کد خبر 631532
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:‌ شبهه‌افکنی‌های سعودی‌ها در خصوص فاجعه منا یک دروغ بزرگ است،‌ اگر راست می‌گویند چرا فیلم‌های این فاجعه را در اختیار ما و کشورهای دیگر قرار نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتابخانه جامع حج در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد:‌ ما در زمینه پیگیری این فاجعه کار را به خوبی جلو بردیم و من در مجموع از  اقدامات صورت گرفته راضی هستم،‌ اما تنها مشکلی که داریم،‌ بحث حقوقی است که باید در مجامع بین‌المللی فعال‌تر باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد:‌ وزارت امور خارجه و نهادهای دیگر باید برای دریافت حقوق شهدای فاجعه منا فعالیت بیشتری داشته باشند،‌ البته بحث دریافت دیه و غرامت برای خانواده‌های شهدای منا ارزشی ندارد،‌ بلکه هدف این است که سعودی‌ها در برابر این جنایت خود محکوم شوند.

وی افزود:‌ باید حقانیت شهدای مظلوم فاجعه منا مشخص شود و به دنیا ثابت شود که سعودی‌ها در فاجعه منا کوتاهی کردند،‌ متأسفانه سعودی‌ها به جای عذرخواهی در زمینه فاجعه منا،‌ بر راه اشتباه خودشان اصرار دارند.

قاضی عسکر با اشاره شبهه‌افکنی های سعودی‌ها در خصوص فاجعه منا اظهار کرد:  آنها طی روزهای اخیر گفتند که ایرانی‌ها در فاجعه منا مقصر بودند که یک دروغ بزرگ است،‌ اگر راست می‌گویند چرا فیلم‌های این فاجعه را در اختیار ما و کشورهای دیگر قرار نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد:‌ عربستان سعودی اگر در فاجعه منا تقصیری ندارد،‌ چرا اجازه نمی‌دهد که کمیته حقیقت‌یاب به آنجا برود و به نتیجه رسیدگی کند،‌ البته حقیقت برای ما روشن است که سعودی‌ها مقصر بودند و آنها سوء مدیریت داشتند.

وی افزود:‌ سعودی‌ها هنوز به اشتباهات خودشان اصرار دارند که خود این،‌ کار اشتباهی بوده،‌ بهتر است که سعودی‌ها صادقانه حقیقت را به ملت‌های مسلمان بگویند و دست از انحرافات خود بردارند.

قاضی عسکر با اشاره به کتاب‌های حوزه حج اظهار کرد:‌ زمانی که در سال 70 مسؤولیت معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری در حج را بر عهده گرفتم،‌ تنها دو یا سه کتاب در حوزه حج به نگارش درآمده بود،‌ اما امروز خوشحالم که بیش از هزار اثر در زمینه حج منتشر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد:‌ آثار منتشر شده در حوزه،‌ آثاری علمی و به روز بوده که اطلاعات لازم را در اختیار روحانیون،‌ کارگزاران حج و قشرهای مختلف مردم قرار می‌دهد،‌ این آثار متناسب با نیازهایی که در جامعه وجود داشت به نگارش درآمده است.

وی افزود:‌ طبیعی است که همه افراد قدرت خرید تمام این کتاب‌ها را ندارند،‌ به همین دلیل از همان ابتدا برای گسترش فرهنگ حج این کتاب‌ها را در پایگاه اطلاع‌رسانی حج قرار دادیم تا همه افراد در داخل و خارج کشور بتوانند که از این کتاب‌ها استفاده کنند.

قاضی عسکر با اشاره به کتاب‌های بعثه مقام معظم رهبری در حج اظهار کرد:‌ بخش زیادی از این کتاب‌ها در معرفی تشیع و پاسخگویی به شبهات وهابیت به نگارش درآمده که بیش از 300 کتاب مربوط به این موضوعات است،‌ پژوهشکده حج و زیارت در نگارش چنین کتاب‌هایی موفق بوده و پرداختن به چنین موضوعاتی نیاز امروز داخل و خارج از کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد:‌ وهابیت توانسته با رنگ و لعاب عقاید خودش را در دنیا مطرح کند،‌ اما ما با نگارش کتاب‌هایی به خوبی نشان دادیم که وهابیت حرفی برای گفتن ندارد،‌ آنچه آنها مطرح می‌کنند،‌ تنها برای ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی است.

وی افزود:‌ ما از گذشته تاکنون همکاری‌های خوبی را با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی داشتیم و حدود 10 نرم‌افزار را با همکاری یکدیگر تولید کردیم که یکی از این نرم‌افزارها کتابخانه جامع حج است،‌ نرم‌افزاری که اکنون ویراست سوم آن آماده عرضه به علاقه‌مندان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس