کد خبر 629983
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

یک خواننده گفت: روزی استادی به من گفتند خواننده باید حافظ و سعدی را بشناسد و این برای من خیلی جالب بود و دیدم که تمام ترانه‌ها برگرفته از اشعار غنی فارسی هستند

به گزارش مشرق، امیرحسین تاجیک خواننده با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص کتاب گفت: انسان یک جوینده است و خواندن کتاب پاسخی برای این جستجو است که همین جستجو من را نیز به سمت کتاب خواندن سوق داد. خواندن را با کتب تاریخی آغاز کردم و علاقه زیادی به تاریخ ایران داشتم. هرچند خواندن تاریخ روح مرا سیراب نکرد و بعد از آن به عرفان کشش پیدا کردم.

وی با اشاره به ارتباط موسیقی و ادبیات عنوان کرد: بخشی از موسیقی با ادبیات و ترانه عجین است. روزی استادی به من گفتند خواننده باید حافظ و سعدی را بشناسد و این برای من خیلی جالب بود و دیدم که تمام ترانه‌ها برگرفته از اشعار غنی فارسی هستند و این دیدگاه به من وزن و ریتم داد و کمک بسیاری به من کرد.

این خواننده در خصوص کتاب باز بودن خود گفت: شش سالی می‌شود که واقعا کتاب باز هستم. وقتی انسان کتاب باز می‌شود یعنی کتاب می‌شود جزئی از زندگی انسان و رجوع به کتابفروشی‌ها کاری دائمی می‌شود. وقتی کتاب‌های اصیل را پیدا می‌کنم انگار یک گنج را یافته‌ام چرا که تمام تجارب یک انسان در یک کتاب نوشته شده و چقدر خوب است که آدم بی دردسر بنشیند و تجربیات یک انسان فرهیخته را بخواند.

وی ادامه داد: آخرین کتابی که خواندم و بر من تاثیرگذار بود سیزده جلد کشف الاسرار و وعده الابرار خواجه عبدالله انصاری بود که پیشنهاد می‌کنم به همه که این کتاب را بخوانند. در این مسیر بزرگان بسیاری هستند که هرکدام گوشه‌ای از این اقیانوس را گرفته‌اند. نگاه مولانا وصف بسیار بزرگ و سماع گونه‌ای از هستی است و مولانا آنقدر زبردستانه دنیا را به تصویر کشیده است که انسان لذت می‌برد و خواندن کتاب مولانا از واجبات است. ما باید به ایرانی بودن‌مان بنازیم چراکه این بزرگان در فرهنگ و تاریخ ما وجود دارند.

تاجیک در پایان با اشاره به ارتباط خواننده و ترانه سرا خاطرنشان کرد: موضوع و سوژه در ترانه برای من اهمیت زیادی دارد و من حتی برای ترانه‌ها سناریو می‌نویسم و به ترانه‌سرا می‌دهم تا بر اساس آن ترانه بسراید چرا که اگر خواننده بتواند با ترانه سرا ارتباط برقرار کند بسیار خوب و موثر است.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان تهیه کننده آن است روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس