کد خبر 633357
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

منابع سعودی به زخمی شدن هشت نفر در جریان آتش سوزی در شرکت آرامکو در بندر نفتی راس التنوره در شرق این کشور اذعان کردند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، منابع وابسته به شرکت آرامکو عربستان از زخمی شدن هشت نفر در جریان آتش سوزی در بندر راس تنوره که در میان آنها دو تن از کارکنان این شرکت وجود دارد خبر دادند.
 
منابع سعودی مدعی شدند که این آتش سوزی تاثیری بر روند فعالیت شرکت نداشته است.
 
شایان ذکر است بندر راس التنوره یکی از بنادر مهم نفتی جهان محسوب می شود که بخشی از صادرات نفت عربستان از طریق این ترمینال نفتی انجام می شود.  
 
این بندر در شرق عربستان واقع شده است و یکی از نقاط استراتژیک شرکت آرامکو به شمار می رود. این بندر پیش از این که برای صادرات نفت در نظر گرفته شود بندر ماهیگیری بوده اما با سرمایه گذاری کلان آرامکو طی چند دهه اخیر و ایجاد جزایر مصنوعی به منظور توسعه آن ، به یکی از قطب های صادراتی نفت جهان تبدیل شده است.  
 
نزدیکی سکوهای نفتی به این منطقه کار انتقال نفت را به این بندر آسان کرده است؛ بخش مهمی از مهندسی این بندر توسط دو غول نفتی شلمبرژه و هالی برتون انجام شده است.
این بندر که آغاز فعالیتش از دهه ۵۰ میلادی به شکل ابتدایی بوده است هم اینک با تاسیسات به روز و مدرن مهم ترین پایگاه نفتی عربستان محسوب می شود.خانه های سازمانی مدرن این بندر برای کارکنان امریکایی همواره یکی از انتقادهای مردم محلی این بندر بوده است لذا مدیران آرامکو طی چند دهه اخیر سعی در کوچ دادن مردم بومی به سایر نقاط کشور عربستان بوده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    موشک برین یمن اینجارو بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس