کد خبر 632070
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

در یکی از جلسات عبدالله نوری نوک پیکان انتقادات خود را به‎سوی عارف گرفته است؛ او فراکسیون امید را بسیار شکننده و مایه آبروریزی اصلاحات تلقی کرده است و نام نهادن این فراکسیون به نام اصلاحات را اقدام اشتباه تاکتیکی دانسته است.

انتقاد اصلاح‌طلبان از عارف
به گزارش مشرق، مصائب عارف تمامی ندارد؛ او دشمنان زیادی در میان جریان اصلاحات دارد که او را «اصلاح‎طلب بدلی» و فردی «امنیتی» معرفی می‎کنند و خواهان انصرافش در انتخابات ریاست‎جمهوری یازدهم بودند، به‎نحوی که وی پس از مدتی با گلایه اظهار داشت: «تمامی بزرگان چپ مخالف بودند. می‎گفتند نیا! چون نمی‎توانی کاری بکنی. سقف خواسته‎‎های دوستان ما این بود که کسی رئیس‎جمهور شود که ما در همین سطح و با همین نهاد‎هایی که داریم، تحمل شویم و برخورد بیشتری صورت نگیرد. اما من نمی‎توانستم تحمل کنم که سقف خواسته‎‎های اصلاحات اینقدر پایین باشد». و حتی پس از حضور، جریان انصراف را «نظرسازی» می‎داند و در همین راستا گفته بود که: «من در سال 92 در شرایطی کنار رفتم که نتیجه نظرسنجی‎‎هایی که به دستم رسیده بود، نشان می‎داد می‎توانم پیروز شوم. کاری به‎نظرسازی‎‎ها ندارم اما نظرسنجی‎‎ها نشان می‎داد می‎توانم پیروز شوم. افتخار می‎کنم راحت از قدرت گذشتم».

آن سوی طیف اصلاحات، منتقد جدی وی، عبدالله نوری حضور دارد؛ یکی از اعضای بنیاد باران در مورد فعالیت وی در هفته‎نامه مثلث چنین می‎گوید: «آقای عبدالله نوری چند سالی است که به‎صورت یک هفته در میان جلساتی برگزار می‎کند. او غیر از این جلسات نقش‎آفرینی دیگری ندارد. ایشان روز‎های چهارشنبه دوستان خاصی را دعوت می‎کنند. در این جلسات بحث‎‎هایی مطرح می‎شود که گاه به بیرون هم انتقال داده می‎شود. ایشان عضو جلسات شورای مشورتی هم ‎هست اما در این دو، سه سال فقط دو سه بار حضور داشته است». وی البته ادامه داده است: «همچنان رئیس‎جمهور اسبق نقش قبلی خود را دارد و هیچ تفویض مسئولیتی صورت نگرفته است. سال 92 ‎بعد از انتخابات، ما بعد‎از‎ظهر جلسه‎ای برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم که کار این شورا را تمام شده تلقی کنیم. اما بعد از اعلام این مسئله ملاقات‎‎های زیادی انجام شد و اصرار‎های فراوانی صورت گرفت که همین ساز‎و‎کار برای انتخابات مجلس هم ادامه پیدا کند. به همین دلیل شورا گسترده‎تر شد».

براساس پیگیری‎‎های خبرنگار ما در یکی از جلسات محفلی عبدالله نوری نوک پیکان انتقادات خود را به‎سوی عارف گرفته است؛ او فراکسیون امید را بسیار شکننده و مایه آبروریزی اصلاحات تلقی کرده است و نام نهادن این فراکسیون به نام اصلاحات را اقدام اشتباه تاکتیکی دانسته است؛ اما او معتقد است که اشتباه راهبردی، رهبری پارلمانی محمدرضا عارف است و یزدی‎‎های اصلاحات با یکدیگر تعارف دارند؛ از منظر وی، عارف توانایی اداره و بسیج کردن افراد در مجلس شورای اسلامی را ندارد؛ اوج شکست اصلاحات در رای به کدخدایی صورت گرفت؛ او ضربات سهمگینی را به اصلاحات وارد ساخته است ولی نمایندگان ما به وی رای دادند و حتی در مصاحبه‎‎های خود گفتند که برخی از هیئت رئیسه فراکسیون امید هم به وی رای دادند، این یک فاجعه برای اصلاحات است.

در ادامه عبدالله نوری در این جلسه با طیف راست جریان اصلاحات، به روایت دیدار محمدرضا عارف و حجت‎الاسلام موسوی لاری پرداخته است؛ عبدالله نوری در همین راستا اظهار داشت: «لاری معتقد است که ما در مجلس با افراد ضعیفی روبه‎رو هستیم و شما توانایی اداره ندارد، بهتر است مدیریت را به دیگران بسپارید». که این سخنان با واکنش شدید عارف مواجه شده است.
 
 
منبع: هفته نامه پنجره 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس