آشوبگر بازداشتی فتنه سال 88 با فرار به جلو گفت: احتمال تنش‌های سیاسی برای آسیب به ثبات اقتصادی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بسیار قوی است.

به گزارش مشرق، سعید لیلاز در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: تنها با ثبات اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری بازارها امکان جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی وجود ندارد.
 
وی اظهار داشت: استفاده روسیه از پایگاه‌ شهید نوژه همدان و تنش‌های ایجاد شده در خلیج‌فارس از مواردی هستند که فضای کشور برای جذب سرمایه‌های خارجی را متشنج می‌کند.
 
عضو مرکزیت حزب کارگزاران گفت: تنش‌ها به طور قطع در محیط کسب و کار اثرگذار است و تهدیدی برای جذب سرمایه داخلی و خارجی خواهد بود. به همین دلیل است که اگر به آمار سه ماهه اول سال نگاهی بیندازیم می‌بینیم که رشد اقتصادی کشور مثبت بوده اما رشد جذب سرمایه منفی بوده است. بنا بر این هنوز هم محیط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در ایران نداریم و نمی‌توانیم ادعای آن را داشته باشیم.
 
این آشوبگر مرتبط با سفارت انگلیس و بازداشتی فتنه سال 1388 توضیح نداده که آیا آشوب نیابتی آن سال موجب بی‌ثباتی اقتصادی شد یا نشد؟ و آیا فتنه‌گران به غرب آدرس دادند که برای توافق با ایران دست نگه دارد و تحریم‌های فلج‌کننده را به کار بگیرد یا نه؟! اگر بی‌ثباتی سیاسی بد است که قطعا بد است، بنابراین فتنه‌گران با چه منطقی برای کشور مزاحمت و بی‌ثباتی درست کردند.
 
اما درباره عدم امکان جذب سرمایه‌گذار خارجی پس از برجام روشن است که شرکت‌های خارجی مشتاق معامله با ایران هستند و مسئله آنها نه احساس بی‌ثباتی در ایران که مواجهه با تهدیدهای علنی آمریکا برخلاف تعهد صریح در برجام است، منتها جماعت بزک‌کار شیطان بزرگ حاضر نیستند نازک‌تر از گل به آمریکا بگویند و ترجیح می‌دهند مطابق میل آمریکا و انگلیس توپ را در زمین داخلی بیندازند.
 
نکته دیگر اینکه استفاده از ظرفیت روسیه برای سرکوب داعش، بخشی از ضرورت تامین امنیت و ثبات در کشور است وگرنه سرمایه‌گذار خارجی حاضر نمی‌شود با کشوری که دستخوش ناامنی و جنگ و تروریسم باشد، معامله کند.
 
و نهایتا اینکه حضرات مدعی ثبات، به واسطه برجام ایجاد ثبات کردند، اما در خدمت منافع غرب به نحوی که قیمت نفت به واسطه برجام تا یک‌سوم سقوط کرد!
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس