کد خبر 630059
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

تایمز اسرائیل مدعی شد احتمال دارد نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سفرش به نیویورک با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نداشته باشد.

به گزارش مشرق، در ادامه اختلافات شخصی سران کنونی تل‌آویو و واشنگتن، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفرش به آمریکا احتمالا با «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور دیدار نخواهد کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» با اینکه دفتر نخست وزیری از اظهار نظر رسمی درباره دیدار نتانیاهو و اوباما خودداری کرده، اما هیچ برنامه رسمی هم برای دیدار این دو اعلام نشده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه بیستم سپتامبر (30 شهریور) برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، وارد نیویورک خواهد شد.

این ادعاها در حالی است که پیام ویدئویی روز جمعه نتانیاهو، که در آن آمریکا و کشورهایی را که از تخریب شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و خروج اسرائیلی‌ها از مناطق فلسطینیان حمایت می‌کنند، به پاکسازی نژادی یهودیان از کرانه باختری متهم کرده بود، باعث عصبانیت مقامات آمریکایی شده است. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن می‌گوید نتانیاهو در این پیام ویدئویی تلویحا دولت اوباما را به تلاش برای پاکسازی نژادی یهودیان متهم کرده است.

در سال‌های اخیر نتانیاهو و اوباما بارها در مورد موضوعات مختلف با هم به اختلاف برخورده‌اند. با این حال اغلب کارشناسان آمریکایی این اختلاف را موضوعی شخصی و ساختاری می‌دانند. «جفری گلدبرگ» خبرنگار مشهور نشریه «آتلانتیک» می‌گوید اختلاف این دو بیش از آنکه اختلاف میان اسرائیل و آمریکا باشد، مشکل شخصی بین نتانیاهو و اوباما است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس