پیشکسوت استقلال گفت: ای کاش منصوریان با همان تاکتیکی که در دیدار فصل قبل با نفت تهران توانست پرسپولیس را شکست بدهد بازی کند تا دربی را ببرد.

روانخواه: خدا کند توپ جایی برود که دست رحمتی به آن برسد/همه چیز برای دربی مهیاستسرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری دربی 83 اکثر پیشکسوتان دو تیم با تحلیل شرایط استقلال و پرسپولیس درباره این دیدار و آنچه در پایان آن رقم خواهد خورد اظهار نظر می کنند و در این میان بیشتر آبی ها سعی دارند به هواداران استقلال امیدواری بدهند.
 
امیدرضا روانخواه در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط فعلی استقلال اظهار داشت: به اعتقاد من استقلال تا اینجا نتایج ضعیفی گرفته و اصلا می توان گفت که بد نتیجه گرفته است ولی گرچه در نوع بازی هم چندان ایده آل نبوده اما آنقدرها هم که می گویند بد نیست.
 
*برگ برنده استقلال دربی زودهنگام است
 
وی افزود: ضمن اینکه دربی شرایط خاص خودش را دارد و تا اندازه ای شرایط روحی هر دو تیم در ارائه بازی مد نظرشان نقش عمده ای را ایفا می کند. البته شاید برگ برنده استقلال این باشد که دربی در هفته های ابتدایی برگزار می شود این تیم در ادامه می تواند شخصیت واقعی خودش را بهتر ارائه دهد.
 
زننده دو گل در دربی های 63 و 64 (رفت و برگشت) با اشاره به شرایط فعلی جدول رده بندی لیگ بیان داشت: با احترام به همه تیم های بالای جدولی باید بگویم اگر در حال حاضر برخی تیم ها آن بالا هستند صرفا به دلیل تاکتیک برتر آنها نبوده و شاید بتوان گفت که در بحث کسب نتیجه بهتر عمل کرده اند. کما اینکه در بازی آخر استقلال برابر ماشین سازی دیدیم که این تیم تا چه اندازه موقعیت از دست داد. قطعا بعد از دربی و با کاهش فشار روحی از استقلال این تیم نتایج بهتری کسب خواهد کرد.
 
*خسرو و جابر نفرات مهم استقلال هستند
 
هافبک تهاجمی اسبق استقلال درباره چهره های سرنوشت ساز استقلال در دربی 83 به مشرق گفت: اگر خسرو در استقلال شرایط خوبی داشته باشد که در این چند بازی نشان داده در وضعیت خوبی است و البته اگر پرسپولیس او را نبندد می توان گفت که او به همراه جابر انصاری که نشان داده در دربی ها با اعتماد بنفس بالایی بازی می کند می توانند کمک زیادی به استقلال بکنند.
 
*رحمتی سراپا انگیزه است
 
روانخواه در این باره که رحمتی در 4 بازی قبلی که برای استقلال به میدان رفته گل خورده و ممکن است در دربی هم ضعیف ظاهر شود بیان داشت: قطعا رحمتی شخصا برای این بازی انگیزه های خاص خودش را دارد. او در دربی گذشته 4 گل از پرسپولیس خورده و می خواهد هرطور شده در این دربی جبران کند.
 
وی ادامه داد: البته گاهی برخی توپ هابه سمت نقطه ای از دروازه می روند که 4 دروازه بان هم نمی توانند آن ها را دفع یا مهار کنند و باید دعا کرد روز شانس مهدی هم باشد و توپ هایی که به سمت دروازه اش می آید قابل مهار باشد.
 
*خوبی پرسپولیس غیر قابل انکار است
 
پیشکسوت استقلال همچنین در ارتباط با شرایط پرسپولیس به مشرق توضیح داد: پرسپولیس از نیم فصل لیگ گذشته به این سو سیر صعودی را آغاز کرده و هنوز هم در حال حرکت در همان مسیر است. این تیم در پایان فصل بازیکن زیادی از دست نداد و فقط به رفع نقاط ضعفش پرداخت و از این حیث نمی توان انکار کرد که تیم خوبی است. پرسپولیس شرایط خوبی دارد و تا اینجا هم کیفیت بازی هایش خوب بوده ولی این دلیل نمی شود که حتما در دربی هم به همان خوبی ظاهر خواهند شد. همانطور که نمی توان قاطعانه گفت که استقلال هم در دربی بد نتیجه می گیرد.
 
*استقلال مثل نفت بازی کند
 
کارشناس فوتبال کشورمان همچنین در این باره که ممکن است استقلال با روش بازی نفت تهران در لیگ گذشته که موفق شد با آن پرسپولیس را شکست بدهد بازی کند خاطر نشان کرد: اگر منصوریان بتواند همان کاری که با پرسپولیس کرد و این تیم را شکست داد را تکرار کند که خیلی خوب است.
 
*ساعت 19 شادی برای استقلالی ها آرزو دارم
 
وی افزود: اما درباره کیفیت این دربی باید با توجه به هوای خوب و شرایط دو تیم از نظر انگیزشی گفت که به احتمال زیاد یک دربی خوب را شاهد خواهیم بود. بازی که قطعا صحنه های جذاب کم نخواهد داشت. البته من آرزو می کنم که جمعه و ساعت 19 (بعد از دربی) هواداران استقلال با خوشحالی ورزشگاه را ترک کنند و به خانه برگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس