کد خبر 632964
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

خبرگزاری دولتی ترکیه از بازداشت ۴۰ تبعه خارجی مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش در یورش نیروهای پلیس در شهر استانبول خبر داد.

پلیس ترکیه ۴۰ مظنون مرتبط با داعش را بازداشت کرد
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، در عملیات ضد تروریستی پلیس ترکیه در شهر استانبول حداقل 40 تبعه خارجی که مظنون به ارتباط داشتن با گروه تروریستی داعش بودند، دستگیر شدند.

پلیس ترکیه با انجام عملیات همزمان در 23 نقطه شهر استانبول، اتباع افغانستان، ایران، عراق و آذربایجان را که متهم به ارتباط با داعش بودند، بازداشت کرده است.

برخی از این مظنونان بارها برای جنگیدن در کنار گروه های تروریستی به سوریه سفر کرده‌اند. ترکیه طی ماه های گذشته هدف چندین بمبگذاری انتحاری قرار گرفته است. دولت ترکیه تروریست های داعش و شبه نظامیان پ ک ک را عامل اصلی این حملات معرفی کرده‌اند.

ارتش ترکیه ماه گذشته به بهانه سرکوب تروریست ها در شمال سوریه، عملیات نظامی را در این منطقه آغاز کرده است. آنکارا مدعی است که کردهای سوریه به تعهدات خود برای عقب نشینی به سوی شرق فرات پایبند نبوده اند.

هزاران تروریست خارجی از ترکیه، بریتانیا و اروپا و آمریکا به گروه های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته اند.از جولای 2015 تاکنون، حداقل 7 بمبگذاری انتحاری در ترکیه به وقوع پیوسته و بیش از 250 نفر کشته شده اند.

خبر دیگر از تحولات ترکیه اینکه، جنگنده‌های ارتش روز یکشنبه اهدافی را در شمال سوریه بمباران کرده اند. ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیماهای جنگنده ارتش روز گذشته انبارهای مهمات، دفاتر نظامی و پناهگاه های داعش در شمال سوریه را هدف قرار داده‌اند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس