کد خبر 617829
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

پرواز همای در نشست خبری که در دفتر موسسه آوای هنر برگزار شد در خصوص زمان برگزاری کنسرت های خود در روزهای آینده و سایر مسائلی که در خصوص آن ها سؤالاتی از جانب رسانه ها وجود داشت از جمله خواندن تیتراژ فیلم «یتیم خانه ایران» صحبت کرد.

به گزارش مشرق، پرواز همای در نشست خبری که در دفتر موسسه آوای هنر برگزار شد در خصوص زمان برگزاری کنسرت های خود در روزهای آینده و سایر مسائلی که در خصوص آن ها سؤالاتی از جانب رسانه ها وجود داشت صحبت کرد گفت : ما 26 و 30 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و همچنین 27 و 28 و 29 در فضای باز کاخ سعدآباد برگزار خواهند شد.  
 
وی در خصوص آهنگ هایی که در این کنسرت اجرا خواهد شد افزود: تعدادی از کارهایی که اجرا می شود مربوط به آثار قبلی است و تعدادی هم از کار های جدید است که در آلبوم آینده ام منتشر خواهند شد اما من در این کنسرت آن ها را برای مردم اجرا خواهم کرد .
 
همای ادامه داد: وضعیت بلیت فروشی هم الحمدلله خوب است و بلیت ها رو به اتمام هستند. امیدوارم که بتوانیم جواب این استقبالی که از سوی مردم به وجود آمده است را بدهیم.
 
این خواننده موسیقی سنتی در خصوص محل برگزاری کنسرت ها گفت: برای محل کنسرت ها گزینه های دیگری هم بودند و ما هم برای اجرا در آم مکان ها رایزنی هایی انجام دادیم اما هم از بابت اینکه ما دیر اقدام کرده بودیم و هم نظراتی که راجع به ما وجود دارد اجازه اجرا در آن سالن ها را ندادند که البته من امیدوارم این مشکلات هم به زودی و با شناختی که به مرور از همدیگر به دست می آوریم حل شوند. 
 
همای درباره همکاری اش با ابوالقاسم طالبی و دلایل خوانندن تیتراژ «یتیم خانه ایران» گفت: یک سال پیش آقای طالبی با من تماس گرفتند و ماجرای این فیلم را برای من توضیح دادند. ایشان آن موقع از من خواستند که من برای کارشان موسیقی بنویسم. من این کار را منوط به این کردم که فیلم را ببینم. وقتی فیلم را دیدم بسیار با آن ارتباط برقرار کردم و از فیلم خوشم آمد. تصمیم گرفتم که برای کار موسیقی بنویسم. در همین گیر و دار عجله تیم سازنده فیلم برای راندن کار به جشنواره فجر و همچنین آغاز امتحانات من در ایتالیا باعث شد که این همکاری برای مدتی قطع شود.
 
وی ادامه داد: پس از بازگشت من از ایتالیا دوباره ارتباط من با آقای طالبی برقرار شد و اینبار تصمیم گرفتیم که من تیتراژ اثر را بخوانم. دلیل اینکه من خودم نیز تمایل به این کار داشتم یکی خود فیلم بود که من خیلی آن را دوست داشتم و به مردم هم پیشنهاد می کنم حتماً آن را ببینند و همچنین در این مدت احساس کردم که آقای طالبی خیلی آدم با معرفتی است و چون مرام و معرفتش را به ما ثابت کرد ما هم در جواب این رفتار ها این خدمت را به او و فیلمش انجام دادیم. از سوی دیگر من تا زنده‌ام به هر کاری که احساس کنم هدفش خدمت به کشور است کمک خواهم کرد.
 
همای همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید با توجه به همزمانی این روزها با المپیک آیا شما با این علاقه ای که به خواندن آثار ملی دارید اثری را هم برای قهرمانان ورزشی می خوانید گفت: قطعاً به این کار علاقه دارم اما متأسفانه خواندن این دست از آثار به دلیل ورود افرادی که تخصصی ندارند و ترانه های بی محتوا و بی مضمونی در این خصوص اجرا می کنند مرا برای ورود به این حوزه دلسرد می کند. اما اگر شرایطش فراهم شود و بتوانیم اثر خوبی را بسازیم مایل به انجام این کار هستم. 
 
این خواننده سنتی در خصوص آثار پخش شده در مناسبت های مختلف از شبکه های سیما افزود: ما می توانیم برای مناسبت های ملی و مذهبی که در طول سال داریم آثاری به مراتب با کیفیت تر و شنیدنی تر از آن چیزی که الآن هست داشته باشیم به شرط آن که صدا و سیما در خصوص سایست هایی که برای کار های مناسبتی دارد تجدید نظر هایی را با مشورت با اهالی موسیقی انجام دهد. 
 
پرواز همای که در مسیر کاری خود اتفاقات مختلفی از جمله مهاجرت را تا به امروز از سر گذرانده در توصیه ای به کسانی که تازه می خواهند پا به این عرصه بگذارند گفت: من به هیچ عنوان مهاجرت را پیشنهاد نمی کنم چرا که اگر در کشور خود باید از صفر شروع کنی در یک کشور دیگر باید از صد قدم عقب تر  از صفر شروع کنی. همچنین به تازه وارد ها توصیه می کنم منتظر اینکه کسی همه کارهایشان را انجام دهد نباشند و خود آستین ها را بالازده و کارهای مختلف را از جمله ترانه نویسی، آهنگ سازی و ... را بیاموزند.
 
گفتنی است آخرین کنسرت برگزار شده پرواز همای در تهران در جشنواره موسیقی فجر در بهمن ماه سال گذشته بوده است.

منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس