کد خبر 631074
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

حمله موشکی نیروهای یمنی به مواضع سعودی در عمق خاک عربستان، تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی مزدوران سعودی در «الربیعه» و دستاوردهای کمیته‌های انقلابی در منطقه راهبردی نهم در شرق صنعا از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی یمن است.

به گزارش مشرق، «علی الهمذانی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن خبر داد: نیروهای یمنی مواضع نظامی در شمال نجران را با موشک‌های کاتیوشا هدف گرفته و هشت تن از مزدوران ارتش آل سعود از توابع مختلف را کشته و شماری دیگر را زخمی کردند.

وی افزود: در این عملیات کمیته‌های انقلابی سایت الاسدیس را با موشک‌های کاتیوشا هدف گرفتند که دقیقا به هدف اصابت کرد و سپس نیروهای یمنی محل تجمع نظامیان سعودی را در سایت الحمر با چندین گلوله توپخانه گلوله‌باران کردند.

این فرمانده یمنی گفت: نیروهای یمنی، مزدوران آل سعود را با سلاح‌های خودشان هدف گرفتند و غنائم نظامی که به تصرف نیروهای یمنی درآمده برای سه ماه جنگ با دشمن سعودی کافی خواهد بود.

حمله موشکی به سایت نظامی سعودی در جیزان

یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع الدخان و السودانه عربستان در منطقه الخوبه در جیزان را در هم کوبیدند.

منابع نظامی از کشته شدن 2 نظامی سعودی در حمله خمپاره‌ای به موضع السودانه در الخوبه خبر دادند.

توپخانه یمنی‌ها سایت سعودی الخشن در جیزان را نیز هدف گرفت که به آتش‌سوزی مهیب در آنجا منجر شد.

تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی مزدوران سعودی در «الربیعه»

در اولین روزهای عید قربان و در پی تغییر تاکتیک نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  ده‌ها نفر از نظامیان سعودی و مزدوران آنها در درگیری‌های فرامرزی و جبهه‌های داخلی کشته شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی طی عملیاتی بی نظیر در منطقه الربیعه در صرواح 22 مزدور سعودی را کشته و 34 نفر دیگر را زخمی کردند و در نهایت توانستند امنیت را به چندین موضع این منطقه بازگردانند.

یک منبع میدانی خبر داد:  مزدوران سعودی با پیشروی به سوی مواضع و ارتفاعات در الربیعه به جاده صرواح-خولان کاملا مشرف شده بودند اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند طی درگیری‌های شدید این مناطق را بار دیگر تحت کنترل خود بگیرند.

یک منبع با اشاره به تلفات سنگین جانی و مالی مزدوران سعودی در این درگیری‌ها تاکید کرد: نیروهای یمنی مانع انتقال نبرد مزدوران سعودی به سوی خولان در صنعا شدند.

مناطق صرواح طی روزهای اخیر تاکنون شاهد شدیدترین درگیری‌هاست که صدها کشته و زخمی برجای گذاشته و مزدوران سعودی در تلاش خود برای پیشروی در این مناطق به رغم استفاده از پشتیبانی هوایی عربستان ناکام بوده اند.

از سوی دیگر منابع نظامی و رسانه‌ای خبر دادند: عربستان همچنان تروریست‌ها در عدن و حضرموت را به نجران و جیزان منتقل می‌کند تا بیش از پیش سردرگمی و شکست نظامی عربستان در جبهه‌های فرامرزی یمن را ثابت کند.

این منابع گفتند:کاروان‌هایی از مزدوران سعودی از استان‌های مختلف یمن تحت نظارت عربستان و با مشوق‌های مالی به جنوب عربستان اعزام می‌شوند.

تازه‌ترین دستاوردهای نیروهای یمنی در «نهم»

«علی الحوثی»، فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن نیز خبر داد: در پی تشکیل شورای سیاسی یمن فرماندهی تروریست‌ها در این کشور به دنبال ناامن کردن استان صنعا و شکست حلقه امنیتی در شرق و غرب این استان را دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای یمنی به هیچ دشمن بیگانه اجازه ورود به استان و اشغال این منطقه را نمی‌دهند، گفت: نیروهای یمنی عملیات ویژه‌ مزدوران سعودی برای پیشروی در شهر نهم در شرق استان صنعا را ناکام گذاشتند.

این فرمانده یمنی تصریح کرد:‌ نیروهای یمنی با پشتیبانی ارتش تلاش تروریست‌ها برای پیشروی به سوی منطقه جبل حریم و ارتفاعات السوداء را ناکام گذاشتند که در نتیجه این درگیری‌ها 32 مزدور تروریست کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

الحوثی تاکید کرد: در پی این عملیات نیروهای یمنی به سوی منطقه جبل المناره پیشروی کردند و در رویارویی با مزدوران سعودی پایگاه‌های آنها را با موشک‌های دور بردی که از تروریست‌ها به غنیمت گرفته بودند، هدف گرفتند.

«نهم»، منطقه‌ای در شمال شرق صنعا و شامل 91 روستاست که 13 روستای آن تحت سیطره مزدوران سعودی است و در 22 روستای دیگر از جنوب شرق تا شمال شرق آن درگیری ها جریان دارد.

از مساحت یک هزار و نهصد کیلومتر مربع نهم، 1400 کیلومتر مربع آن تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی است و در 300 کیلومتر مربع آن درگیری های جاری است .

منطقه نهم از جهت نزدیکی به صنعا از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار است و عربستان طی 12 ماه اخیر ده ها هزار مزدور سعودی خود را با هزاران خودرو  و تجهیزات نظامی و پشتیبانی هوایی بزرگ برای تصرف کامل این منطقه به خدمت گرفته است اما با وجود اینکه ده‌ها بار عملیات نظامی بزرگی را طی این مدت برای سیطره کامل بر این منطقه تدارک دیده اما خطوط مستحکم دفاعی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی متجاوزان را زمین‌گیر کرده است.

حملات هوایی ائتلاف سعودی به صنعا

در ادامه حملات دشمن سعودی-آمریکایی به صنعا، پایگاه هوایی الدیلمی با بمب‌های قوی هدف گرفته شد.

مناطق صرف، الروضه و آکادمی نظامی نیز هدف حملات شدید جنگنده‌های سعودی قرار گرفت که با خسارات مالی به خانه‌های شهروندان و اموال عمومی و خصوصی دیگر نیز همراه شد.

جنگنده‌های عربستان پس از آن با پرواز در ارتفاع پایین از صنعا دیوار صوتی را شکسته و موجب ترس و وحشت شهروندان یمنی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میلیتاریست ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    من موندم اگه ایران حمله ی موشکی به عربستان کنه اینا واقعا میخوان چیکار کنن؟ اخه واقعا در حد ایران نیستند که بخوان با ایران جنگ کنند عربستان در حدش فقط همینه که به مردم یمن حمله کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس