کد خبر 630429
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵

رئیس اتحادیه پیچ و مهره‌فروشان استان تهران از تعطیلی بیش از 90 کارخانه تولید پیچ و مهره در کشور خبر داد و گفت: پیچ و مهره‌های خارجی از چین و تایوان وارد می‌شود.

به گزارش مشرق، نورالدین مهری در مورد وضع بازار پیچ و مهره اظهار داشت: صنف پیچ و مهره با واژه قاچاق کالا ملموس نیست و در این صنف، قاچاق نداریم.

وی با اشاره به اینکه مرزهای ایران دروازه ورود 70 درصد پیچ و مهره خارجی است، تصریح کرد: عمده پیچ و مهره‌های وارداتی از کشورهای چین و تایوان در بازار ایران عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره‌فروشان استان تهران با بیان اینکه ویروس تعطیلی کارخانه‌ها به بدنه صنف پیچ و مهره هم سرایت کرده است، از تعطیلی بیش از 90 کارخانه تولید پیچ و مهره در داخل کشور خبر داد.

وی افزود: 117 کارخانه تولید پیچ و مهره در گذشته فعالیت داشتند که اکنون شمار فعالان این بخش به 25 کارخانه رسیده است که تنها با 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

مهری با تأکید بر اینکه نیاز به حمایت‌های ویژه دولتی داریم، اضافه کرد: اگر دولت حمایت‌های ویژه‌ای از صنف پیچ و مهره داشته باشد و کارخانه‌های نیمه فعال ما را فعال و تعطیل را دوباره احیا کند، با ظرفیت غنی داخلی، میزان واردات را به 30 درصد می‌رسانیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس