کد خبر 632542
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

در آستانه برگزاری رزمایش دریایی بین المللی 'امان 17' به میزبانی پاکستان در آبهای جنوب این کشور، سومین ناو جنگی تندرو نیروی دریایی پاکستان روز شنبه طی مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی در بندر کراچی به آب انداخته شد و در خدمت نیروی دریایی این کشور قرار گرفت.

به گزارش مشرق،  این ناو تندرو 'کلاس عظمت' با همکاری چین و پاکستان ساخته شده و مجهز به فناوری های روز جهان است.
 
محمد ذکاءالله فرمانده نیروی دریایی پاکستان در مراسم به آب انداختن این ناو، با اعلام این خبر که ناوهای بیشتری در پاکستان در دست ساخت است، هدف از افزایش توان نیروی دریایی کشورش را دفاع از حریم آب های پاکستان و ایجاد چتر حمایتی برای تجارت دریایی به ویژه در بنادر گوادر و کراچی عنوان کرد.
 
حدود یک ماه پیش نیز نیروی دریایی پاکستان در مراسمی رسمی، ناو بزرگ و چندمنظوره خود را با حضور 'محمد نواز شریف' نخست وزیر این کشور، در بندر کراچی به آب انداخت.
 
این کشتی 17 هزار تنی نیروی دریایی پاکستان علاوه بر برخورداری از قابلیت های نظامی و حمل بالگرد، از قابلیت حمل مقدار زیادی کالا و سوخت برخوردار است.
 
این کشتی جدید نیروی دریایی پاکستان با همکاری مشترک این کشور و ترکیه و در بندر کراچی ساخته شده است. طراحی این کشتی توسط ترکیه انجام شده است.
 
نیروی دریایی ارتش پاکستان قصد دارد رزمایش دریایی بین المللی 'اَمان 17' را در روزهای 22 تا 26 بهمن ماه سال جاری در آبهای جنوبی این کشور برگزار کند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی نیروی دریایی پاکستان، از 71 کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در این رزمایش دعوت شده است.
 
تقویت آمادگی دفاعی-نظامی-لجستیکی نیروهای دریایی کشورهای شرکت کننده، تقویت همکاری در حوزه نیروی دریایی ، تبادل تجربیات و تقویت امنیت منطقه ای از جمله مهم ترین اهداف این رزمایش اعلام شده است.
 
نشست های مقدماتی با حضور نمایندگانی از کشورهای مدعو به میزبانی پاکستان با هدف برنامه ریزی های لازم و تصمیم گیری نهایی کشورها برای حضور در این رزمایش یا تعیین سطح و میزان حضور آنها در رزمایش امان 17 آغاز شده است.
 
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، روسیه و ... از جمله دیگر کشورهایی هستند که نام آنها در فهرست 71 کشور دعوت شده به رزمایش دریایی بین المللی امان 17 دیده می شود.
 
با توجه به حضور ناوگان ها آمریکایی و برخی دیگر از کشورها در آبهای منطقه، انتظار می رود این کشورها در رزمایش بین المللی پاکستان حضور یابند.
 
سری رزمایش های دریایی 'امان' به میزبانی نیروی دریایی ارتش پاکستان در سال های گذشته نیز برگزار شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    تا وقتی پهپادهای آمریکایی هرکاری میخوان توی پاکستان میکنند این تجهیزات آلت دست استکبار بیشتر نیست
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این پاکستان به جای این کارها گداهاش رو اسر چهاراهها ایران جمع کنه
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    جمع کنه بعدش چه بشه!!؟
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    بنظر پیشرفت بسیار خوبی برای پاکستان است هرچندکشورش اشوبزده و مهد تولید تروریسم وهابی در منطقه ومطیع وملعبه دست امریکایی هاست و با اعراب بویزه عربستان بی وجود نرد عشق میبازه وازاین نظر بدبخته..............
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    داداش ، باندهای سازمان یافته گداهای پاکستانی توسط مافیای خطرناک پاکستانی هدایت میشن که در خود پاکستان هم تحت تعقیبن. این مافیا افراد معلول و زنان و کودکان رو برای گدایی خرید و فروش میکنن و از هیچ جنایتی ترس ندارن حتی حاضرن با قطع عضو افراد ارزش گدایی شون رو بالا ببرن. متاسفانه در کشور ما به این باندهای سازمان یافته تا حالا توجهی نشده که عواقب خطرناک امنیتی رو بعدا به دنبال داره. از نیروی انتظامی تقاضا داریم با سردسته باندهای گدایی شدیدا مقابله کنه.
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    پیشرفت ترکیه و پاکستان خیره کننده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس