انتخاب بنجامین ویلیامز استرالیایی برای قضاوت دیدار ازبکستان و ایران این روزها حسابی در محافل خبری گل کرده و موافقان و مخالفان خودش را دارد. داوری که در دادن کارت هیچ ابایی ندارد.

سرویس ورزش مشرق - همانگونه که در چند روز گذشته اعلام شد، بنجامین ویلیامز استرالیایی قضاوت دیدار سوم ایران در راه رسیدن به جام جهانی فوتبال برابر ازبکستان را بر عهده گرفته تا با توجه به سابقه این داور، دلهره بر آسمان اردوی تیم ملی حکم فرما گردد.
 
کارنامه داور جنجالی پس از بازی ایران و عراق +جدول 

اولین معترض به این انتخاب کارلوس کی روش است. مرد پرتغالی هرگز سختگیری عجیب این استرالیایی ۳۹ ساله را در دقیقه ۴۳ دیدار ایران برابر عراق فراموش نمی کند؛ یکشنبه دوم فروردین ماه سال ۹۴ مهرداد پولادی مدافع چپ آن زمان تیم ملی ایران بعد از دریافت کارت زرد نخستش از ویلیامز - در دقیقه ۲۳ بازی با عراق - روی یک برخورد ساده با کارت زرد دوم بنجامین روبر شد تا ایران از دقیقه ۴۳ تا انتهای دیداری که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید؛ ۱۰ نفره باشد.

به هر تقدیر ایران خیلی زود در مرحله حذفی جام ملت ها روی ضربات پنالتی به عراق ۱۱ نفره باخت اما خاطره بد ویلیامز در ذهن ایرانی ها بر جای ماند.

این استرالیایی پس از قضاوت بحث برانگیز دیدار تیم های ایران و عراق تا امروز و طی یک سال و ۵ ماه و ۲۰ روز اخیر چهار بازی ملی را داوری کرده که در سه تای آنها با نشان دادن کارت قرمز حضور خود را به اثبات رسانده است.
 
کارنامه داور جنجالی پس از بازی ایران و عراق +جدول 
 
این انتخاب در حالی صورت گرفته که ویلیامز پس از بازی ایران و عراق برای دیدار فولاد و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد اما حمله کاربران ایرانی به صفحه مجازی این داور و حواشی زیادی که به وجود آمد،  AFC را بر آن داشت تا دست به تغییر داور مسابقه مذکور بدهد و ویلیامز به ایران نیاید. همین تغییر یکی از موارد اعتراضی کی روش برای انتخاب مجدد ویلیامز برای قضاوت دیدار حساس ایران و ازبکستان در تاشکند است.
 
در ادامه قضاوت های بین المللی بنجامین ویلیامز پس از دیدار ایران و عراق را بررسی کرده ایم:

هت تریک ملی با ویتنام ؛ فلسطین و بوسنی
آقای ویلیامز بعد از اینکه در دیدار دوستانه ژاپن برابر تونس خویشتنداری کرد و به کسی کارت قرمز نشان نداد در سه قضاوت  رسمی ملی خود بازیکنانی از ویتنام (دیدار با تایلند) فلسطین (مقابل امارات) و بوسنی و هرزگوین (برابر دانمارک) را با کارت های قرمز خود از زمین اخراج کرد.

جالب اینکه بنجامین ۳۹ ساله در سه دیدار یاد شده روی هم ۱۹ کارت زرد هم از جیب خود بیرون آورد که نشان می دهد این داور برای کنترل بازیها بیش از اینکه به مدیریت خود اعتماد کند به داشته های درون جیبش متکی است.

هت تریک آسیایی بنجامین
بنجامین ویلیامز البته که سابقه هت تریک دادن کارت قرمز در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد. این داور متولد شهر کانبرا استرالیا در سه دیدار پی در پی آسیایی خود در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۶ به بازیکنان الاتحاد عربستان (برابر لوکوموتیو تاشکند)جیانسو چین (مقابل اف سی توکیو) و الجیش قطر (برابر الاهلی عربستان) کارت قرمز داده است تا تحت هر شرایطی روند خبرسازی خود در میادین فوتبال را ادامه دهد.
 
کارنامه داور جنجالی پس از بازی ایران و عراق +جدول 

رکوردی که با ایران زد
ویلیامز که از سال ۲۰۰۶ وارد لیست داوران الیت شده است اگرچه که داوری متکی به خرج کارت های رنگارنگ برای قضاوت بازیها بوده با این حال رکورد ولخرجی هایش را در همان دیدار بحث برانگیز ایران و عراق به ثبت رسانده است.

در دیدار یاد شده قاضی استرالیایی که انگار از قضاوت مقابل دیده هم وطنانش مسرور شده بود ۱۰ کارت زرد و یک کارت قزمز به بازیکنان دو تیم داد.

قابل توجع اینکه قبل و بعد از این دیدار  تعداد کارتهای زرد و قرمز آقای بنجامین از عدد ۸ تجاوز نکرد تا رکورد او - در از دست دادن کنترل بازی -  همانجا به ثبت برسد.

حال باید صبر کرد و دید این استرالیایی دوباره چه خوابی برای دیدار حساس ازبکستان مقابل ایران خواهد دید.
 
جدول قضاوت های ملی بنجامین ویلیامز پس از دیدار ایران و عراق
 

شماره بازی

مسابقات

تاریخ بازی

نتیجه

تعداد کارت زرد

تعداد کارت قرمز

نکته ویژه

۱

دوستانه

جمعه ۷فروردین۹۴

ژاپن۲تونس۰

۳

-

-

۲

انتخابی جام جهانی

یکشنبه ۳خرداد۹۴

تایلند۱ویتنام۰

۶

۱

دقایق۵۰و۷۳ به چایوویتنامی کارت زرد داد

۳

انتخابی جام جهانی

پنج شنبه ۵فروردین۹۵

امارات۲فلسطین۰

۷

۱

دقیقه۶۰برای میزبان پنالتی گرفت.۶۸درویش از فلسطین اخراج شد

۴

جام کرین ژاپن

جمعه ۱۴خرداد۹۵

بوسنی۲دانمارک۲ ضربات پنالتی بوسنی۴-۳

۶

۱

دقیقه ۷۰ مدافع بوسنیاوگنی اخراج شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    کار به داور ندارد،اگر ما خوب بازی کنیم
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ژاپن 11 نفره به امارات باخت چه رصد ده نفره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس