مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز سال تحصیلی یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی از چهارشنبه این هفته خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق صادق‌پور در خصوص آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اولی اظهار کرد: یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز پایه اول دبستان روز چهارشنبه این هفته (31 شهریور ماه) در غالب جشن شکوفه‌ها به مدارس کشور وارد می‌شوند. 

وی افزود: امسال برای نخستین بار آموزش والدین پایه اول دبستان در دستور کار قرار گرفت و تمام استان‌ها با ابلاغ به مدارس در تابستان امسال دوره آموزشی چند ساعته را برای والدین دانش‌آموزان کلاس اول برگزار کردند. 

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که وقتی کودکان در روزهای نخست ورود به مدرسه به دلیل جدایی از مادر ممکن است دچار اضطراب شوند گفت: بهتر است مادران چند روز مانده به بازگشایی مدارس در خصوص حال و هوای کلاس درس و معلم با کودک صحبت کنند و زمانی که او را به مدرسه بردند به کودک اطمینان بدهند که پس از تعطیلی مدرسه به دنبالش خواهند آمد.

صادق‌پور ادامه داد: اگر جدایی مادر از کودک برایش دشوار باشد این امکان وجود دارد که در روز اول یا دوم مدرسه مادر همراه با او به کلاس درس برود. 

وی بیان کرد: امسال 7 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز به دوره ابتدایی وارد می‌شوند که کتاب‌های درسی آنها در روز اول مهر از طریق مدارس توزیع خواهد شد. همچنین حدود 13 هزار معلم جدید به دبستان‌های کشور وارد خواهند شد. 

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مدارس کشور آماده استقبال از دانش‌آموزان دبستانی هستند افزود: به مدارس توصیه شده است تا در روز نخست بازگشایی مدارس با برگزاری جشن و مراسم شاد به استقبال دانش‌آموزان بروند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس