریه دست یافته ایم که با نقشه میدانی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

نقشه ذیل محل 7 پایگاه نیروهای آمریکایی را در شمال سوریه نشان می‌دهد:

پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در شمال سوریه +نقشه
 
پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در شمال سوریه +نقشه

پایگاه شماره 1: نیروهای آمریکایی با توسعه فرودگاه «رمیلان» در شرق شهر مرزی قامشلی درصدد هستند این فرودگاه را به اتاق عملیات جدید خود تبدیل کنند.

نیروهای آمریکایی دو برابر کردن ظرفیت این فرودگاه را در دستور کار قرارداده‌اند تا بالگردها براحتی در این فرودگاه مستقر شوند.

پایگاه شماره 2: روستای «مبروکه» در غرب شهر «قامشلی» دومین پایگاه نیروهای آمریکایی در غرب شهر مرزی قامشلی است.

منابع میدانی اعلام کردند حداقل 45 نیروی ویژه ارتش آمریکا در این منطقه مستقر شده‌اند.   

پایگاه شماره 3: کارخانه سیمان «لارفارج» در نزدیکی روستای  «خراب عشق» در شمال غرب شهر «عین عیسی» سومین پایگاه نیروهای آمریکای است.

منابع مطلع در روزهای اخیر از افزایش نیروهای آمریکایی در این پایگاه خبر داده اند و اعلام کردند: پایگاه دیگر برای آموزش شبه‌نظامیان و فرود بالگردها در حال ساخت است.

پایگاه شماره 4: شهرک عین عیسی نیز چهارمین پایگاه ارتش آمریکا در شمال سوریه به شمار می‌آید؛ بیش از 100 تن از نیروهای آمریکایی وارد این شهرک شده‌اند.

پایگاه شماره 5: پنجمین پایگاه ارتش آمریکا در شمال سوریه شهر کوبانی است؛ بیش از 300 تن از نیروهای آمریکایی در این شهر مستقر شدند.

پایگاه شماره 6: منطقه «تل‌بیدر » در شمال استان حسکه و غرب شهر مرزی قامشلی به عنوان ششمین پایگاه نیروهای آمریکایی دارای باند فرود بالگردهای نظامی است.

آموزش به شبه نظامیان در این منطقه انجام می شود و همچنین مکانی برای ساخت دیگر پایگاه آمریکایی به شمار می آید.

پایگاه شماره 7: شهرک «تل ابیض» به عنوان هفتمین پایگاه، شاهد بیشترین تحرکات نیروهای آمریکایی بوده است.
حداقل 200 تن از نیروهای آمریکایی با خودروهای زرهی در پایگاه شهرک تل ابیض مستقر شده اند و پرچم‌های این کشور در برخی مکان های دولتی نصب شده است.  

تعداد نیروهای آمریکایی در این پایگاه‌ها صدها نفر تخمین زده می‌شود اما تاکنون عدد مشخصی از آن به دستمان نرسیده است.

با وجود این که آمار دقیقی از تجهیزات استقرار یافته در این پایگاه وجود ندارد اما خودروهای زرهی، سلاح های نیمه سنگین، موشک‌های ضد زره «تاو»، دوربین‌های حراراتی، بی‌سیم‌های پیشرفته، دوربین‌های دید در شب فقط بخشی از تجهیزات نیروهای آمریکایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    امریکا قصد دارد که قبل از انتخابات به رقه حمله کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس