بیماری کلینتون حزب دموکرات‌ را در وضعیتی قرار داده که شاید در روزهای آینده شاهد تعیین فرد دیگری به جای او باشیم.

سرویس جهان مشرق - شاید هیچکس تا این اندازه مطمئن نبود که هیلاری کلینتون در پانزدهمین سالگرد واقعه یازده سپتامبر در میان مراسم، ناگهان بیهوش شود و مسیر انتخابات را در آستانه تغییر قرار دهد. حالا تصمیم‌سازان حزب دموکرات در معرض یک انتخاب کلیدی و بسیار سخت قرار گرفته‌اند تا جایگزینی را برای هیلاری بیابند که بتواند تضمین شکست حریق قدرتمندی چون ترامپ باشد.
کمیته ملی دموکرات‌ها در یک صورت می‌تواند از شر این موقعیت سخت رهایی یابد و آن هم این است که کلینتون آنها رهبران حزب را نسبت به سلامت خود اطمینان دهد که با توجه شواهد و مستندات حاکم در این روزها، چندان محتمل نمی‌نماید.
 
 عکس
 
موضوع بیماری هیلاری کلینتون که از چندی پیش برای اولین بار توسط ستاد ترامپ پررنگ و زبانزد شد، تا چندی پیش بطور اخص و اعم چندان جدی گرفته نمی‌شد. با ظهور «استفن بنون» به عنوان مدیر اجرایی و «کلیان کانوی» به عنوان مدیر ستاد وی، حد و شدت پرداختن به موضوع بیماری وی همزمان با بروز رفتارهای عجیب از کلینتون در اجتماعاتش قوت گرفت.  هر دو نفر که یکی از آنها یک مشاور برجسته و دیگری در تخریب حریفان خبره است، بر اساس این سخن چندین ماه پیش ترامپ که «اگر بر کلینتون فشار وارد شود، از درون به هم می‌ریزد» پیش رفتند و بهتر بگوییم که از خوش اقبالی ترامپ و ستادش، بیماری‌ها و مشکلات کلینتون یکی پس از دیگری بروز کرد و حتی پای انجمن پزشکان آمریکا هم به قضیه تایید اوضاع وخیم وی باز شد.
هیلاری بلافاصله پس از بیهوش شدن‌اش در مراسم یابود واقع یازده سپتامبر، به آپارتمان «چلسی» -دخترش- رفت و در آنجا در گفتگو با خبرنگاران خبر از بازگشتش داد اما وقتی خبرنگاران خواستند که در زمان بازگشت‌اش به خانه خود همراه وی باشند، ستادش اجازه این کار را نداد و این امر به شائبه‌ها افزود.
 
عکس 
 
نمایش و حفظ ظاهر هیلاری کلینتون هنگام خروج از آپارتمان دخترش در روز یازده سپتامبر پس از درمان موقت و اورژانسی
 
نامزد حزب دموکرات برای پایان دادن به شایعات مربوط به عارضه‌های مغزی‌اش، باید گزارش پزشکی کامل خود را برای مردم آمریکا منتشر سازد. این در حالی است که طی روز‌های اخیر هم پزشک شخصی وی و هم ستادش اعلام کرده‌اند که او فقط مبتلا به ذات‌الریه است. اما از آنجایی که گواهی پزشک مذکور و بیانیه ستاد وی به دلیل ظن قرابت مورد وثوق نیست، نیاز به انتشار گزارش کامل از سوی یک فرد یا نهاد بی‌طرف است. هیلاری اعلام کرده که طی روز‌های آتی ضمن انتشار گزارش مربوطه، به سر کار خود در ستاد بازخواهد گشت. «برایان فالون» سخنگوی کلینتون در روز گذشته اعلام کرد که وی به زودی به ستاد بازخواهد داشت و او در بدترین حالت فقط گرفتار ذات‌الریه سطحی است.
 
{$sepehr_media_1759437_400_300}
 
صحنه‌ای که نمایانگر حال وخیم هیلاری پس از حضور در مراسم یادبود یازده سپتامبر  است
 
اما نظر کارشناسان که بسیاری از آنها معتقدند که کلینتون طی روزهای آتی کناره‌گیری خود را اعلام خواهد کرد، چیز دیگری است. «دیوید شوستر» -یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران آمریکا- بر این باور است که هیلاری به زودی از کاندیداتوری استعفا می‌دهد.
او از قول یکی از منابع اصلی حزب دموکرات که خواسته نامش فاش نشود، گفت: «در این چند روز، با هیلاری به گفتگو می‌نشینیم تا او را مجاب به کناره‌گیری کنیم. اما حزب کاملا به نظر خود هیلاری احترام می‌گذارد که آیا می‌خواهد ادامه بدهد یا نه».
 
 
 
 
شوستر معتقد که اکنون وضعیت انتخابات وارد «وضعیت نامعلوم» شده است. او هم در توئیتر خود با استناد به اطلاعات صادره از منابع داخل حزب عنوان کرده است و هم از قول همان منبع می‌گوید: «باید انتظار برگزاری جلسه‌ای بین هیلاری و کمیته ملی حزب دموکرات جهت نهایی کردن استعفای او را داشته باشیم».
 

 
سرفه‌های ی‌پایان هیلاری در سخنرانی‌ها
 
طبیعتا کلینتون نیاز به جایگزین دارد. روند انتخاب جایگزین بدین صورت خواهد بود که وی با رای اکثریت دموکرات‌ها انتخاب می‌شود. سه گزینه برای جایگزینی با هیلاری وجود دارند: جو بایدن، تیم کین، و برنی سندرز. نکته اینجاست که طبق قوانین، حزب دموکرات هیچ وظیفه‌ای ندارد که برنی سندرز را به دلیل دارا بودن بیشترین رای پس از هیلاری و یا تیم کین را به دلیل دارا بودن حق قائم‌مقامی، به عنوان نامزد نهایی بپذیرد. کمیته ملی حزب اراده و اختیار کامل در انتخاب جایگزین هیلاری کلینتون را داراست. اما چیزی که مشخص است این است که در صورت جایگزینی هر کسی با هیلاری، جایگاه و حق قائم‌مقامی کین محفوظ است.
 
 عکس

1. گزینه اول، که محتمل‌ترین گزینه به شمار می‌رود اما محبوب‌ترین گزینه نیست، «جو بایدن» است. وی که همگان انتظار داشتند به عنوان کاندیدای اصلی حزب دموکرات خود را معرفی نماید، با مرگ پسرش در اثر سرطان، اقدام به اعلام کاندیداتوری نکرد.
بایدن یک سیاستمدار زبده است؛ از محبوبیت زیادی در بین دموکرات‌ها و حتی بخشی از جمهوریخواهان برخوردار است و پرونده‌اش بسیار پاکتر از هیلاری است. اما مشکل بزرگی که دارد، سن اوست. وی، هم‌اکنون وارد 74 سالگی شده است.
«استفانی داب دوئیلسون» که یکی از برجسته‌ترین تحلیلگران آمریکاست، معتقد است که بایدن نمی‌تواند توفیق چندانی بیابد. چرا که با انتخاب او به جای کلینتون، آن دسته از هواداران سندرز که از هیلاری حمایت کردند به شدت از اینکه چرا نامزد محبوبشان به جای هیلاری قرار نگرفته، خشمگین می‌شوند و به هیچ وجه از بایدن حمایت نخواهند کرد و شاهد ریزش خیل عظیمی از رای دهندگان دموکرات خواهیم بود و تقریبا شکست بایدن در مقابل ترامپ که روز به روز قدرت می‌گیرد، حتمی خواهد بود. این فشار از همین حالا شروع شده که طرفداران سندرز با ایجاد کمپین، حزب دموکرات را برای انتخاب وی به شدت تحت فشار گذاشته‌اند اما مشکل اینجاست که طبق آنچه توسط ویکی‌لیکس فاش شد، رهبران و اکثر اعضای حزب اصلا خوش ندارند که سندرز را در قامت رییس‌جمهور ببینند. دوئیلسون بر این باور است که تصمیم‌سازان کمیته ملی حزب، نهایتا فارغ از هر گونه خصومت و بی‌میلی شخصی، مجبورند آن کسی را انتخاب کند که پتانسیل‌اش برای شکست‌ دادن ترامپ بیش از بقیه است.
 
عکس 
 
2. گزینه دوم، «برنی سندرز» رقیب سرسخت سابق هیلاری است که از محبوبیت بسیار زیادی در بین جوانان و چپ‌گراها برخوردار است. اما سن او با رقم 75، بزرگترین مانع بر سر راه رییس‌جمهور شدنش است. البته در رابطه با سندرز باید گفت که وی یک بار در طی گردهمایی ملی دموکرات‌ها، در حالی که می‌توانست از حق رای بازنگری استفاده کند و در صحن علنی کنوانسیون ایجاد تنش نماید، از این اقدام خودداری کرد و مانع از هر گونه بی‌ثباتی در بدنه روابط دموکرات‌ها شد که منطقا باید یک امتیاز از سمت رهبران حزب برای وی محسوب گردد. دوما اینکه سندرز همان بلایی که هیلاری سر اوباما آورد را سر هیلاری آورد. کلینتون در سال 2008 وقتی رقابت را به اوباما واگذار کرد، «وکلای انتخاباتی» خود را به او نداد اما او را حمایت کرد. او این کار را کرد که در صورت افتادن اوباما -حال به هر دلیلی- وی به عنوان نامزد حزب جایگزین شود اما از بداقبالی‌اش اوباما تا به امروز به جای او رییس‌جمهور آمریکاست. سندرز نیز از این تاکتیک بهره برد اما ظاهرا اگر رهبران حزب سنگ نیاندازند و قضیه‌ای همچون قضیه تضییع حق او که توسط هکرهای ویکی‌لیکس کشف شد تکرار نشود، او شانس بالایی دارد که جایگزین هیلاری بیمار و نامناسب برای ریاست جمهوری شود. سندرز اکنون محبوب‌ترین نامزد انتخاباتی بالقوه آمریکاست. او در نظرسنجی‌های هفته‌های پیش از پیروزی درون‌حزبی هیلاری و ترامپ، مدام این دو نفر را شکست داد و از محبوبیت بسیاری در اقشار مختلف و بخصوص اقلیت‌ها برخوردار است. 
 
عکس 
 
 
3. «تیم کین» -قائم مقام هیلاری- سومین گزینه‌ است. وی با کوله‌باری از تجربه و چهره‌ای موجه در میان هر دو حزب، هر چند که خود را به اندازه کافی آماده برای ریاست جمهوری نمی‌داند اما نظر هواداران کلینتون بر این است که وی دارای پتانسیل کافی برای روبرویی با ترامپ است.اما مشکل کین این است که وی دارای کاریزمای کافی برای طرفداران سندرز که هیلاری را حمایت کردند نیست. ممکن است که کین در بین هواداران کلینتون محبوب باشد اما در گردونه محبوبیت برای اقشار ملت جایگاهی ندارد. از طرفی، درصد بازی خوردنش از لمپن‌های ستاد ترامپ خیلی بیشتر از هیلاری است. از سوی دیگر، بسیاری از منتقدین و صاحبنظران، او را دچار وضعیت دائم‌الانفعال می‌دانند که در برخورد با فرد چالشی و جنجالی چون ترامپ، دچار مشکل انبساط تمرکز و استرس در مناظره‌ها می‌شود.
 
 عکس
 
طبق گزارشات علمی و شواهد مستند، ذات‌الریه عموما در افراد سالخورده رخ می‌دهد و براحتی می‌تواند با ایجاد اختلال در کارکرد سایر اعضای بدن، موجب مرگ شخص شود. ذات‌الریه در 90 درصد از افراد بالای 65 سال موجب مرگ شده و هیلاری کلینتون در این ماه اکتبر 69 ساله می‌شود.
طی چند سال اخیر، شاهد مرگ تعداد قابل توجهی از سیاستمداران و هنرمندان آمریکایی در اثر ایست قلبی ناشی از ذات‌الریه بوده‌ایم. در هر حال، اگرچه شایعاتی در مورد بیماریهای دیگر وی هم وجود دارد اما ذات‌الریه با توجه سن کلینتون و شواهد متعدد مستند، خود به تنهایی می‌تواند او را از پای درآورد.
 
 
منابع:
 
http://www.express.co.uk/news/world/709733/what-happen-hillary-clinton-drops-out-us-election-replace-kaine-biden-bernie

http://heavy.com/news/2016/09/who-would-bernie-replace-hillary-clinton-if-dropped-out-democratic-nominee-health-kaine-biden-videos-pneumonia/

http://www.thepoliticalinsider.com/hillary-health-drops-out-democrats-replace/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمود ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    خدا همشون رو نابود کنه. حالا با ذات الریه یا سرطان یا هر کوفتی که هست نسلشون رو برداره که این جنگ ها و جنایت هاشون هم برداشته بشه.
  • مسعود ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    اگه عربستان پدر داعشه ، این عفریته هم مادر داعشه . بمیره دنیا از دستش راحت شه.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    ترامپ و رییس جمهور بدونید چه کسی خوشش بیاد چه نه پس تصویر واقعی از ترامپ ارايه کنید از الان برنامه ریزی کنید.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    خدا حفظ کنه کیلینتونو که ترامپ نشه و الا خدا به داد ما برسه حدا نگهدارت باشه خاله هیلاری
  • آقای م ر ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    بعید نیست این هم یه نمایش تبلیغاتی باشه. از شیاطین بزرگ هیچ چیز بعید نیست..
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    از ازدومکراتهای مزور خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بدم می آید
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    باید گفت: چوب خدا صدا ندارد.
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    همشون برن به جهنم....
  • مخلوق خدا ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    سندرز میتونه ایلات فراماسونرها رو نجات بده از تکبر واهی
  • مهدي ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    لعنت به ستمگران معاصر ريس جمهور هاي آدم كش آمريكا از اول تابه آخر آه مظلومين سوريه ويمن آن ها را خواهد گرفت
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله. اونا برنامه شون منسجمه و از قبل مشخصه که رییس جمهور باید در ریل صهیونی حرکت کنه ، در طی این چند سال کی از دشمنی شون نسبت به ایران و شیعیان کم شده هیچوقت اما اینجا بعضی ها فکر می کنن که بعضی از اقایون امریکایی چقد مهربونن! و لذا متقابلا باید مهربون بود و لبخند زد غافل از اینکه این بی صدایی گرگ برای کمین کردن و گرفتن شکارشه نه اینکه مهربون شده.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    هر کدوم هم که بیاد باز آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه، همشون از یک جبهه هستن، این حزب بازی ها هم ایجاد تنوع کازب واسه مردمشونه
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    بی بهره از فر انسانی و سرشار از شر شیطانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس