کد خبر 633623
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

«داسیلوا» که در اوج شکوفایی اقتصادی برزیل سمت ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت به اتهام نقش داشتن در فساد مالی شرکت نفت ملی برزیل «شرکت پتروبراس»، دادگاهی می شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری سابق و عضو بلند پایه حزب «کارگران» برزیل طبق حکم دستگاه قضایی این کشور باید برای پاسخگویی به اتهامات دست داشتن در فساد مالی شرکت نفت ملی برزیل (پتروبراس)، محاکمه و دادگاهی شود.

به این ترتیب، با حکم قاضی «سرگیو مورا»، داسیلوا برجسته ترین چهره سیاسی خواهد بود که تاکنون برای شفاف سازی در خصوص پرونده پتروبراس که بسیاری از سیاستمداران و مدیران اجرایی برزیل را در مظان اتهام قرار داده است، پای میز محاکمه می رود.

به گفته مورا، شواهد کافی برای طرح اتهام و تشکیل جلسه دادرسی علیه داسیلوا وجود دارد. یکی از این اتهامات، دریافت مبلغ ۱.۱ میلیون دلار رشوه از سوی داسیلوای ۷۰ ساله است. از دیگر اتهامات مطرح شده علیه وی علاوه بر پولشویی، تملک یک واحد آپارتمان از سوی داسیلوا و همسرش در یکی از مناطق ساحلی برزیل است که از سوی یکی از شرکت های ساختمانی دخیل در رسوایی مالی پتروبراس به ایشان اعطا شده است.

لولا در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ که برزیل با شکوفایی اقتصادی مواجه بود، ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت و به خاطر خدماتی که انجام داد، همچنان در نزد افکار عمومی به ویژه قشر فقیر و آسیب پذیر برزیل از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس