کد خبر 633284
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

با اینکه به نظر می‌رسید باشگاه استقلال با آرامش در هیئت‌مدیره مشغول به کار است اما اتفاق عجیبی رخ داد تا نگاه به هیئت مدیره تغییر کند.

به گزارش مشرق، تا قبل از این، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید مبنی بر ایجاد شکاف بین برخی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که این شایعات پس از ثبت حکم مدیرعاملی رضا افتخاری توسط وزیر ورزش، پررنگ‌تر از گذشته شد.

افتخاری در روزهای ابتدایی، مانند هر مدیر دیگری که وارد استقلال و پرسپولیس می‌شود، شروع کرد به رویافروشی و قول قهرمانی در آسیا را داد اما اتفاقی که شب گذشته (دوشنبه) پیرامون باشگاه رقم خورد، نشان از داستان‌های پیچیده‌ای در استقلال دارد.

ماجرا از جایی شروع شد که سایت رسمی استقلال و کانال رسمی این باشگاه در تلگرام که در واقع تنها ارگان خبری این باشگاه محسوب می‌شوند، خبر زیر را منتشر کرد:

«شهاب جهانیان، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال هاشم ساعدی را به عنوان مشاور عالی خود و سخنگوی هیئت مدیره منصوب کرد. همچنین رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در حکمی دیگر حسن روشن، پیشکسوت این باشگاه را به عنوان مشاور فنی خود انتخاب و منصوب کرد.»

ساعاتی پس از انتشار خبر اما، سایت باشگاه بدون ارائه هیچ توضیحی، خبر را از خروجی صفحه خود، حذف کرد. درست از لحظه حذف خبر، ابهامات در خصوص رابطه بین اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال افزایش یافت و در همان ابتدا، همه به یاد شایعات مختلف در مورد اختلاف در هیئت مدیره افتادند.

اینکه رئیس هیئت مدیره مجوز قانونی برای دادن حکم به افراد دیگر داشته باشد، یک بحث است و بحث دیگر این است که مگر شهاب جهانیان به عنوان رئیس هیئت مدیره نیازی به مشاور فنی دارد؟ به صورت معمول، مدیرعامل یا سرپرست باشگاه می‌تواند مشاورانی داشته باشد اما اینکه رئیس هیئت مدیره به صورت جداگانه، مشاورفنی جذب و این موضوع را بدون نام بردن از مدیرعامل باشگاه در خبری از طریق سایت باشگاه منتشر کند، خودش یک نوآوری است.

هاشم ساعدی خودش گزینه مدیرعاملی در باشگاه استقلال بود و مشخص نیست چگونه از وی به عنوان مشاور عالی رئیس هیئت مدیره یاد شده است؟ آیا این موضوع با ساعدی یا افتخاری هماهنگ شده بود؟

فاز دیگر ماجرا، سکوت رضا افتخاری است. کسی که در عین تعجب استقلالی‌ها، به یکباره از کمیته فوتسال در آستانه حضور در جام جهانی این رشته جدا شد و به عنوان سرپرست و سپس مدیرعامل به باشگاه آبی‌پوش پایتخت پیوست. او در قبال اتفاقی که رخ داد، سکوت اختیار کرد اما مشخص است حذف خبر حکم‌هایی که رئیس هیئت مدیره برای هاشم ساعدی و حسن روشن صادر کرد، به افتخاری ارتباط مستقیم دارد.

بی شک اگر افتخاری در این خصوص رضایت داشت، در وهله اول اجازه حذف خبر از روی خروجی سایت را نمی‌داد و در وهله دوم، از این احکام دفاع می‌کرد ولی سکوت او، آتش اختلافات در هیئت مدیره را نمایان کرد.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که از یک سو شهاب جهانیان رابطه بسیار نزدیکی با نفر اول وزارت ورزش دارد و از سوی دیگر افتخاری، حکم مدیرعاملی خود را از دست محمود گودرزی، وزیر ورزش دریافت کرده است. در این شرایط، یک معمای جدید به وجود می‌آید؛ آیا می‌توان مدعی شد کنترل مدیریت بر باشگاه استقلال و اتفاقات پیرامون آن از دست مدیران ارشد وزارت ورزش خارج شده است؟

باید دید وزارت ورزش چه واکنشی نسبت به اتفاقات اخیر نشان می‌دهد. آیا وزیر و معاونانش، ایجاد اختلاف بین اعضای هیئت مدیره را می‌پذیرند یا قرار است باز هم با ارائه توجیه و توضیحات معمولی، از کنار این قضیه هم عبور شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس