کد خبر 632747
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

امروز احمدی نژاد باید نشان دهد آیا واقعا سینه او، در برابر تیرهای نشان رفته به سوی رهبری سپر است و یا خدای ناکرده خود تیری است در چله به سمت رهبری!

به گزارش مشرق، شرایط امروز کشور، هم از نظر اقتصادی، هم سیاسی و هم منطقه ای، شرایط خاص و ویژه ای است. برآیند این شرایط چنین اقتضا می کند که کشور، آرام و بدون التهاب اداره شود تا بتواند با آرامش و پرهیز از چالش های خود ساخته، این مرحله را پشت سر بگذارد.

واقعیت این است که قاطبه مردم هم، بخصوص با توجه به ضعف و ناتوانی مفرط دولت فعلی در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرصت سوزی های خسارت بار آن، تحمل پاشیدن نمک بر زخم دلشان را با تنش و منازعات سیاسی تند و تیز ندارند و نیازمند یک آرامش نسبی هستند.

از سوی دیگر، مسئولیت سنگین هدایت و راهبری کشور و نظام، همواره و از جمله در این شرایط، بر عهده رهبری است تا انقلاب اسلامی را در مسیر تکاملی و پویای خود اولا"حفظ کند و سپس بتواند آنرا رو به جلو پیش ببرد.

بخشی از الزامات ادامه این روند رو به جلو که اتفاقا" درست از وظایف رهبری هم می باشد، پیشگیری از تکرار تجربه‌های پرهزینه و خسارت بار،جلوگیری از عقب گرد و یا درجا زدن، و آینده‌نگری و قدرت جلوگیری از معضلات است.

تحقق این مهم،محصول و نتیجه سومین شرط از صفاتی است که در اصل 109 قانون اساسی برای رهبر ذکر شده است،یعنی:"بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری."

چند روزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از جمله کانال های نزدیک به دکتر احمدی نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می دهند. دیداری مهم که به‌درخواست و پیگیری خود او انجام شده اما ظاهرا" نتیجه اش خلاف انتظار وی بوده‌ است!

هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است منتشر نشده، ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است!

نهیی برخاسته از تدبیر، یعنی لایه‌های زیرین و صفحات پسینی ماجراها را دیدن.

نهیی حاکی از شجاعت در بیان آن چیزی که رهبری برای انقلاب و نظام و چه بسا مصالح خود وی لازم دانسته اند.

و نهیی که موید قدرت مدیریت برای راهبری انقلاب است.

حضرت آقا این بار نه به شیوه معمول و غالب خود- و البته نه همیشگی- بلکه مبتنی بر مصالح کشور و مشابه موارد خاص و استثنا،در برابر آمدن دکتر احمدی نژاد به میدان رقابت های ریاست‌جمهوری سکوت نکرده و صراحتا"نظر مخالف خود را ابراز کرده‌اند.

اینکه چرا رهبر حکیم انقلاب اسلامی چنین برخورد کرده اند و دلایل ایشان چه بوده است برما روشن نیست. همچنین صرف نظر از اینکه آیا صلاحیت او برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده از سوی شورای محترم نگهبان تایید میشد یا نه-که البته زمزمه‌های عدم تایید جدی بود- اما نباید فراموش کرد که بخصوص دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد،جزو پر تنش ترین ادوار ریاست جمهوری در ایران بوده‌است. همچنین نمی توان نادیده گرفت که نشانه‌ای از ذره ای تغییر در منش و رفتار احمدی نژاد مشاهده نمی شود.
 
لذا کاملا" قابل پیش بینی است که حتی صرف ورود مجدد وی به صحنه رقابت های سیاسی در این سطح،کشور را دوباره با منازعات و تنش‌های مضر و گرانبار و دوقطبی تنافر برانگیز روبرو می کند چه برسد به بازگشت احتمالی وی به قدرت!

بنابراین بدون تردید،اعلام نظر صریح رهبری،حدود 9 ماه مانده به انتخابات را باید اقدامی پرخیر و برکت و البته توام با اتمام حجت دانست.

امروز احمدی نژاد و یاران دوآتشه و سینه چاک او در معرض آزمونی مهم قرار گرفته‌اند؛ آزمون "ولایت پذیری"!

احمدی نژاد که مدتی است نشست‌های "تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی و بازخوانی خط امام و رهبری"را برگزار میکند،امروز باید در عمل نشان دهد با نهی مهمترین "ثقل" احیا شده از سوی امام(ره) یعنی "ولایت فقیه" چگونه برخورد خواهد کرد. تمکین می کند و یا خود را "ماذون"! نمی داند و راه خود را میرود؟

او در دوران ریاست جمهوریش در گفت و گو با نویسنده این سطور، مدعی بود سینه اش را سپر کرده تا تیرهای نشانه رفته به سمت آقا، به او اصابت کند!

امروز احمدی نژاد باید نشان دهد آیا واقعا"سینه او، در برابر تیرهای نشان رفته به سوی رهبری سپر است و یا خدای ناکرده خود تیری است در چله به سمت رهبری!

احمدی نژاد و حلقه محدود یارانش باید این فرصت را مغتنم بشمارند و تصمیم بگیرند از این آزمون سربلند خارج شوند و در سپهر سیاست ایران برای ایفای نقش احیانا" در مسئولیت ها و عرصه‌های دیگر باقی بمانند و یا همچون آن مهندس و شیخ نگون بخت،که قواعد و قوانین حاکم بر کشور را زیر پا گذاشتند و بر اساس هوای نفس آن خسارت های غیرقابل جبران را به کشور و مردم تحمیل کردند، پرونده سیاسی خود را برای همیشه ببندند!

آری، آنچه پیش آمده است، فرصت دوباره و تازه‌ای است برای احمدی‌نژاد تا دلبستگی خود را به نظام، انقلاب و مردم که در اطاعت از رهبری تبلور می‌یابد به اثبات برساند و نشان دهد تا چه حد اهل تکلیف مداری است.

ان شاالله که او و حلقه یارانش از این آزمون سربلند خارج شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 85
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    لازم نیست کسی از طرف رهبری صحبت کنه . ایشون در صورت صلاحدید مثل قضیه مصلحی وزیر اطلاعات خیلی سر راست صحبت میکنند . خط الکی ندهید .
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    نقشه ی اصلاح طلبان داره می گیره.جناب فضائلی! اولا که اینها شایعه است ثانیا میتوانستید بگید:آقای احمدی نژاد گذشته اش را جبران و اصلاح کند و با قدرت بیاید
  • سید ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    دوباره جوسازی
  • علي سليماني ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    وقتي هنوز مشايي مورد وثوق و تاييد احمدي نژاد است، بايد بدانند كه مردم حساب ديگري روي ايشان دارند
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    استاد محترم شما از کجا می دونی رهبری ایشون را نهی کردند اگر از درون جلسه خبر موثق داری لطفا منبع را بگو از یک طرف می گی نتیجه مشخص نشده و معلوم نیست از یک طرف دیگه می گی رهبری گفته
  • جوان ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    خدایا به داد ما جوان ها برس.امیدمان را دارند ناامید می کنند.
  • محسن ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    دوباره تبلیغ
  • علی ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ان شاالله که او و حلقه یارانش از این آزمون سربلند خارج شوند. ان شالله همین طور خواهد شد.
  • بصیرت ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این نظریه فقط با بیانیه رسمی دفتر مقام معظم رهبری اعتبار صددرصدی میابد وگرنه سر سوزنی ارزش فکر کردن هم ندارد ؟ مشرق جان امیدوارم آرنرا منعکس کنید ؟؟؟
  • ناشناس ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    برای انتخابات سال 96 گزینه ای مناسب تر از دکتر از احمدی نژاد وجود ندارد .
  • مجید ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    دوسال آخر دولت دهم واقعا کسل کننده و پرتنش بود.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    نپسندیم
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مگه خود رهبری نفرمودند من در مورد هیچکس اظهار نظر نخواهم کرد . چرا از استقبال جامعه به احمدی نژاد دارید می سوزید .
  • بینام ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    گوش به فرمان توایم خامنه ای
  • مهگانه ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مسماً امروز احمدی نژاد برای حضور در انتخابات آتی از خود حرفی برای گفتن ندارد اما اگر واقعاً می خواهد در خط ولایت باشد و برای پیشبرد اهداف انقلاب از خود مایه بگذارد باید برای کاندیدای ولایی که بزودی مشخص خواهد شد حمایت جمع کند
  • آشنا ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    بهتره نیومدنش رو خودش اعلام کنه چون اینطور بیان کردن باعث ضعف عقبه او میشه اگه راست نباشه. امیدوارم دو فرد عادل اینو تائید کنن والا مصداق خبر واحد میشه و نمیشه اعتماد کرد.
  • ایران ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    احمدی بر می گرده
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    جانم فدای رهبر
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    ایشون از کجا مطمئنه که آقا نهی کردند ؟؟؟؟؟
  • حسین ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    احمدی‌ نژاد اگر لج باز نبود و یک سری اطرافیانش که تاثیر سو در عملکرد اون میذاشتن از خودش دور میکرد به عنوان یک رئیس جمهور قابل قبول بود ولی‌ خوب انسان به این راحتی تغییر نمیکنه و ریاست جمهوری کشوری که بیش از ۷۰ میلیون جمعیت داره و دشمنهای زیادی در کن داره دیگه عرضه آزمون و خطا نیست که به کسی‌ دوباره فرصت بشه داد. بچه‌های ارزشی و حزب‌اللهی یادشون باشه تنها و تنها رهبر و ولی‌ فقیه ملاک هست و هر کس با رهبری زاویه پیدا کنه تحت هر عنوانی که هست و هر اسمی که داره دیگه نباید زیاد به اون دل بست.
  • مصطفی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    منظورت کدوم جامعه است؟
  • شاه بیگی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    همین قدر کافی است که ایشان و امثال وی فقط بر اساس گمانه زنی حرف میزند.از کجا میدانی که چنین دیداری انجام شده و درچه زمینه ای بوده؟ استغفرالله
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    الحمدلله رهبر زنده و شاداب هستند و خودشان در مناسبتهایی فرموده اند سخن مرا از خودم بشنوید . جز احمدی نژاد ها و رجائیها انتخاب حقیقی مردم ابران نیستند .
  • شاه بیگی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    همین قدر کافی است که ایشان و امثال وی فقط بر اساس گمانه زنی حرف میزند.از کجا میدانی که چنین دیداری انجام شده و درچه زمینه ای بوده؟ استغفرالله
  • علي ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    مهمترين چالش خودساخته مسلماً احمدي نژاد بود که با مناظره و بگم بگم و به جان هم انداختن مردم و مسئولين و با بذل و بخشش هاي آنچناني و بي قانوني کشور را به ورطه نابودي کشاند
  • امین ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    چه این خبر صحیح باشه چه نباشه ،نشر دادنش تو این زمان برای جبهه انقلاب خسارت محضه این تحلیل بیشتر از اینکه فشار برای ولایت پذیری احمدی نژاد باشه فشار بر جبهه اصول گرایان برای عبور از احمدی نژاده مشرق از تو بعید بود...
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    صحت داره این حرف؟ مشرق پیگیری کن لطفا
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    باور کن یک ساله آزاد راه چالوس- تهران را درست میکنه.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    فردی با داشتن یک لیست کامل خلاف ، با وجود تعیین زمان دادگاه اولا دادگاهش برگزار نمی شود دوما می خواهد رییس جمهور شود !!! این اتفاق فقط در یک کشور جهان سومی پر از تعارف و کدر می افتد .
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    احمدی نژاد نیاد یعنیادامه دولت روحانی و این خسارت های محض دیگری رو ایجاد میکنه
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    شما که کامنتهای مخالف را درج نمی کنید. چرا سایت درست کرده اید؟
  • سروش ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    رهبري مگر نگفتند ما با كسي حرف درگوشي نداريم؟ مگر نگفتند الحمد الله هنوز زنده ايم و خودمان مواضعمان را بيان ميكنيم؟ اين شماييد كه بايد ولايتمداري خودرا ثابت كنيد جناب توسلي.
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    به اندازه کافی احمدی نژاد مردم بدبخت کرده
  • مجید ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    لبیک یاسیدعلی خامنه ای. هر امری که حضرت آقا بفرمایند بی شک لازم الاجرا و مطمئنأبه نفع همه است.
  • بهمن ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    قالیباف ثابت کرد تنها مدیر کارآمد فعلی کشوره که می تونه بشیوه جهادی و تخصص مدارانه و استفاده از مردم و جوانان متخصص کشور رو بحایی برسونه که 37 ساله خوابش رو دیدیم... من اگر قالیباف بیاد به ایشون رای میدم... یا دکتر محسن رضایی... ایشون هم کارش خوبه هرچند مدیریتش به دکتر قالیباف نمیرسه... مدیریت با نفت 140 دلاری و نبود تحریم کمرشکن و واردات همه چیز از حارج رو که هر ننه قمری بهتر از احمدی نژاد و روحانی انجام میده... مهم مدیریت و ساخت همه چیز از هیچه که تخصص مدیران کارآمده جهادیه... که فعلا قالیباف رو بهترین گزینه میدونم
  • جلال رزمنده هشت سال دفاع مقدس ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    احمدی نزاد بعید است به حرف رهبری گوش کند ...کسی یازده روز به خاطر حرف رهبر رفت خانه نشین شد دیگه انتظار از او نیست در هیچ زمینه ای ..دلیل قاطع رهبری هم با مخالفت ایشان نیز مشخص است..ایشان درطول هشت سال هرچه خواست برید ودوخت واگه رهبری نظام نبودند مملکتو کامل در اختیار انجمن حجتیه ها قرارداده بود
  • هادی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    .اگه محرمانه بوده جناب چطور فهمیدند که رهبری چه چیزی را فرموده اند..عجب عجب
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    در 2 سال آخر بدلیل تشدید تحریمهای ظالمانه که نتیجه فتنه 88 بود مشکلاتی بوجود آمد.
  • mohsen ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    دقیقا مثل خاطرات در گوشی حاج اقا خاطره س.. از مشرق بعیده.. دقیقا همچین طرز فکری باعث شد الان دولت تدبیر و امید الان راس کار باشه
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    صحت داره
  • شهرام ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اقا ساانسورنکن دىگه
  • سر به دار ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    این اتفاق افتاده باشد یا نباشد مهم اینه که ببینیم واقعا الان اومدن ایشون به صلاح کشور هست یا خیر ؟ اگر این دولت همین فرمون رو در اداره مملکت بره جلو قطعا رای نخواهد آورد چون داده ها حاکی از آن اسن که یک چهره ی جدید با کمی استدلال خوب و کنار هم قرار دادن واقیع این چهار سال مانند برجام نافرجام و انتظارات مردم از دولت فعلی که هیچکدام محقق نشده میتونه پیروزی خودش رو رقم بزنه
  • م-ب ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    کسی از طرف رهبری صحبت نکرد بلکه یه اتفاقی افتاده که ایشون دارن نقل میکنن خلاص
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    برای تهرانیها بزرگترین مشکل مملکت آزاد راه تهران - چالوسه!!
  • سید حسین ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    با افتخار میگم که نه به احمدی نژاد رای میدم و نه به روحانی
  • سید حسین ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    جناب احمدی نژلد اصلا خودش رو اصولگرا نمیدونه
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    آقای احمدی نژاد رای آن چنانی ندارد. کارنامه درخشانی هم ندارد.
  • محمدعلی ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    رهبر معظم انقلاب: یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح کشور گفتم که صلاح نمی‌دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید... اگر توی این مقوله وارد شدید در کشور دوقطبی ایجاد میشود/ خیلی ساده است. ما این توصیه را به یکی از آقایان کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو! ۹۵/۷/۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس