دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه سازمان حمایت مخالفتی با افزایش قیمت محصولات این صنف ندارد گفت: باوجود افزایش ۷۰ درصد قیمت شکر در سال جاری، به دلیل رکود بازار داخلی و لزوم رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی تمایلی به افزایش قیمت نداریم.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات،  جمشید مغازه‌ای اظهار کرد: باوجود بخشنامه سازمان حمایت مبنی بر "افزایش و کاهش قیمت، به نوسانات ارز و تقاضا بستگی دارد و به تولیدکنندگان مربوط می‌شود" بازهم تولیدکنندگان تمایلی به افزایش قیمت ندارد، زیرا افزایش قیمت در بازار باعث رکود می‌شود و در تولید و صادرات وقفه ایجاد می‌کند.

وی افزود: با افزایش قیمت شکر و نایاب شدن آن در بازار، عرضهی آن فقط به بورس منوط شده که این امر باعث شد تا بسیاری از شرکتهای کوچک و نوپا که نقدینگی کافی برای تأمین مواد اولیه نداشتند لطمهی فراوانی را متحمل شدند.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: طی آمار موجود حداقل میزان مصرف سالیانه‌ی شکر کشور دومیلیون و دویست هزار تن و حداکثر 2 میلیون و 400 هزار  تن است و  محصول شکر مصرفی داخلی از طریق چغندر و نیشکر به‌دست می‌آید که کاملاً مشخص بوده و آمار دقیقی از آن موجود است.

مغازه‌ای درباره شرایط صنعت بابیان اینکه توان صنعت شیرینی و شکلات بسیار وسیع  و قدرتمند است، آمار اشتغال بسیار بالایی دارد گفت: این صنعت باید موردحمایت قرار گیرید و امکانات و تسهیلات خاص برای آن در نظر گرفته شود تا صادرات آن تقویت شود.

مغازه‌ای به فعالیت‌های انجمن اشاره کرد و گفت: حضور بسیار فعالی در نهادهای مختلف مانند اتاق بازرگانی داشته‌ایم و مشکلات این صنعت را برای آنها بازگو کردیم و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم در 6 ماهه دوم سال این مشکلات به حداقل رسانده شود.

بنابراین گزارش پانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران از امروز 23 شهریور تا 26 شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

مغازه‌ای دراین‌ارتباط گفت:30 درصد افزایش مشارکت‌کننده داخلی و 100 درصد افزایش مشارکت‌کنندگان خارجی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

وی افزود: استقبال شرکت‌های خارجی 100% نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در خصوص شرکت‌های داخلی نیز در تمامی زمینه‌ها حدود 30% افزایش متقاضی داشته‌ایم.

مغازه‌ای به همکاری با نمایشگاه  ISM  آلمان با نمایشگاه شیرینی و شکلات اشاره کردند و افزود: با توجه به این موضوع که نمایشگاه ISM آلمان کاملاً تخصصی است. این دو نمایشگاه به توافقاتی مبنی بر خواهرخواندگی رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    من نميدانم چرا شكر در ايران آنقدر گران است در همه دنيا شكر جزو كم ارزشترين مواد خوراكي است بما كه رسيد شكر ناگهاني در ايران بر بها شد دليلش حقه بازي و طمع برخي واردكنندگان بي وجدان است هر كس كه ملت را آزار ميدهد خداوند از او نگذرد حتي شكر را هم براي مردم يك چيز محال ميخواهند بكنند ، بگذريم كه مردم هر چه كمتر شكر بخورند سالم تر خواهند بود ولي بحث طمع يك مشت دزد و از خدا بي خبر است وگرنه همان بهتر كه مردم شكر كم بخورند كه در اينجا به شكر و نمك و أرد سفيد ميگويند كشنده هاي سفيد ولي مشگل به شكر ختم نميشود انها دارند خون اين ملت خوب و صبور را به شيشه ميكشند تا جيب هاي سوراخ خودشان را پر كنند ،خداوند لعنت شان كند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس