کد خبر 632241
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

ستاد فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) از تحویل سری جدید سامانه های مدرن رصد اپتیکال ساخت ایران و استقرار آن در کربلا خبر داده است.

گروه جهان مشرق- ستاد فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) از تحویل سری جدید سامانه های مدرن رصد اپتیکال ساخت ایران و استقرار آن در کربلا خبر داده است.

تحویل سامانه رصد اپتیکال ایرانی به عراق+عکس

بنابر این گزارش، این سامانه با نام "سداد201 T" با هدف افزایش قدرت کشف تهدیدات تروریستی نیروهای مدافع شهر مقدس کربلا به رزمندگان لشگر حضرت علی اکبر (ع) وابسته به عتبه مقدس امام حسین (ع) تحویل و بلافاصله بکار گرفته شده است. سداد201T نیز یک سامانه نظارت الکترواپتیکی برد بلند بوده که برای دیده‌بانی خودکار مرزهای زمینی، دریایی و ساحلی در تمام شرایط آب و هوایی طراحی و ساخته شده است. این سامانه به کمک بهره مندی از الگوریتم‌های پیشرفته از قابلیت تشخیص و ردیابی خودکار اهداف هوایی و عمل به عنوان سامانه کنترل آتش نیز برخوردار است. همچنین با استفاده از نرم افزار مخصوصی این سامانه می تواند با دقت بالا مسیر حرکت 3 بُعدی اهداف را از اطلاعات تصویری آن استخراج نماید. 

تحویل سامانه رصد اپتیکال ایرانی به عراق+عکس

حسگر دید مرئی آن یک دوربین CCD با قابلیت عملکرد در روز و شب بوده که فاصله کانونی لنز آن از 10 تا 1000 میلیمتر و زوم تا 100 برابر قابلیت تغییر داشته، میدان دید آن از 0.26 تا 26 درجه بوده و دوربین حرارتی به کار رفته در سداد201T نیز از نوع سرد شونده با قالب آرایه 256*320 است. این سامانه قابلیت دوران در دو محور افقی و عمودی با دقت 0.0036 درجه با نرخ دوران قابل توجه تا 200 درجه بر ثانیه، بازه دوران افقی 360 درجه و دوران عمودی 90 درجه به هر یک از دو سمت بالا و پائین را دارد که همین مشخصات عملکردی به ایفای نقش آن به عنوان یک سامانه کارامد در برابر اهداف هوایی کمک می نماید. گونه های دیگری از خانواده سامانه‌های مراقبت و شناسایی الکترواپتیکی هوشمند سداد مانند نمونه‌های استقراری سداد402 و 403 و نمونه متحرک خودرویی سداد404 نیز توسعه یافته است که قابلیت نظارت خودکار در محیط پیرامونی 360 درجه را دارند. نمونه سداد404 که به دوربین دید مرئی، حرارتی و مسافت یاب لیزری و یک دوربین هدفگیری دقیق «جویا» مجهز است بر روی یک دکل باز شونده به صورت تلسکوپی نصب شده که امکان زیرنظر داشتن مسافت های بیشتری را به آن می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 1
    خوب بدند مرزبانی خودمان تو سیستان این همه شهید ندیم
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    اطلاعات خوبی گذاشتید اما پیشنهاد میکنم اگر از منبعی غیر از نت استفاده کردید برای دفعات بعدی این کار رو نکنید
  • عباس ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    آفرین بر دانشمندان صنعت دفاعی کشور
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    آقا دو سه تاشو در مرزهای خود ایران مستقر کنن بد نیست، مرزها ی سیستان و بلوچستان خیلی لازم دارن ،
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    اگه اینارو به نیرو انتظامی خدومون هم بدن بد نیست.لااقل کمتر شهید میدیم
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    ناشناس اگر اطلاع از چیزی نداری قضاوت نکن در مرزهای ما بهترین تجهیزات به کار رفته اگر هم ما سرباز شهید دادیم بخاطره نبود این تجهیزات نبوده بخاطره چیزی به نام خیانت از طرف پاکستان و غیره بوده که تروریستها کمین زده بودند برای نیروهای ایرانی در همه حال شهادت برای نیروهای ایرانی وجود داره
  • حسین ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    اینا بصورت امانی ب عراق داده شده ضمنا تو مرزامون نصب شده ولی تو مرز جنوب شرق بدلیل تپه های ماهوری وسیع و عدم دید این دستگاه جواب نمیده و آسیب بینه اما در کویر ودشت عالیه. ن جنگل و عوارض.
  • ناشناس ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    از کجا می دونید که در مرزهای خودمان از جمله در سیستان وبلوچستان این سیستم مستقر نشده ؟!!!!!، همه می دانیم حتی با وجود استفاده از این تجهیزات ،اتفاقات ناگوار به صفر نمی رسد ، بلکه کاهش می یابد و شاهدیم که چندین حمله تروریستی در مرزهای شرقی کشور دفع و خنثی شده است.
  • ناشناس ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    شاید در مرزهای خودمان ، از جمله در مرزهای شرقی هم به کار گرفته باشند، به خصوص اینکه ، بسیاری از حمله های تروریستی در مرزهای کشور به خصوص مرزهای شرق وجنوب شرقی کشور ، دفع وخنثی شده است. البته استفاده از این تجهیزات اتفاقات ناگوار را به صفر نمی رساند بلکه به طور محسوسی کاهش می دهد.
  • علی ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مرزهای خودمون نیاز ندارن؟؟؟؟؟؟
  • حسن ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مشرق جان بگو مرزهای مشرق رو دریابند بدجور پاکستانیهاروی اعصابند
  • مجتبی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این سامانه در نمایشکاه دستاوردهای وزارت دفاع در سال ۹۳ که اقای لاریجانی ازش دیدن کردن به نمایش گذاشته شد. البته منظورم این عکسیه که مشرق گذاشته. در کنار موشک صیاد چهار. تا جایی که من میدونستم سامانه های اپتیکی در پدافند هوایی استفاده میشه. که نمونش تو شکار ارکیو رو دیدیم که بسیار به درد پدافند میخوده. نشنیده بودم در بحث زمینی ازش استفاده کنن
  • مجتبی ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این سامانه در نمایشکاه دستاوردهای وزارت دفاع در سال ۹۳ که اقای لاریجانی ازش دیدن کردن به نمایش گذاشته شد. البته منظورم این عکسیه که مشرق گذاشته. در کنار موشک صیاد چهار. تا جایی که من میدونستم سامانه های اپتیکی در پدافند هوایی استفاده میشه. که نمونش تو شکار ارکیو رو دیدیم که بسیار به درد پدافند میخوده. نشنیده بودم در بحث زمینی ازش استفاده کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس