کد خبر 63061
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷

محمدکاظم مزینانی نویسنده رمان «شاه بی‌شین»، از اعمال دست‌کم 20 مورد اصلاحیه برای چاپ دوم آن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمدکاظم مزینانی درباره چاپ دوم رمان انقلابی «شاه بی‌شین» گفت: این رمان که سوره مهر ناشر آن است، برای چاپ دوم بیش از 20 مورد اصلاحیه از سوی اداره کتاب وزارت ارشاد بدان وارد شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانم کتابم را نجات دهم، ناگزیرم این اصلاحات را اعمال کنم، ولی چنین برخوردهایی باعث دلسردی مولف و ناشر می‌شود که امیدوارم دوستان وزارت ارشاد همدلی بیشتری به خرج دهند.

نویسنده «داستان ناتمام» درباره نوع اصلاحاتی که به کتاب وارد شده است، توضیح داد: از اصلاح یک واژه تا جمله و سطر و پاراگراف اصلاحیه خورده است.

مزینانی درباره دیگر کتاب‌هایش توضیح داد: «گنج‌ها و آدم‌ها» عنوان یکی از رمان‌های آماده چاپم است که مدتی پیش آن را به ناشری داده‌ام، اما هنوز مطمئن نیستم که با همین ناشر کار کنم. این رمان 4 اپیزودی در 250 صفحه نوشته شده که در آن 4 شخصیت زندگی گذشته خود را روایت می‌کند و در پایان به زمان حال برمی‌گردند و داستان در یک حرکت دایره‌ای از حال به گذشته و دوباره بازگشت به زمان حال تکمیل می‌شود.

وی در پایان اشاره کرد: همچنین دومین رمانم در حوزه ادبیات انقلاب مدتی است آغاز کرده‌ام، ولی هنوز کار به مرحله نهایی نرسیده است. این رمان را به نوعی می‌توان اپیزود دوم «شاه بی‌شین» دانست؛ گرچه منظورم از اپیزود دوم به معنای جلد دوم نیست.

لازم به یادآوری است، رمان «شاه بی‌شین» مزینانی از جمله آثار داستانی درباره ادبیات انقلاب است که از سوی منتقدان و نویسندگانی چون امیرحسین فردی، رضا امیرخانی، محمدرضا گودرزی و ... تحسین شده است.

داستان این رمان از بیماری شاه دوم پهلوی آغاز شده و سپس با نگاهی به گذشته، از کودکی تا لحظه مرگ محمدرضا از زبان وی روایت می‌شود. همچنین نوع نگاه شاه به زن، جامعه، دنیا، اطرافیان و حتی روابطش با اشیا و حیوانات در این رمان تصویر شده‌ است.

«شاه بی‌شین» برگزیده دومین جشنواره داستان انقلاب است که در بخش داستان بزرگسال، نخستین تجربه نویسنده در این حوزه محسوب می‌شود که پس از انتخاب در جشنواره داستان انقلاب و بازنویسی نهایی از سوی نویسنده در سال 1389 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس